Mededelingen van de forum beheerders en uitleg over het gebruik van dit forum.

Berichtdoor fredjo » 11 Feb 2005, 14:17

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">quote:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">wat ik zelf wel een beetje heb is dat ik nu meer moet gaan nadenken of je wel of geen onderwerp of reactie gaat plaatsen, want als je erbij moet gaan nadenken wat de andere forumleden hier dan van gaan denken, begin je mischien te twijfelen, of je het wel kan plaatsen?, ik dacht ook juist dat een forum bedoeld was om over de diverse onderwerpen van gedachten te wisselen met elkaar.</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Ik ben het hier wel mee eens ja. Laten we niet vergeten dat dit gewoon een forum is hè. Iedereen mag en kan hier posten. Als het zo is dat je een hoop reacties niet interessant vindt, kun je je afvragen of dat een reden is om te klagen. Het is inderdaad zo dat er een hoop "die hards" met enorm veel kennis verdwenen zijn. Maar het is natuurlijk wel aan ons allemaal om een en ander interessant te houden. En wat je interessant vindt is voor iedereen anders. De een houd van seriuze topics, de ander van een wat luchtiger geheel. Is dat dan een probleem? In mijn ogen niet.
Als ik het hele verhaal even op mezelf betrek: Ik ben absoluut van voor tot achter helemaal Corvette gek, en verslaafd. Maarrr, de techniek interesseerd me geen bal. Dat wil zeggen dat je van mij niet echt een waardevol technisch antwoord kunt verwachten. Betekent dat dan dat mijn reacties niet gewenst zijn? Dat lijkt me eerlijk gezgd niet, want ik heb nog nooit een opmerking gehoord daarover.
Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat we het hier nu misschien een beetje aan het overdrijven zijn. Vindt je bepaalde reacties niet interessant, nou dan lees je die toch niet. Vindt je daardoor het hele forum niet meer interessant, dan kun je heel eerlijk tegen jezelf zijn en onderkennen dat jij en het forum een beetje uit elkaar gegroeit zijn. Dat kan nou eenmaal, het is net het echte leven. Je moet niet alles geforceerd hetzelfde proberen te houden als dat het was, want dat lukt toch niet. Allemaal regels verzinnen om een en ander te houden zoals het vroeger was, zal uiteindelijk alleen maar averrechts werken. Het zal denk ik steeds meer mensen frustreren en uiteindelijk zal er een klein clubje mensen over blijven die precies hetzelfde over het forum denken. Ik denk dat dat niet is wat je wilt.
Mijn mening is, laat het lekker stromen en we zien wel hoe het gaat. De nieuwe mensen raken vanzelf gewend en de reacties veranderen daardoor vanzelf. Als het nieuwe er af is, wordt je vanzelf wel wat serieuzer in je reacties en hoef je niet perse in ieder topic een antwoord (of het nu zinnig is of niet) te plaatsen.

Laten we lekker door gaan en we zien wel hoe het loopt.

groet,
Fredjo8-)

Afbeelding
Corvette ... I like those big toys makin' big noise !
Gebruikers-avatar
fredjo
5th gear

Berichtdoor Taz » 11 Feb 2005, 18:50

Ik merk wel dat er soms wat onzinnige replys op topics gedaan worden, en ook wel reply waar ik zo nu en dan een beetje pissed van wordt, maar daar stoor ik me verder niet aan. Als ik een discussie niet leuk of interessant (meer) vind dan doe ik er niet aan mee.
Wel heb ik wel eens de neiging om dan gelijk te reageren, maar ik weet van mezelf dat ik beter een dag kan wachten met een reactie te plaatsen. :wink:
Wel vind ik het soms lastig om op een topic te reageren als deze al een dag oud is bijvoorbeeld en door allerlei off-topic gedoe ineens een andere kant op gegaan is. Dan heb ik soms echt het idee dat mijn bijdrage toch geen zin meer heeft en laat ik het er maar bij.
Neemt niet weg dat een geinige one-liner wat mij betreft geen probleem is, en off-topic gaan is best toegestaan wat mij betreft, maar er gaan soms topics al bij de derde post een geheel andere kant op.

Verder vindt ik het nog steeds even gezellig hier, hoewel ik gemakkelijker een dag (of twee) oversla tegenwoordig. Vervolgens staan er een lading active topics waar je niet goed van wordt dus dat lees ik dan niet allemaal. Geeft verder niets natuurlijk, is wel een goede indicatie dat hier flink wat af gekletst wordt. :mrgreen:
Ook moet ik bekennen dat, ook als ik wel iedere dag online ben, nog niet alles lees in tegenstelling tot vroeger.

En dan het vraagstuk over moppen wel of niet plaatsen. Ik vind dat het gewoon moet kunnen. Als je je er aan stoort, lees het dan niet! Je bent inderdaad bang om iets te posten wat wellicht tot discussies zou kunnen leiden. En dat vindt ik een slechte zaak. Als je het ergens oneens over bent bestaat er tegenwoordig zoiets als e-mail en PM-etjes, maar da's al eerder gezegd.:wink:

Grtz,

Dave
Afbeelding

Afbeelding

"Ambition is a dream with a V8 engine" - Elvis
Gebruikers-avatar
Taz
6th gear

Corvette: Momenteel Corvetteloos

Berichtdoor JP » 11 Feb 2005, 19:33

och, het forum is nog steeds het forum en als ik het vergelijk met bijvoorbeeld het fokforum dan valt het allemaal nog wel mee.

Naar mijn beleving is 2003 een waanzinnig jaar geweest in werkelijk alle opzichten. We wisten toen al dat dit lastig te verbeteren viel.

Voor mijn gevoel zijn sommige tenen wat langer geworden en komt het niveau me soms net iets te puberaal over.

Ik merk wel een groep techniek en een groep overig. Het afgelopen jaar is er ook een merkbare groep ex-Vette eigenaren ontstaan.

Daarnaast is er ook een hoop onrust in de maatschappij ontstaan waardoor je hoe dan ook, ook daarmee te maken krijgt. De complimenten aan een ieder die ook tijdens lastige discussies het hoofd koel weten te houden. Maar we zijn een unieke reflectie van deze maatschappij.

Ik heb me wel afgevraagd of ik op dit topic zou reageren, de laatste tijd komen een aantal tenen me wat erg lang over. Ik heb het te druk op mijn werk om verkeerd begrepen te worden en daar weer discussies over te moeten voeren. Daar ben ik domweg te moe voor.

Ten aanzien van de regels, ik denk dat de moderators een FANTASTISCHE klus doen. Ik waardeer hun bijdrage enorm en zou niet graag in hun schoenen staan, het is altijd makkelijk om kritiek te geven maar ik geef het je te doen, het is nooit goed...

Hoe dan ook, ieder doet zijn of haar ding en afhankelijk van zin, tijd en gelegenheid ben ik hier te vinden...of niet. Maar het is in ieder geval anders geworden.

Greetings,

JP

AfbeeldingAfbeelding
HCC Chapter West Brabant Rules!!!!!!
"We own the road!"
JP
6th gear

Corvette: '86 Convertible

Berichtdoor Worship79 » 11 Feb 2005, 22:39

Ik vind het forum nog steeds even goed :mrgreen:

@JP: vergeleken met het FOK-forum lijkt de gemiddelde kleuterklas nog hoogbegaafd :D

Afbeelding
My two rules for success in life: 1. Don't tell people everything you know
Worship79
6th gear

Corvette: 1979 dark-red metallic C3 "Marieke"

Vorige

Terug naar Forum hulp en uitleg