Vliegende snaar

Over de eerste twee generaties Corvette (1953-1967).

Vliegende snaar

Berichtdoor Corvy » 05 Jul 2006, 08:56

Hallo mede corvette liefhebbers.

Nu ik na geruime tijd voorzichtig ingereden te hebben na de revisie van m'n 427 /435 BB af een toe wat meer druk (bijna tot de bodem) op het pedaal uitoefen , kom ik telkens weer voor dezelfde verassing te staan ,nml de V-snaar (voor dynamo en waterpomp) wordt er iedere keer afgeslingerd.
Dit heeft natuurlijk tot gevolg dat de motor binnen een paar seconden begint te spugen en ik er iedere keer als de snaar weer gemonteerd is er tevens een liter of 6 - 7 koelvloeistof moet bijstorten.
Mijn vraag: Zijn er mensen met dezelfde ervaringen met een zeer snelle motor en hebben jullie misschien tips of trucs om dit in het vervog te voorkomen (natuurlijk niet minder gas geven ,want daar is die uiteindelijk voor gemaakt)

groet Corvy
Gebruikers-avatar
Corvy
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 17 Jun 2006, 13:59
Corvette: '67 convertible & '69 427 coupe

Berichtdoor blackbeauty » 05 Jul 2006, 12:10

Zeer vreemd.... :-?
Weet je zeker dat alle poelies goed zijn..? Slingeren ze niet als de motor loopt?
Staan ze wel 100% met elkaar in eén lijn? En ik ga er vanuit dat je de riemspanning
en het juiste type riem in orde hebt natuurlijk..

Check met een meetklok of ie slingert.. Net zoals je dat bij een remschijf zou doen..
Of een blok veel of weinig vermogen heeft doet er weinig toe...
blackbeauty
3rd gear
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 30 Sep 2002, 14:20
Woonplaats: Netherlands

Berichtdoor umfufu1 » 05 Jul 2006, 22:34

corvy-ik zou de belt tension checken - zie je chassis service manual voor de juiste spanning!

Erik
Afbeelding

Proud owner of a 1968 427/435 BHP L71 with no power options so no power lost, and a 2002 Z06 with all power options but plenty of power left
Gebruikers-avatar
umfufu1
5th gear
 
Berichten: 2721
Geregistreerd: 15 Mei 2004, 23:24
Woonplaats: Amsterdam
Corvette: 1968 L71 Coupe, 1969 L46 Convertible, 2002 Z06

Berichtdoor BigBlockBerry » 06 Jul 2006, 15:39

Ik heb geen ander idee als wat boven als is gemeldt.
Vooral poelie's in lijn is een belangrijke........
Berry

AfbeeldingAfbeelding

When i die, i will go to heaven,
in my bigblock 427
Gebruikers-avatar
BigBlockBerry
HCC voorzitter
 
Berichten: 6498
Geregistreerd: 30 Jan 2003, 23:07
Woonplaats: Tenerife
Corvette: '69 427 Le Mans Blue, ex 93 coupe polo green

Berichtdoor Peer81 » 06 Jul 2006, 21:09

Snaar goed gemonteerd?
En hoe zwaar loopt je dynamo zonder snaar erover. Als deze te zwaar loopt en je geeft opeens gas dan trekt je krukas aan de snaar, als je dynamo dan niet snel genoeg begint mee te draaien krijg je dus speling in de snaar. Zomaar een ideetje hoor.

Groeten Peter.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 08 Okt 2001, 22:00
Woonplaats: Moerstraten

Berichtdoor Pieter-GS » 28 Aug 2006, 07:20

Volgens mij staan de poelies niet in lijn, of er moet er één krom zijn...
Voor wat de spanning betreft: Kijk of je de V-snaar met twee vingers, op de langste zijde , een kwart slag kan draaien.
Gaat dat makkelijk, dan istie te slap. Gaat dat te zwaar, dan istie te strak.
Bovendien mag de V-snaar niet te diep in de poelie lopen, want dan istie versleten of te dun. :hr:
V-snaren zijn er in verschillende lengten, maar ook zijn er meerdere breedtes, van 10 tot 14 mm.
Greetings, Pieter a gearhead just trying to help you .....
Gebruikers-avatar
Pieter-GS
4th gear
 
Berichten: 1739
Geregistreerd: 09 Okt 2001, 19:29
Woonplaats: Arnhem 1977 L48 Custom / 1976 Suburban 454


Terug naar C1 & C2 techniek

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast