Showcase forum?

Mededelingen van de forum beheerders en uitleg over het gebruik van dit forum.

Re: Showcase forum?

Berichtdoor Peer81 » 21 Nov 2011, 20:27

Ik snap precies wat je bedoelt Rene.

Persoonlijk zie ik het showcase forum als een soort samenvatting van wat je allemaal aan je vette hebt gedaan. Ben je bv bezig met een technische ingreep (vervangen van lagers) kun je dat mijn inziens beter in het techniek forum zetten zodat mensen daar op kunnen reageren. Kun je daar vervolgens in het showcase forum een link zetten naar de betreffende technische topic en / of de een samenvatting of complete verhaal alsnog in je showcase topic.
Ik zie het showcase forum eerder als een overview waarin jij verteld wat je allemaal aan de vette hebt gedaan en in de overige forums zet je topics voor vraag en antwoord.
Maargoed dat is mijn visie en zo ga ik het lekker doen :D.

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor Jens » 21 Nov 2011, 21:04

Peer81 schreef:Ik snap precies wat je bedoelt Rene.

DAN BEN JE WAARSCHIJNLIJK DE ENIGE :lol: :lol: :lol:

Maargoed dat is mijn visie en zo ga ik het lekker doen :D.

Groeten Peter

en gelijk heb je :op:

ik zie het techniek forum meer als de plek waar iemand een vraag kan stellen over een probleem waar deze niet uitkomt of hulp ergens mee zoekt. hier kunnen de mede forrummers dan op reageren.

iemand die reageerd op het "toon je corvette" forum zal eerder een vraag stellen over hoe iemand die verbetering/aanpassing etc. heeft gedaan. niet omdat hij een probleem heeft, maar benieuwd, nieuwschierig of een hiermee een goede of leuke tip voor zijn of haar Vette heeft gekregen.

maar goed. dat is dan weer mijn visie. :373: een ieder moet het lekker doen zoals het hem of haar goeddunkt, mits binnen de regels van het Forum.
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Berichtdoor Cenobyte » 21 Nov 2011, 22:25

In principe maakt het zoveel niet uit, beide zaken zijn volgens mij prima in het betreffende forum. Gelukkig zijn de regels hier een stuk vrijer dan op het Mercedes forum, waar je al volop onder vuur van de moderators ligt als je een foto vanaf Marktplaats linkt of meteen als je je eerste topic start zonder je eerst voor te stellen :redface:

Mijn visie lijkt op die van Peter: het nieuwe forum is een goede plek om samen te vatten wat jouw Corvette allemaal heeft meegemaakt. Tijdens, maar liefst ook vóór de periode dat hij bij jou was. Als er dan bepaalde reparaties of restoraties waren die uitgebreid zijn uitgemeten in het Techniek forum dan kan daar naartoe worden gelinkt.

Al met al: veel plezier aan de posters! :op:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor Nick » 21 Nov 2011, 22:35

Cenobyte schreef:Gelukkig zijn de regels hier een stuk vrijer dan op het Mercedes forum, waar je al volop onder vuur van de moderators ligt als je een foto vanaf Marktplaats linkt of meteen als je je eerste topic start zonder je eerst voor te stellen

Dit is het enige forum waar ik kom wat een beetje normale gang van zaken heeft.... Op andere fora zijn de meeste mod's politie-wannabe's ofzo...
Gebruikers-avatar
Nick
4th gear

Corvette: Niet meer

Berichtdoor VetteV8 » 21 Nov 2011, 22:50

Cenobyte schreef:..........Gelukkig zijn de regels hier een stuk vrijer dan op het Mercedes forum, waar je al volop onder vuur van de moderators ligt als je een foto vanaf Marktplaats linkt of meteen als je je eerste topic start zonder je eerst voor te stellen :redface:

