motor loopt stationair goed maar........

Over de eerste twee generaties Corvette (1953-1967).

motor loopt stationair goed maar........

Berichtdoor vetnek » 21 Jun 2006, 16:47

:lolsmack: mijn c1 van 58 loopt stationair goed ,bij rustig ryden gaat het ook goed maar bij
snel optrekken gaat hij inhouden en lijkt het of hij verzuipt in de benzine .
dan gaat hij ook roken en naar benzine stinken.
er zit een holley carburateur op en ik wi weten waar de afstel schroef voor de brandstof toevoer zit.
weet een van jullie techneuten dit soms .
graag hulp..............,,,,,,,,,,,,
vetnek
1st gear
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 16 Mei 2005, 08:49
Woonplaats: Netherlands

Berichtdoor mark » 21 Jun 2006, 18:09

bij volgas
betekent meestal juist dat hij geen/te weinig benzine krijgt
er zit bovendien geen schroef op om meer benzine te krijgen
maar zit er geen vocht in de carb.?
er zit toch een ontwaterings schroef op een holley?
aan de onderkant van de vlotterkamer/s
of je benzine pomp geeft heel weinig benzine maar dat is niet vaak voorkomend
probeer eens met/zonder luchtfilter om er achetr te komen of hij teveel of te weinig benz krijgt
Afbeelding
mark
2nd gear
 
Berichten: 373
Geregistreerd: 22 Sep 2004, 22:06
Woonplaats: Netherlands

Berichtdoor Petra » 21 Jun 2006, 19:09

Ontsteking misschien !?!

Petra
http://www.corvette-info.nl

Afbeelding

Proud owner of: '62 '66 '69 Corvette
Gebruikers-avatar
Petra
4th gear
 
Berichten: 1978
Geregistreerd: 09 Okt 2001, 08:53
Woonplaats: Proud owner of: '62 '66 '69 Corvette

Berichtdoor vetnek » 21 Jun 2006, 19:19

nee onsteking is het niet ,bobine ook niet net vernieuwd ,nieuwe vonkies en kabels gedaan
ontsekings kap en puntjes vernieuwd.maar maakt het ook uit welk soort benzine je tankt????
tank nu loodvry 98.
vetnek
1st gear
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 16 Mei 2005, 08:49
Woonplaats: Netherlands

Berichtdoor Petra » 21 Jun 2006, 19:37

Van welk jaar is je block.
Ik heb nog de orginele block en wij gebruiken wel loodvervanger.
Maar volgens mij heeft de benzine geen invloed op het inhouden.
Je motor gaat hooguit pingelen.

Heb je ook de bobinekabel vervangen en wat te denken van je vacuumgedeelte.

Petra
http://www.corvette-info.nl

Afbeelding

Proud owner of: '62 '66 '69 Corvette
Gebruikers-avatar
Petra
4th gear
 
Berichten: 1978
Geregistreerd: 09 Okt 2001, 08:53
Woonplaats: Proud owner of: '62 '66 '69 Corvette

Berichtdoor vetnek » 21 Jun 2006, 21:57

ja ook vervangen ik heb wel het 283 block erin zitten
weet je nog ik wist niet welke kleur ik de auto moest spuiten en je
vertelde dat ik zelf het best de kleur kon kiezen omdat dat toch nergens te vinden was.
ook heb ik een single dual barrel carbarateur en een nieuw luchtfilter er op.
vetnek
1st gear
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 16 Mei 2005, 08:49
Woonplaats: Netherlands

Berichtdoor Peer81 » 21 Jun 2006, 22:25

Als je de benzine al kunt ruiken als dr wel niet te weinig in gaan :wink:

Groeten Peter.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 08 Okt 2001, 22:00
Woonplaats: Moerstraten

Berichtdoor Petra » 21 Jun 2006, 22:46

Check toch even je vacuumgedeelte.
Maar ik hou het toch op de onsteeking die niet goed is.

Petra

Ps = ik kan me inderdaad herinneren dat we het hebben gehad over de kleur.
http://www.corvette-info.nl

Afbeelding

Proud owner of: '62 '66 '69 Corvette
Gebruikers-avatar
Petra
4th gear
 
Berichten: 1978
Geregistreerd: 09 Okt 2001, 08:53
Woonplaats: Proud owner of: '62 '66 '69 Corvette

Berichtdoor Feldmann » 22 Jun 2006, 11:26

Kijk eens door de peilgaten naar het benzinenivo in de vlotterkamers, een niet correct nivo kan oorzaak zijn van een hele hoop problemen. De benzine mag er net niet uitlopen en het benzinenivo kan geregeld worden door de vlotternaald te verstellen. Deze zitten bovenop beide vlotterkamers.
Verder kan de accelaratiepomp (hendeltje onder de voorste vlotterkamer) te rijk staan. Krijgt hij teveel benzine bij accelereren.
Kijk even op http://www.c2registry.org. Daar kun je afstelinformatie voor de holley op vinden. Of op http://www.recarbco.com/technical/newtrouble.html voor een probleem en oplossing opsomming.

Ik heb pas mijn Holley geheel gereviseerd en alle pakkingen, naalden, etc vernieuwd. Vervolgens alles opnieuw afgesteld volgens specificatie. Alle problemen de wereld uit!

Inderdaad kan een probleem in de vacuumvervroeging ook een oorzaak zijn. Kijk even of je vacuumleiding (rubber slangetje tussen carburateur en stroomverdeler) niet lekt en of je ontsteking op tijd staat.

Veel succes!
Joep
Feldmann
1st gear
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 31 Dec 2005, 15:36
Woonplaats: Blitterswijck
Corvette: '64 C2 L76

Berichtdoor Petra » 22 Jun 2006, 13:37

Ik zat eerst ook te denken aan de vlotter.
Maar dan zou hij volgens mij ook niet goed stationair moeten lopen.

Petra
http://www.corvette-info.nl

Afbeelding

Proud owner of: '62 '66 '69 Corvette
Gebruikers-avatar
Petra
4th gear
 
Berichten: 1978
Geregistreerd: 09 Okt 2001, 08:53
Woonplaats: Proud owner of: '62 '66 '69 Corvette

Berichtdoor rmu » 26 Jun 2006, 12:15

Wellicht een choke die blijft hangen of te rijk staat afgesteld?

gegroet,
Rob.
Gebruikers-avatar
rmu
2nd gear
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Sep 2003, 09:55
Woonplaats: Netherlands


Terug naar C1 & C2 techniek

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast