Ipad-Iphone weergave VS Windows

Mededelingen van de forum beheerders en uitleg over het gebruik van dit forum.

Ipad-Iphone weergave VS Windows

Berichtdoor Jens » 08 Sep 2013, 09:25

Beste Computer kenners,

Hoe kan het dat ik via mijn ipad en iphone dingen anders zie?

en dan bedoel ik met name dat bv in mijn topic van toon je corvette sommige foto's op de kop zie en op mijn laptop niet????

het viel mij met name op Bij Koen zijn topic in Toon je corvette.

op de ipad en iphone staat zijn oude sig er onder met de Cadilac en op de laptops (allemaal en dat zijn er 4) staat de nieuwe sig er onder met de prachtige C5 Z06

heeft dat iets te maken met mijn instellingen op de Iphone etc, of gaat de forum software daar anders mee om?
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Re: Ipad-Iphone weergave VS Windows

Berichtdoor Cenobyte » 08 Sep 2013, 16:17

Jens schreef:Beste Computer kenners,

Hoe kan het dat ik via mijn ipad en iphone dingen anders zie?

Je omschrijft in feite twee verschillende problemen:

en dan bedoel ik met name dat bv in mijn topic van toon je corvette sommige foto's op de kop zie en op mijn laptop niet????

Vermoedelijk is de foto opgeslagen met een verkeerde orientering. Een afbeeldingsbestand kan namelijk tegenwoordig ook een orientering in zich hebben, d.w.z. dat de foto op zijn kant of op zijn kop getoond moet worden in plaats van op de manier waarop de data in het bestand is opgeslagen. NIet alle apparaten interpreteren die orientering correct waardoor het ene apparaat de foto gewoon laat zien hoe hij is opgeslagen, terwijl het andere apparaat de orientering gebruikt (in dit geval: 180 graden draaien) en de foto andersom toont.

op de ipad en iphone staat zijn oude sig er onder met de Cadilac en op de laptops (allemaal en dat zijn er 4) staat de nieuwe sig er onder met de prachtige C5 Z06

Het kan zijn dat deze anders met gebufferde foto's om gaan. Omdat Koen zijn sig bestand misschien dezelfde bestandsnaam heeft kan het zijn dat de iPad en iPhone denken dat het om dezelfde foto gaat en dan halen deze apparaten ze wellicht gewoon uit hun eigen foto buffer in het geheugen (en krijg je dus nog de oude foto te zien). Windows apparaten zullen anders redeneren en halen steeds de foto van het internet.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Re: Ipad-Iphone weergave VS Windows

Berichtdoor Jens » 08 Sep 2013, 16:56

met de foto's in de Sig is inmiddels opgelost. (dank je Koen) door de pagina een paar keer achter elkaar te verversen in de web balk kwam de goede sig naar voren. (de telefoon/tablet) haalt dat waarschijnlijk idd uit een intern buffer geheugen oid.??????? :373:

met die foto's op de kop is mij een raadsel. die zijn trouwens wel met de iphone gemaakt en geupload naar photo bucket.
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Terug naar Forum hulp en uitleg