Foto in je onderschrift/signature...

Mededelingen van de forum beheerders en uitleg over het gebruik van dit forum.

Berichtdoor bosp-corv » 10 Okt 2007, 19:47

Peer81 schreef:Erg fijn dat onze Paul alle opmerkingen rechtsteeks richting Koen verwijst, maar was Paul degene niet die alle moeite heeft gedaan om de sigs met teveel pixels op te zoeken?

Ik hoor idd van meerdere kanten dat het zeur gehalte de laatste tijd nogal erg hoog is op ons forum dus misschien wordt het tijd dat iedereen daar ook eens naar gaat kijken! Ik vind het allemaal geen probleem, de moderators gedoogde aardig grote sigs. De sigs (van de rode c3 cabrio) van Paul was veel te groot en Koen was zo aardig om dit uit te wijzen. Blijkbaar vond Paul het nodig de puntjes op de i te zetten. Nu zijn we met behulp van Koen en Paul op dit punt aangekomen....

Het verbaast me trouwens hoe goed ik mn sign nog kan zien en de voorbeelden die Ed laat zien bewijzen zeker dat je met 100pix hoogte zeker een mooie sign kan maken. De mensen die hun sig niet willen verkleinen / aanpassen vind ik ook geen probleem, had er al geen probleem mee want alles wat ik zie valt binnen mijn marge. Maarja blijkbaar hebben mensen harde regels nodig over het al oude "waarom mag hij het wel en waarom mag ik het dan weer niet".. Achja..

Groeten Peter

Allemaal wel leuk en aardig maar ik ben niet met het gedoe begonnen en als de regels die overigens door de MODERATORS verzonnen zijn voor mij gelden dan behoren ze ook voor iedereen te gelden dan kan je zeggen die paar procent afwijking daar doen we niet moeilijk over ,dat slaat dan ook weer nergens op dan kan je net zo goed iedereen lekker z,n gang laten gaan ,en de reden waarom ik ff Koen geholpen heb is om aan te tonen dat ik niet de enige was met te grote sigs daar zaten notabene ook Moderators bij (die de regels zelf gemaakt hebben) so i was just making a point ,en dat heeft niks met zeuren of dergelijke te maken als je zelf je eigen regels niet eens naleeft dan moet je dat ook niet van andere mensen verwachten want dan ben je in mijn ogen goed verkeerd bezig en moet je niet Koen en Mij de schuld in de schoenen proberen te schuiven ,en als een klein kind gaan lopen wijzen van,, hij heeft het gedaan" dan kan je beter bij je zelf te rade gaan of je wel geschikt ben als moderator .
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor Cenobyte » 10 Okt 2007, 20:34

Hoho, jongens. Op andere forums zijn het meestal de moderators die lopen te zeuren, maar hier is het juist omgekeerd! :D

Maar even terug on topic: de regel voor de maximale afmeting van de sigs is niet gemaakt om het forum sneller te maken. Dus om antwoord te geven op Kor's vraag: liever kleine sigs van grotere afmeting dan grote sigs van kleine afmeting. :grin:

De reden dat we een maximale afmeting van de sigs hebben opgesteld is om de sigs toe te laten in het forum, maar ze niet storend te maken. Met grote (lees: hoge) sigs raak je snel het overzicht in een thread kwijt. Grote sigs lijken ook al snel op foto's en da's niet de bedoeling, zeker niet in een topic waar foto's belangrijk zijn, zoals een meetingverslag of een restauratietopic. Als je dan steeds de sigs aanziet voor onderdelen van het topic, dan zijn we verkeerd bezig. Een sig heeft dezelfde doelstelling als een avatar: het tonen van iets persoonlijks van de poster (meetal zijn Vette in dit geval).