Dat heeft een hele goede reden: als je een foto linkt, en daar later spijt van krijgt, of je bent boos, en je wilt al je foto's weghalen, dan blijft er geen drol van het topic over, want dan krijg je voor eeuwig zo'n mooi rood kruisje te zien.
Daarom staan ze er daar op, dat je foto's op de MB server zet, dan staan ze daar gewoon veilig, en blijven daar staan.
Op hoeveel fora zie je niet dat bij oudere topics geen plaatjes meer te zien zijn, bijna allemaal wel, dacht ik.
Dat kan kwade wil zijn, of de eigenaar heeft zijn fotoserver opgeruimd, en foetsie zijn de forumfoto's.
Een hele goede reden lijkt mij, deze regel; bovendien, uploaden is net zo eenvoudig, of eenvoudiger dan naar photobucket oid.
En voorstellen is toch wel zo netjes?
Bovendien staat er geen straf op of zo, alleen een commentaar, en dat zie je hier ook, toch?
Cor
Gebruikers-avatar
VetteV8
3rd gear

Corvette: C3 '81

Berichtdoor Cenobyte » 21 Nov 2011, 23:10

VetteV8 schreef:Dat heeft een hele goede reden: als je een foto linkt, en daar later spijt van krijgt, of je bent boos, en je wilt al je foto's weghalen, dan blijft er geen drol van het topic over, want dan krijg je voor eeuwig zo'n mooi rood kruisje te zien. Daarom staan ze er daar op, dat je foto's op de MB server zet, dan staan ze daar gewoon veilig, en blijven daar staan. Op hoeveel fora zie je niet dat bij oudere topics geen plaatjes meer te zien zijn, bijna allemaal wel, dacht ik.
Dat kan kwade wil zijn, of de eigenaar heeft zijn fotoserver opgeruimd, en foetsie zijn de forumfoto's.
Een hele goede reden lijkt mij, deze regel; bovendien, uploaden is net zo eenvoudig, of eenvoudiger dan naar photobucket oid.
En voorstellen is toch wel zo netjes? Bovendien staat er geen straf op of zo, alleen een commentaar, en dat zie je hier ook, toch?
Cor

Natuurlijk begrijp ik de reden van hun "foto-beleid", Cor. Maar er kleven evenveel nadelen aan dat beleid: mensen moeten persé hun foto's uploaden naar het Mercedes forum. Hiervoor moeten de foto's aan eisen voldoen: niet breder dan zoveel pixels, niet groter dan zoveel KB. Kortom: mensen moeten hun foto's aan gaan passen en nogmaals gaan uploaden, terwijl de meesten hun foto's al op een andere locatie hebben gehost (eigen website, Photobucket, Picasa. enz.). Veel extra handelingen dus. Bovendien zijn veel autoliefhebbers al blij wanneer ze hun computer aan kunnen zetten en in kunnen loggen op een forum en een foto kunnen uploaden naar Photobucket. Ik heb op verschillende fora al grote weerstand gezien tegen dit beleid omdat mensen het allemaal niet snappen en dus maar niks meer posten omdat ze zich schamen om het te vragen, of omdat ze op hun kloten krijgen vanwege het vragen. Erg gebruiksonvriendelijk. Elk voordeel heb zijn nadeel, zumme maar zeggen. Wij laten het daardoor vrij en ik moet zeggen dat ik nog relatief weinig kruisjes tegen kom.

Wat het voorstellen betreft: ik ben van mening dat het vrij is om jezelf voor te stellen en dat er niet een of andere forum-nazi onder elk bericht "Stel je eerst maar eens fatsoenlijk voor!" hoeft te zetten. Ik heb overigens dezelfde weerstand tegen dezelfde forum-Hitlertjes die altijd "GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE!" roepen. ;)

Ik ben namelijk van mening dat de moderators er voor de forumleden zijn en dat het hun functie is om een forum niet alleen te laten functioneren, maar ook om het prettig en gezellig te maken. Ze zijn er niet om hun eigen misplaatste tirannieke neigingen te botvieren of om te compenseren voor de onderdanige rol die ze thuis of op hun werk moeten spelen :D

Op het Mercedes forum kreeg ik echt volop ruzie omdat ik een tegenargument gaf voor het hele foto-gebeuren. Ik werd daar echt op een "wat weet jij nou" manier als een kleuter afgezeken en ik kom er dus ook alleen nog maar als ik erg hoge nood heb. :dunno:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor VetteV8 » 21 Nov 2011, 23:22

