Pagina 1 van 1

Vliegende snaar

BerichtGeplaatst: 05 Jul 2006, 08:56
door Corvy
Hallo mede corvette liefhebbers.

Nu ik na geruime tijd voorzichtig ingereden te hebben na de revisie van m'n 427 /435 BB af een toe wat meer druk (bijna tot de bodem) op het pedaal uitoefen , kom ik telkens weer voor dezelfde verassing te staan ,nml de V-snaar (voor dynamo en waterpomp) wordt er iedere keer afgeslingerd.
Dit heeft natuurlijk tot gevolg dat de motor binnen een paar seconden begint te spugen en ik er iedere keer als de snaar weer gemonteerd is er tevens een liter of 6 - 7 koelvloeistof moet bijstorten.
Mijn vraag: Zijn er mensen met dezelfde ervaringen met een zeer snelle motor en hebben jullie misschien tips of trucs om dit in het vervog te voorkomen (natuurlijk niet minder gas geven ,want daar is die uiteindelijk voor gemaakt)

groet Corvy

BerichtGeplaatst: 05 Jul 2006, 12:10
door blackbeauty
Zeer vreemd.... :-?
Weet je zeker dat alle poelies goed zijn..? Slingeren ze niet als de motor loopt?
Staan ze wel 100% met elkaar in eén lijn? En ik ga er vanuit dat je de riemspanning
en het juiste type riem in orde hebt natuurlijk..

Check met een meetklok of ie slingert.. Net zoals je dat bij een remschijf zou doen..
Of een blok veel of weinig vermogen heeft doet er weinig toe...

BerichtGeplaatst: 05 Jul 2006, 22:34
door umfufu1
corvy-ik zou de belt tension checken - zie je chassis service manual voor de juiste spanning!

Erik

BerichtGeplaatst: 06 Jul 2006, 15:39
door BigBlockBerry
Ik heb geen ander idee als wat boven als is gemeldt.
Vooral poelie's in lijn is een belangrijke........

BerichtGeplaatst: 06 Jul 2006, 21:09
door Peer81
Snaar goed gemonteerd?
En hoe zwaar loopt je dynamo zonder snaar erover. Als deze te zwaar loopt en je geeft opeens gas dan trekt je krukas aan de snaar, als je dynamo dan niet snel genoeg begint mee te draaien krijg je dus speling in de snaar. Zomaar een ideetje hoor.

Groeten Peter.

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 07:20
door Pieter-GS
Volgens mij staan de poelies niet in lijn, of er moet er één krom zijn...
Voor wat de spanning betreft: Kijk of je de V-snaar met twee vingers, op de langste zijde , een kwart slag kan draaien.
Gaat dat makkelijk, dan istie te slap. Gaat dat te zwaar, dan istie te strak.
Bovendien mag de V-snaar niet te diep in de poelie lopen, want dan istie versleten of te dun. :hr:
V-snaren zijn er in verschillende lengten, maar ook zijn er meerdere breedtes, van 10 tot 14 mm.