Laten we dus niet teveel heisa maken over een paar sigs, maar wel de maximale hoogte in de gaten houden als je voortaan nieuwe maakt :)

Overigens kan ik me nog wel een moment herinneren dat het onderwerp "wel of geen sigs" ter sprake was, maar ik weet niet of hier een poll van geweest is. Ik dacht het wel?
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor bosp-corv » 10 Okt 2007, 21:01

Cenobyte schreef:Hoho, jongens. Op andere forums zijn het meestal de moderators die lopen te zeuren, maar hier is het juist omgekeerd! :D

Maar even terug on topic: de regel voor de maximale afmeting van de sigs is niet gemaakt om het forum sneller te maken. Dus om antwoord te geven op Kor's vraag: liever kleine sigs van grotere afmeting dan grote sigs van kleine afmeting. :grin:

De reden dat we een maximale afmeting van de sigs hebben opgesteld is om de sigs toe te laten in het forum, maar ze niet storend te maken. Met grote (lees: hoge) sigs raak je snel het overzicht in een thread kwijt. Grote sigs lijken ook al snel op foto's en da's niet de bedoeling, zeker niet in een topic waar foto's belangrijk zijn, zoals een meetingverslag of een restauratietopic. Als je dan steeds de sigs aanziet voor onderdelen van het topic, dan zijn we verkeerd bezig. Een sig heeft dezelfde doelstelling als een avatar: het tonen van iets persoonlijks van de poster (meetal zijn Vette in dit geval).

Laten we dus niet teveel heisa maken over een paar sigs, maar wel de maximale hoogte in de gaten houden als je voortaan nieuwe maakt :)

Overigens kan ik me nog wel een moment herinneren dat het onderwerp "wel of geen sigs" ter sprake was, maar ik weet niet of hier een poll van geweest is. Ik dacht het wel?

Hmm ,dus de oude mogen wel blijven staan? dat is ook weer niet eerlijk tegenover nieuwe forum gangers en degene die hem al wel hebben aangepast ,dus stel ik voor dat gewoon iedereen hem aanpast dan krijg je geen gezeur van waarom ik wel en hij niet ,en je hebt het over de hoogte maar niet over de lengte is dat ineens niet belangrijk meer?
En wat betreft het zeuren ,de Moderators hebben de regels gemaakt als Koen vind dat die overtreden worden dan mag hij daar best melding van maken vind ik ,dat de
Moderators dat vervolgens als zeuren zien vind ik niet terecht ,de moderators hebben die regels gemaakt en moeten er dan ook op toezien dat die worden nageleeft ,dat er
vervolgens geprobeerd word om het af te zwakken om iedereen te vriend te houden en geen oorlog op het forum te laten losbarsten kan ik begrijpen ,maar dat doet niets af aan het feit dat de regels blijkbaar aan de laars gelapt worden ,want waar ligt de grens, Peter zegt de grens ligt bij wat ik aanvaardbaar vind ,dus hij heeft blijkbaar zijn eigen regelement verzonnen ,en dat is nou net de reden waarom er regels zijn als men die op zijn eigen manier uitlegt dan is het einde zoek ,en doet men maar wat ,dat is net zoiets als je een bekeuring krijgt ,nou agent ik ging maar 10 kilometer te hard ,kunt u dat niet een keer door de vingers zien ,dan krijg je ook gelijk
op je klote ,of kunt u er geen 49 km van maken inplaats van 53 ,want dan ben ik mijn rijbewijs niet kwijt ,dan zeggen ze ook hallo u bent hier niet op de markt dat doen we niet,moraal van dit verhaal ,of allemaal of niet maar geen gedoe van hij wel en hij niet.en als men dat niet wil maak er dan een verzoek van en geen regel.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor BigBlockBerry » 10 Okt 2007, 21:59

Ga ik ook nog even een uitleg geven. :grin:

De huidige moderators groep is al tijden (sinds het begin) aktief op dit forum.
Het mooie van dit forum is dat er regels zijn maar dat het geen "politie staat of dictatuur" is!!!
Gaar willen we dit zo houden en daarom grijpen de mod's alleen in als het tot excessen komt.
Dit werkt al jaren tot een ieders tevredenheid tot er iets gebeurd wat de één als vervelend beschouwd en de ander als normaal.
Om toch z'n recht te halen wordt er dan door nr 1 naar de regels verwezen (en gelijk heeft ie :wink: ).
Echter, deze mod groep zit niet te wachten op ingrijpen van elk wissewasje (en ik weet zeker niemand van jullie met ons).
Dus de regels zijn er om nageleefd te worden, maar net als in het echte leven, kom je ook wel eens een agent tegen die met zijn vriendelijke hand over zijn warme hart strijkt en je er met een waarschuwing vanaf laat komen.

