Over de eerste twee generaties Corvette (1953-1967).

C2 '65 afstellen Holley carburateur

Berichtdoor Feldmann » 03 Mei 2006, 12:38

Ik heb een probleem met mijn Carburateur, hij (zij waarschijnlijk) leidt een soort van eigen leven. Het gaat om een Holley 3150 uit 1965 met list nummer 3043 die zit op een 327 blok. Er is een probleem met het afstellen van de floatlevels. Volgens de Holley afstelinstructies moet de benzine juist uit het kijkgat lopen. Bij mij komt hij er of niet uit, of het stroomt er aan de bovenkant bij de stelbout uit.
Verder verzuipt hij soms bij stationair toerental zodat de motor afslaat. Erg vervelend als je net voor een stoplicht staat. Ook drupt er dan benzine na het afzetten in en langs de carburateur, met moeilijk starten tot gevolg.
Na een 100 km rijden of zo, is dit probleem weer over en loopt hij mooi stationair. Vervolgens kan het probleem weer de kop opsteken, Lijkt me niet normaal. Wie van u kan mij adviseren? Ik heb al een keer een flesje Forte carburateurreiniger bij een bijna lege tank gemengd, maar dit bracht geen soelaas.

Het verbruik is ongeveer 1 op 4.4 op stad- en landroutes en 1 op 4,6 op de snelweg. Is dit ok?

Joep
Feldmann
1st gear

Corvette: '64 C2 L76

Berichtdoor FReaKyJeRoeN » 03 Mei 2006, 13:17

Met de carburateur instellingen kan ik je niet helpen, maar 1:4.4 en 1:4.6 lijkt me niet echt normaal, maar dat ligt natuurlijk ook aan je rechtervoet[:P] Die van ons (ook 327) doet ongeveer 1:5, maar das met een behooooooorlijk sportieve rijstijl[Yeah!][:P]

Greetzzz,

Afbeelding
Gebruikers-avatar
FReaKyJeRoeN
8th gear

Berichtdoor Feldmann » 03 Mei 2006, 13:45

Jeroen,

Ik begrijp dat er nog wel wat winst te behalen is door mijn rechtervoet beter te beheersen, maar dat is erg lastig. Zeker als de Corvette pas een week op kenteken staat. De 1 op 5 die jij noemt is dat ook met een Holley of met een AFB of Carter carburateur?

Joep
Feldmann
1st gear

Berichtdoor FReaKyJeRoeN » 03 Mei 2006, 15:38

Ik dacht ook een Holley maar ik zal es ff gaan kieken..

EDIT: yup, er staat op de voor- en achterkant <font size="6">H</font id="size6"><font size="5">o</font id="size5"><font size="4">l</font id="size4"><font size="4">l</font id="size4"><font size="3">e</font id="size3"><font size="2">y</font id="size2"> <font size="1">u.s.a.</font id="size1"> en verspreid over de hele carburateur staan nog een stuk of 15 codes van 6 cijfers en een paar keer 4 cijfers, dus ik heb geen flauw idee welk type het is, ik weet ook niet of ie origineel erop hoort, maar het is wel een Holley:)

Greetzzz,

Afbeelding
Gebruikers-avatar
FReaKyJeRoeN
8th gear

Berichtdoor Peer81 » 03 Mei 2006, 16:11

Hallo Joep,

Welkom op dit forum :)
Persoonlijk zou ik toch uitkijken als er benzine langs de carburateur loopt, je inlaatspruitstuk is erg warm en vlammen wil je echt niet onder je motorkap hebben!

Verder zal Jonnie hier je wel kunnen helpen, hij heeft goed gevoel bij carburateurs. Ik heb dr niet zoveel verstand van maar dat je benzine toevoeg wat te veel is bij stationair lijkt me duidelijk. Als dit te corrigeren is (hangt natuurlijk samen met je floatlevels) zal je verbruik ook iets verbeteren maar verwacht geen wonderen :wink: Op de openingsmeeting stond iemand met een c3 waarvan de flotter bleef hangen en de benzine ook overal uit kwam (hoorde ik) dus misschien is het iets vergelijkbaars? Maar wacht even op mensen die er wel verstand van hebben :wink:

Groeten Peter.
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor vettevirus » 03 Mei 2006, 17:37

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">quote:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Op de openingsmeeting stond iemand met een c3 waarvan de flotter bleef hangen en de benzine ook overal uit kwam (hoorde ik) dus misschien is het iets vergelijkbaars? Maar wacht even op mensen die er wel verstand van hebben</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Ja peter bij die rode 72-er bleef vlotter telkens hangen waardoor alles over de carb heen liep.

