Afgelopen rit vernam ik tijdens licht accelereren en bochten een metaal achtig geluid en enige verspringing van de auto.
In eerste instantie verwachte ik dat mijn diff. aan wat onderhoud toe was (wel kort na vorige oliewissel ,nog gen 1000mls) dus auto maar snel thuis gebracht maar onderweg bleek plots het weggedrag dramatisch slecht te zijn (alsof ik over zeer diepe sporen reed),dus thuisgekomen de boel snel opgekrikt en op onderzoek uitgegaan.
Nu bleek dus dat ik eigenlijk nog geluk gehad heb , daar de diif suppot crossmember finaal afgebroken is en ik dus bij behoorlijk accelereren wellicht het hele diff door de bodem had kunnen trekken.
Nu dan mijn vraag : Heeft iemand ooit eerder met dit zelfde euvel te maken gehad en hoe is dit op een redelijke manier weer op te lossen daar er voorzover ik weet geen losse vervangonderdelen zijn voor deze kant van het crossmember support.
Bedoel dus niet het differentialbracket maar de montagesteun waarmee dit bracket aan het frame wordt gemonteerd.
Graag jullie advies en tips want APK staat voor de deur en wil ZSM weer van het goede weer genieten.
bvd groet Corvy