Nogmaals, ja we hebben forum regels, maar beschouw ze als richtlijnen, als je daar niet mee om kunt gaan krijg je vanzelf een mailtje van de mod's met een (altijd) vriendelijk verzoek.

Laten we allemaal onthouden waar het hier uiteindelijk om draait!!!!! :bier:
Gezellig informatie uitwisselen en dingen bespreken en discuseren over onze grote hobby, de Corvette. :hail:
Berry

AfbeeldingAfbeelding

When i die, i will go to heaven,
in my bigblock 427
Gebruikers-avatar
BigBlockBerry
HCC voorzitter

Corvette: '69 427 Le Mans Blue, ex 93 coupe polo green

Berichtdoor Cenobyte » 10 Okt 2007, 22:17

Om nog even antwoord te geven op Paul's vraag over de breedte: dit is inderdaad minder belangrijk, maar de grens ligt inderdaad wel bij 500. Dat is gedaan om foto's in de breedte niet van het scherm te laten vallen. De forumsoftware laat dan namelijk het scherm buiten je browserscherm vallen, wat lastig is bij lezen. Dit gebeurt overigens ook bij erg lange links, bijv. die van Marktplaats, als ik deze tegenkom maak ik er altijd ingekorte links van.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Corvette Maniac » 10 Okt 2007, 22:24

Worship79 schreef:Bovendien heeft Koen geen reet te zeggen natuurlijk :mrgreen: Afbeelding

Idd... en zal dat vanaf heden ook niet meer doen... :dead:
Vette groeten, Koen aka Corvette Maniac

- - Chapter Twente - -
Afbeelding
Vids: http://www.youtube.com/corvettemaniac
Gebruikers-avatar
Corvette Maniac
Moderator

Corvette: 2002 Electron Blue C5 Z06 w/ mod. red interior

Berichtdoor bosp-corv » 10 Okt 2007, 22:29

BigBlockBerry schreef:Ga ik ook nog even een uitleg geven. :grin:

De huidige moderators groep is al tijden (sinds het begin) aktief op dit forum.
Het mooie van dit forum is dat er regels zijn maar dat het geen "politie staat of dictatuur" is!!!
Gaar willen we dit zo houden en daarom grijpen de mod's alleen in als het tot excessen komt.
Dit werkt al jaren tot een ieders tevredenheid tot er iets gebeurd wat de één als vervelend beschouwd en de ander als normaal.
Om toch z'n recht te halen wordt er dan door nr 1 naar de regels verwezen (en gelijk heeft ie :wink: ).
Echter, deze mod groep zit niet te wachten op ingrijpen van elk wissewasje (en ik weet zeker niemand van jullie met ons).
Dus de regels zijn er om nageleefd te worden, maar net als in het echte leven, kom je ook wel eens een agent tegen die met zijn vriendelijke hand over zijn warme hart strijkt en je er met een waarschuwing vanaf laat komen.

Nogmaals, ja we hebben forum regels, maar beschouw ze als richtlijnen, als je daar niet mee om kunt gaan krijg je vanzelf een mailtje van de mod's met een (altijd) vriendelijk verzoek.

