off topic: hoe ingrijpen?

Mededelingen van de forum beheerders en uitleg over het gebruik van dit forum.

Wanneer / hoe moet een moderator ingrijpen bij off topic (OT) gedrag

Lekker leven en laten leven, niet ingrijpen bij OT
2
8%
Een beetje OT mag gerust, maar na enkele OT berichten ingrijpen
22
85%
Bij één OT bericht meteen ingrijpen en waarschuwen
2
8%
Ander voorstel, type hieronder...
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 26

Re: off topic: hoe ingrijpen?

Berichtdoor bosp-corv » 09 Jan 2013, 14:13

En zo is alles wel zo,n beetje gezegd,wijze woorden van de Opperknurft :klap: en laten we het daar
maar bij houden :stil: :)
Ik verdwijn wel weer naar het MF,daar zitten meer mensen zoals ik en is er ook een stuk drukker en veeeeeeeeeeeel gezelliger :flaptong:
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor Sharky » 26 Feb 2013, 13:28

Ik heb getwijfeld om op dit topic te reageren. Uiteindelijk toch niet gedaan en even aangekeken hoe en wat in de
komende weken.

Toen dit topic geopend werd, had ik al de verwchting dat dit ook wel eens een 'hetze' zou kunnen gaan worden tegen Bosp-Corv omdat hij nogal veel post. Deels zie ik dat ook terug in dit topic.

Ik kan me eigenlijk helemaal vinden in hoe Mario zich opstelt in deze discussie. Voor degene die zich aan de rand van deze discussie bevind, zal gewoon wat water bij de wijn moeten doen. Je hebt hier nou eenmaal te maken met een forum, en dat is iets waar men berichten op post. De één doet dat veel en de ander doet dat weinig en anderen lezen alleen maar.

Off-topic is tot op zekere hoogte zelfs wenselijk wat mij betreft. Soms leid een onderwerp daar automatisch toe en als daar dan geen vrijheid tot is vind ik dat storend! Neem nu als voorbeeld dit topic:
http://www.heartbeatforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=20900
Laatste post is van Ed en is redelijk off-topic. het gaat helemaal niet over het onderwerp, maar ik zou hier wel graag op reageren. Die vrijheid moet er zijn. Ik denk dat 95% of zelfs meer van de forummers wel weet wanneer hij/zij te ver gaat in off-topic en dan het daar verder ook bij laat. Nouja, die enkele offtopic post teveel ga ik mij absoluut niet druk om maken.

WATER BIJ DE WIJN lijkt me daarom ook een prima advies naar de mensen die zich storen aan, misschien wel alleen bepaalde personen. En anders block je dus diegene.

Waarom dan nou dus óók nog deze reactie is de reactie in het gelinkte topic. Ik ben het dus geheel met Ed eens. Zo erg is het allemaal niet wat daar wordt gezegd! Als moderators zich als kleuterleidsters of politie agenten gaan opstellen vind ik irritanter dan eens een enkele off topic reactie te lezen geloof ik.

Daarentegen is de vrijheid van meningsuiting (al klinkt dat nu heel zwaar misschien, maar daar komt het voor mij wel op neer) nog altijd het belangrijkste. Dus meningen van mensen richting andere forummers met de tekst dat hen reactie wel iets minder kan, moet dus ook altijd blijven kunnen! :)

Maar dat ik nu off-topic in dit topic reageer omdat andere mensen het vervelend vinden dat ik off-topic in de gelinkte topic zou gaan reageren is toch ook wel weer vergezocht, is het niet? Wat moet er dan gebeuren? Voor elke discussie een nieuwe topic openen?