@joep,
Hoe lang heeft het blok niet gelopen:???:
Was dit de eerste keer dat het blok na een lange tijd heeft gelopen:???:
Want het kan dan zijn dat er een witte kleverige substantie achter blijft wanneer al het benzine is verdamt, waardoor de vlotter blijft hangen.

evt. foto's?

greezz danny8-)

Money doesn't matte,
when you restore a vette
vettevirus
5th gear

Corvette: Corvette 1972 en 1981

Berichtdoor corvet » 03 Mei 2006, 18:26

Hoi joep

Het probleem met jou Holley is waarschijnlijk dat de vlotternaald zittingen en de vlotternaald niet meer afsluiten als gevolg van slijtage.
Dit is heel simpel te verhelpen door er een paar nieuwe zittingen en naalden in te zetten. (is nog goedkoop ook)
Daarna zal het overstromen van je carb verleden tijd zijn.

PS: vergeet niet om er ook direct een paar nieuwe pakkingen bij te nemen.

Suc6

Grtz Jonnie

Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
corvet
4th gear

Berichtdoor Feldmann » 04 Mei 2006, 07:03

Hallo Danny & Jonnie

De Vette zal inderdaad erg weinig gelopen hebben de laatste 15 jaar. Ik heb hem nu 1 week op Nederlands kenteken en er sindsdien ongeveer 800 km mee gereden (o.a. de Vennipper Koninginnerit (5e plaats, maar dit terzijde) waar oa ook nog een mooie 62'er C1 aan meedeed: http://i37.photobucket.com/albums/e93/J ... 300132.jpg). Daarvoor was hij in dienst bij een Belgische verzamelaar die nog een tiental andere klassieke sportwagens tot zijn beschikking had.

Lekken deed hij geloof ik wel al sinds het begin dat ik hem startte (januari) en er stond ook altijd wel een heel klein plasje benzine op het inlaatspruitstuk. De druppels hangen nl aan de vier boutjes onder de vlotterkamer als hij stilstaat.

Anyhow: voor een foto van de carburateur:
http://i37.photobucket.com/albums/e93/J ... 130078.jpg

Die vlotternaalden en zittingen: waar kan ik deze het beste bestellen? En zijn er complete revisiesetjes te koop incl pakkingen en naalden etc? En moet de carburateur helemaal gedemonteerd worden of volstaat het afnemen van de vlotterkamers? En gelijk helemaal maar schoonmaken of liever niet te veel aanraken?

Bedankt vast voor jullie advies.

Groet, Joep
Feldmann
1st gear

Berichtdoor umfufu1 » 04 Mei 2006, 08:08

Je bent net te laat Joep want vorige maand hebben we de carb van Twan's 65-er aangepakt - foto's bieden enig inzicht hoe wij dat hebben gedaan. We horen wel als je vragen hebt.

http://www.ncrs.nl/index.php?job=activi ... s&act_id=7

Revisiesetjes zijn goed te verkrijgen - wij kopen vaak bij Corvette Central.

http://www.corvettecentral.com/

Deze komen incl soort Ikea-kast bouwtekening hoe eea in elkaar zit. Mocht je meer gedetaileerde tekeningen willen dan kan je me PM-en. Ik heb je overigen ook PM gezonden.

Groet,
Erik

Afbeelding

Proud owner of a 1968 427/435 BHP L71 with no power options so no power lost, and a 2002 Z06 with all power options but plenty of power left
Gebruikers-avatar
umfufu1
5th gear

Corvette: 1968 L71 Coupe, 1969 L46 Convertible, 2002 Z06

Berichtdoor Cenobyte » 04 Mei 2006, 20:17

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">quote:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
Het verbruik is ongeveer 1 op 4.4 op stad- en landroutes en 1 op 4,6 op de snelweg. Is dit ok?
<i><div align="right">Originally posted by Feldmann - 03 May 2006 : 13:38:40</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Met het carburateurprobleem kan ik je helaas niet helpen, maar het verbruik lijkt me niet echt buitensporig hoog. Hooguit een beetje aan de hoge kant. Je kan met dit blok en carburateur zuiniger rijden, maar het probleem wat je omschrijft lijkt mij ook een oorzaak voor je iets hogere verbruik te zijn.

<center><hr noshade size="1">
HCC Chapter West Brabant
<font size="1">www.cenobyte.nl | http://www.corvette.nl
"Getting old is inevitable, growing up is optional!"
</font id="size1"></center>
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor Feldmann » 05 Mei 2006, 06:56

Ok. Bedankt allen.
Ik zal eens een revisiesetje bestellen en implanteren.
Groet, Joep
Feldmann
1st gear

Terug naar C1 & C2 techniek