Laten we allemaal onthouden waar het hier uiteindelijk om draait!!!!! :bier:
Gezellig informatie uitwisselen en dingen bespreken en discuseren over onze grote hobby, de Corvette. :hail:

Ok ,dit is duidelijk ,dus laten we er maar over ophouden en verder gaan met nuttiger zaken ,je kan toch niet iedereen tevreden houden,zoveel mensen zoveel meningen :grin: :D,en ik begon het zeuren al weer zat te worden :D
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor bosp-corv » 10 Okt 2007, 22:33

Corvette Maniac schreef:
Worship79 schreef:Bovendien heeft Koen geen reet te zeggen natuurlijk :mrgreen: Afbeelding

Idd... en zal dat vanaf heden ook niet meer doen... :dead:

Koen we all love you :love: :love: dus niet van de vijfde etage naar beneden springen hoor. :)
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Cenobyte » 10 Okt 2007, 22:52

Maar Koen heeft wel gelijk :D

Ok, we zullen als moderator er voortaan wat beter op proberen te letten, maar we gaan niet miereneuken. De regels zijn er om nageleeft te worden, maar eigenlijk dienen ze voornamelijk om op te treden bij uitwassen, niet bij geringe overtredingen. We gaan dus geen bekeuringen geven bij 55km/uur, maar wel bij 80 per uur in de bebouwde kom. Dat is waarschijnlijk niet de correcte manier van zaken doen, maar op het forum doen we dat wel. Eigenlijk letten we alleen op uitspattingen. Komt er dus een forumlid ineens met een joekel van een sigpic aanzetten, dan wijzen we hierop. We willen echter het liefst gewoon lezen en posten op het forum, niet iedereen op de vingers tikken, dus dat gebeurt alleen wanneer nodig. Gaan we iemand met 110 pixels hoog op zijn rechten en plichten wijzen, dan wordt het hier al snel een politiestaat en dat willen we graag voorkomen. Ik kom veel op een ander forum waar het die kant op is gegaan en waar topics vaak om het minste of geringste op slot gaan, en geloof me, da's niet plezierig. Mensen worden daar zelfs op grammatikale fouten en spelfouten gewezen en de sfeer is er heerlijk...

Probeer dus rekening te houden met de regels, probeer er geen misbruik van te maken. Op die manier blijft het voor iedereen leuk, voor de lezers, posters en moderators.
:bier:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Dennis » 11 Okt 2007, 06:48

Mario,

Is er binnen de forumsoftware geen mogelijkheid waarin ieder voor zichzelf kan kiezen om sigs zichtbaar te hebben of niet?
Persoonlijk vind ik iedere sig 'ruimteverspilling', het gaat immers om de tekst die men typt, niet het plaatje eronder, wat in vele gevallen dus groter is dan de tekst.
Gebruikers-avatar
Dennis
Forum freak

Corvette: 1996 LT-4

Berichtdoor Cenobyte » 11 Okt 2007, 09:23

Dennis schreef:Mario,

Is er binnen de forumsoftware geen mogelijkheid waarin ieder voor zichzelf kan kiezen om sigs zichtbaar te hebben of niet?
Persoonlijk vind ik iedere sig 'ruimteverspilling', het gaat immers om de tekst die men typt, niet het plaatje eronder, wat in vele gevallen dus groter is dan de tekst.

Nee, helaas niet. Wel kunnen we de sigs in het algemeen uit- of aanzetten. Persoonlijk laat ik echter liever iedereen de keuze.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor pacecar78 » 14 Okt 2007, 13:10

Ik doe het wel als ik thuis ben zo handig ben ik niet of Ed moet het even willen doen
Paul
Afbeelding
pacecar78
5th gear

Corvette: 98 pacecar

Berichtdoor Ed » 14 Okt 2007, 22:13

pacecar78 schreef:Ik doe het wel als ik thuis ben zo handig ben ik niet of Ed moet het even willen doen
Paul

Is gebeurd Paul... We leen heel klein Corvette-je nu! :D
(en dan issie eigenlijk nog iets te groot... :wink: )
*-*-*-* Greets, Ed *-*-*-*

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ed
Moderator

Corvette: 2003 50th AE Indy 500 Pacecar

Berichtdoor bosp-corv » 14 Okt 2007, 22:22

Ed schreef:
pacecar78 schreef:Ik doe het wel als ik thuis ben zo handig ben ik niet of Ed moet het even willen doen
Paul

Is gebeurd Paul... We leen heel klein Corvette-je nu! :D
(en dan issie eigenlijk nog iets te groot... :wink: )

Hmm,nog niet zo klein als de mijn vettejes :grin:
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Cenobyte » 15 Okt 2007, 10:28

bosp-corv schreef:Hmm,nog niet zo klein als de mijn vettejes :grin:

Je zou er qua breedte zelfs nog een paar naast kunnen zetten, Paul! :)
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

en dan nu de domme vraag!