Een beetje gezond verstand gebruiken en een beetje tolerantie beide kanten op lijkt me de beste remedie.
Oja, ik stem niet in de poll. Ik zit qua gevoel tussen de bovenste en één-na-bovenste!
Groet,
Arjen

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sharky
6th gear

Corvette: C3 1980, C4 1990

Berichtdoor Sharky » 26 Feb 2013, 13:36

Oja, en als je een probleem hebt met iemand, de reactie van iemand, of de hoeveelheid reacties van iemand lijkt me dat prima om dat aan de moderators door te spelen, maar dan ook direct aan die persoon zelf. Of spreek 'm zelfs aan op een meeting als je d'r zo'n probleem mee hebt! Iedereen is hier toch volwassen genoeg?
Groet,
Arjen

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sharky
6th gear

Corvette: C3 1980, C4 1990

Berichtdoor bosp-corv » 26 Feb 2013, 16:29

Met die hetze valt het wel mee :D ,buiten dat staat het iedereen vrij om ongezouten commentaar te
leveren op mijn posts,ik kan wel tegen een stootje :373: ,je kan dan wel enig commentaar retour verwachten :flaptong: ,ik snap niet waar sommige zich allemaal druk om maken er zijn veel belangrijkere dingen in het leven dat dit forum,voor de personen die er toch niet tegen kunnen adviseer ik een forum op te zoeken waar het alleen maar over creatief met kurk of iets dergelijks gaat :-o:
Mij aanspreken op een meeting mag ook als je het durft :aargh: ,normaal gesproken ben ik niet zo geweldadig :wtf: :lolsmack:
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Kees Elberse » 26 Feb 2013, 17:47

bosp-corv schreef:Mij aanspreken op een meeting mag ook als je het durft :aargh: ,normaal gesproken ben ik niet zo geweldadig :wtf: :lolsmack:

Nou dat durf ik wel hoor Paul, sta je er alvast niet alleen voor, :lolsmack:

We mogen blij zijn dat dit een levendig en leuk forum is, en dat moeten we zo houden :op: :bier:

Het leven is al serieus genoeg :syes: :sno:
Gebruikers-avatar
Kees Elberse
4th gear

Berichtdoor peter koster » 26 Feb 2013, 19:40

inderdaad :op: maar volgens mij zijn er gewoon teveel mensen met lange tenen :( en dat zie je vaker bij het gebruik van de
" nieuwe media " mensen zien niet hoe je het bedoelt en interpreteren het vervolgens verkeert :down: denk dat de meeste reactie' s niet rot bedoeld zijn.maar bij deze excuses aan een ieder die zich in diskrediet gebracht heeft gevoeld :mrgreen:

met VRIENDELIJKE groet peter koster
[img_resize][/img_resize]
peter koster
4th gear

Corvette: C5conv.

Berichtdoor Master I » 26 Feb 2013, 20:57

om maar gelijk te beginnen: oftopic vind ik meestal wel leuk.

Als forumgebruikers een vraag stellen en hij is niet duidelijk genoeg dan merk je ook op dat er sneller oftopic geschreven wordt.

Dus medeforumgebruikers, als men een vraag stelt wees dan duidelijk/presies met wat je bedoelt.

verder vindt ik persoonlijk de reacties van bosp-corv, onze Off Topic King wel lachen
Gebruikers-avatar
Master I
2nd gear

Corvette: C5 Convertible 2001

Berichtdoor Nick » 26 Feb 2013, 22:18

Het lastige aan schrijven [op een forum bijvoorbeeld] is dat je geen toon aan een opmerking kan meegeven. Dat is denk ik ook meer dan eens hier de reden dat het "mis gaat".
Gebruikers-avatar
Nick
4th gear

Corvette: Niet meer

Berichtdoor bosp-corv » 27 Feb 2013, 02:47

Nick schreef:Het lastige aan schrijven [op een forum bijvoorbeeld] is dat je geen toon aan een opmerking kan meegeven. Dat is denk ik ook meer dan eens hier de reden dat het "mis gaat".

Tja dan moeten we maar gaan live chatten met de webcam :D
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Vorige

Terug naar Forum hulp en uitleg