Ik heb een probleem met mijn Carburateur, hij (zij waarschijnlijk) leidt een soort van eigen leven. Het gaat om een Holley 3150 uit 1965 met list nummer 3043 die zit op een 327 blok. Er is een probleem met het afstellen van de floatlevels. Volgens de Holley afstelinstructies moet de benzine juist uit het kijkgat lopen. Bij mij komt hij er of niet uit, of het stroomt er aan de bovenkant bij de stelbout uit.
Verder verzuipt hij soms bij stationair toerental zodat de motor afslaat. Erg vervelend als je net voor een stoplicht staat. Ook drupt er dan benzine na het afzetten in en langs de carburateur, met moeilijk starten tot gevolg.
Na een 100 km rijden of zo, is dit probleem weer over en loopt hij mooi stationair. Vervolgens kan het probleem weer de kop opsteken, Lijkt me niet normaal. Wie van u kan mij adviseren? Ik heb al een keer een flesje Forte carburateurreiniger bij een bijna lege tank gemengd, maar dit bracht geen soelaas.
Het verbruik is ongeveer 1 op 4.4 op stad- en landroutes en 1 op 4,6 op de snelweg. Is dit ok?
Joep