Berichtdoor KaleFietsbel » 27 Okt 2007, 16:58

Hoe krijg je die foto uberhaupt opmaat, ik krijg alleen maar de melding dat ie ni past?

John
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
2nd gear

Re: en dan nu de domme vraag!

Berichtdoor bosp-corv » 27 Okt 2007, 17:52

KaleFietsbel schreef:Hoe krijg je die foto uberhaupt opmaat, ik krijg alleen maar de melding dat ie ni past?

John

Je moet hem eerst met een foto progamma op maat maken max 500lang en 100 hoog daarna de foto online zetten met bv http://www.photobucket.com en dan kopieren en
dan weer plakken bij je profiel ,je kan de afbeelding ook eerst naar iemand opsturen als je geen fotoprogamma heb die hem dan laten aanpassen en weer retour naar
je laten mailen en dan eerst weer online zetten en kopieren en plakken ,misschien kan het ook nog op een andere manier maar dat weet ik niet.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor KaleFietsbel » 27 Okt 2007, 17:56

Ik heb inderdaad geen fotoprogramma :(
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
2nd gear

Berichtdoor Trogdor » 27 Okt 2007, 20:18

Probeer IrfanView eens. Gratis en die kan je plaatje makkelijk mooi verkleinen.

Trouwen volgens mij is het voor phpBB wel mogelijk om dmv een hack bij elke post op te geven of je je sig wilt toevoegen. En dan standaard uit zetten. Ook is het mogelijk om hem maar 1 keer per thread toe te staan.

Is er nog een limiet aan de filesize? Je kunt wel 500 x 100 als limiet opgeven maar daar kun je alsnog heel creatief een paar mb in frotten.
En dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Gebruikers-avatar
Trogdor
4th gear

Corvette: '86 Z51

Berichtdoor Peer81 » 27 Okt 2007, 20:41

Ik zou de foto max rond de 50kb houden. Maar alle animatie sig's zitten daar natuurlijk al snel boven. Maar bij deze vorm van creativiteit doen wij daar natuurlijk niet zo moeilijk over. Wanneer doen wij wel moeilijk?.. :grin: :D :wink:

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor bosp-corv » 27 Okt 2007, 20:50

Peer81 schreef:Ik zou de foto max rond de 50kb houden. Maar alle animatie sig's zitten daar natuurlijk al snel boven. Maar bij deze vorm van creativiteit doen wij daar natuurlijk niet zo moeilijk over. Wanneer doen wij wel moeilijk?.. :grin: :D :wink:

Groeten Peter

Bij drie afbeeldingen naast elkaar :lolsmack: :lolsmack:
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Peer81 » 27 Okt 2007, 20:54

bosp-corv schreef:
Peer81 schreef:Ik zou de foto max rond de 50kb houden. Maar alle animatie sig's zitten daar natuurlijk al snel boven. Maar bij deze vorm van creativiteit doen wij daar natuurlijk niet zo moeilijk over. Wanneer doen wij wel moeilijk?.. :grin: :D :wink:

Groeten Peter

Bij drie afbeeldingen naast elkaar :lolsmack: :lolsmack:

Nee, bij 3 "posters" onder elkaar.. :wink:

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor KaleFietsbel » 27 Okt 2007, 21:00

Met dank aan Paul zou het nu moeten werken. Ook hier veel dank!

John
Afbeelding
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
2nd gear

Berichtdoor pacecar78 » 28 Okt 2007, 09:47

Ed ook nog bedankt trouwens voor het verkleinen
Paul
Afbeelding
pacecar78
5th gear

Corvette: 98 pacecar