Ohh well, de administator heeft altijd gelijk........... :stil:
Cor
Gebruikers-avatar
VetteV8
3rd gear

Berichtdoor Cenobyte » 21 Nov 2011, 23:30

VetteV8 schreef:Ohh well, de administator heeft altijd gelijk........... :stil:
Cor

Alleen als ie gelijk heeft :lolsmack:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Nick » 21 Nov 2011, 23:32

Ff lekker off-topic (ook iets wat hier gewoon kan tot op zekere hoogte): voorstellen doe je als je elkaar een hand kan geven. Je moet zelf kunnen kiezen of je dat op fora ook doet de ja of de nee.
Gebruikers-avatar
Nick
4th gear

Corvette: Niet meer

Berichtdoor Peer81 » 22 Nov 2011, 16:39

Goed, bij deze gaat de enige echte politie wannaby van dit forum opstaan!... :mrgreen:

Ik heb me eigenlijk nog nooit echt voorgesteld op een forum maar dat was 10 jaar geleden ook nog niet echt de norm. Er zijn ook maar een paar fora waar ik vast kom en waar dat wel netjes zou zijn. Voor de rest kom ik op veel verschillende fora bv op een bmw forum om een vraag te stellen over hun xenon koplampen. In die topic zet ik genoeg informatie, vervolgens zal ik zo'n forum ook niet snel bezoeken en zo zijn er legio waar mijn naam kan opdoemen.

Verder zal ik me ook niet storen aan foto's die naar een x periode niet meer op het internet staan en daarom een rood kruisje geven. Bij een forumbeleid waar ik mijn foto's op hun server moet zetten maak ik dat zelf nog wel uit en zien ze mij ook niet meer terug! Maargoed ieder zn ding. :)

Verder krijg ik inderdaad ook het idee dat de meeste fota steeds strenger worden geregeerd. Of wordt ivm reclame toestanden op een pagina altijd partij voor de betalende (reclame) bedrijven gekozen... (corvette forum.com) ... een slechte zaak naar mijn idee.
Maar zo zijn er altijd twee kanten aan een verhaal :)
Al bij al denk ik dat het hier nog niet zo slecht is.

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor Jens » 22 Nov 2011, 22:28

Peer81 schreef:Al bij al denk ik dat het hier nog niet zo slecht is.

Groeten Peter

inderdaad peter...........

zie op bv. AAP dat er serieus gevloekt en getierd wordt. l*l hier en k*t daar. dat is een aspect wat ik niet echt kan waarderen, los van mening van vrijheidsuiting( ook al weer zo'n rot woord)

tot zo ver vind ik de tolerantie van de mods hier op het forum meer dan billik. uiteraard wordt terecht mensen wel eens lichtelijk op de vingers getikt als er teveel off-topic gereageerd word, of slap gejekker zoals ik dat wel eens kan..... maar dan nog steeds op een nette manier van "neem er nog 1 Jens" :lol: :lol: :lol: :lol:

zoals Mario al aangaf moet een forum niet geregeerd worden door een stel nazie's, die een ieder de gaskamer injagen, omdat ze iets zeggen wat 1 van de mods niets aanstaat. ( wat dat betreft neem ik mijn petje voor je af Mario, dat je deze uitspraak doet, ondanks dat je "administarator" bent.) je laat daarmee echt zien dat er voor het forum bent en de "forummers" en niet één of andere mini hitler, die zijn zegje wil doen en daarmee zijn gelijk wil halen of niet van bil mocht gisteren of was gebeten door de hond van zijn werkgever.

maar net wat Peter zegt. alles heeft 2 kanten van het verhaal. persoonlijk ben ik helemaal tevreden met het forum zoals die nu is. er wordt tenminste geluisterd/gereageerd op op de gebruikers. :op: :op: :op: :op: :op: :op: :op:
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Berichtdoor VetteV8 » 22 Nov 2011, 23:30

Jens schreef:[.................., los van mening van vrijheidsuiting( ook al weer zo'n rot woord)

Tja, meestal zegt men dat in een andere volgorde.... :mrgreen:
Cor
Gebruikers-avatar
VetteV8
3rd gear

Vorige

Terug naar Forum hulp en uitleg