Over de eerste twee generaties Corvette (1953-1967).

c2 '64 openspringende motorkap

Berichtdoor Feldmann » 03 Mei 2006, 12:41

De motorkap van mijn C2 springt steeds weer open bij het rijden. Erg vervelend op de snelweg. Dieper afstellen van de beide steuntjes lost het niet op. Waar kan dit aan liggen?

Mvg,
Joep
Feldmann
1st gear

Corvette: '64 C2 L76

Berichtdoor FReaKyJeRoeN » 03 Mei 2006, 13:11

Is het veertje in het klemmetje om 'm dicht te houden misschien weg/teveel uitgerekt/gebroken? Of is misschien dat klemmetje wel zover weggesleten dat ie de kap niet meer dichthoudt? Of is dat driehoekige pennetje aan de motorkap zover versleten dat het niet meer blijft zitten? Gewoon wat gedachtes.. Veel anders kan ik niet bedenken wat er kan zijn, behalve dan nog dat het luchtfilter (of iets anders) zover uitsteekt dat ze kap niet eens dichtpast, maar dat zou je vrij snel door moeten hebben!:D

Greetzzz,

Afbeelding
Gebruikers-avatar
FReaKyJeRoeN
8th gear

Berichtdoor corvet » 03 Mei 2006, 22:38

Hoi Joep

Waarschijnlijk is het plaatje van de <b>hoodlatch</b> dat onder de conische pin moet vallen te veel versleten dat deze niet meer ver genoeg onderschiet.
Als je nu gaat rijden, en vooral op slecht wegdak zal de torsie in het frame ervoor zorgen dat het plaatje onder de conische pin vandaan schiet en de veer de motorkap open drukt.
Ik heb even een foto erbij gedaan en met een gele pijl het plaatje aangegeven die ik bedoel.

Grtz Jonnie

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
corvet
4th gear

Terug naar C1 & C2 techniek