Ervaring met Corvette Instrument Service ?

Over de eerste twee generaties Corvette (1953-1967).

Ervaring met Corvette Instrument Service ?

Berichtdoor Jeroen » 27 Dec 2006, 11:59

Hallo allemaal, heeft iemand ervaring met het kopen bij Corvette Instrument Service in Palm Beach Gardens (USA) ? Ik kan namelijk een complete tellerset van een '63-er daar kopen maar het gaat om een behoorlijk bedrag dus ik wil niet over één nacht ijs gaan. Tevens ben ik benieuwd wat er aan overige kosten (belasting, invoer, douane, etc.) bijkomen.

Hopelijk kan iemand mij hierop antwoord geven.

Jeroen.
Jeroen

Berichtdoor umfufu1 » 27 Dec 2006, 12:13

Jeroen - in je eigen andere thread vind je nota bene het antwoord - Joep Feldmann

viewtopic.php?p=183932

Op NCRS - forum vind je nog meer mensen met ervaring - daar kan je overigens ook je vraag posten mbt ervaringen (niet met je vraag of er iemand nog een ding op de plank heeft liggen - daar zijn andere NCRS publicaties voor) cq iemand PM-en.

http://www.ncrs.org/forum/archive13.cgi ... read/82354

Als je besluit zaken met ze te doen, dan wordt het gewaardeerd als je je ervaringen deelt met ons en eea opneemt in deze database:

http://www.c1registry.com/index.php?job=ShowSuppliers

Kosten? Verzendkosten ligt aan gewicht. Qua belastingen - Ik schat dat je at the end op een bedrag in euro's komt wat je in USD hebt uitgegeven. Daarbovenop dus nog de kosten van verzending.

Erik
Gebruikers-avatar
umfufu1
5th gear

Corvette: 1968 L71 Coupe, 1969 L46 Convertible, 2002 Z06

Berichtdoor Jeroen » 27 Dec 2006, 12:40

Dat weet ik. Heb Joep ook een pm gestuurd maar hij reageerd niet (misschien op vakantie). Wil gewoon weten wat de ervaringen zijn met dit bedrijf voordat ik een hoop euro's betaal. Heb namelijk met zaken doen in de USA (bedrijfsmatig) erg slechte ervaringen !

umfufu1 schreef:Jeroen - in je eigen andere thread vind je nota bene het antwoord - Joep Feldmann

viewtopic.php?p=183932

Op NCRS - forum vind je nog meer mensen met ervaring - daar kan je overigens ook je vraag posten mbt ervaringen (niet met je vraag of er iemand nog een ding op de plank heeft liggen - daar zijn andere NCRS publicaties voor) cq iemand PM-en.

http://www.ncrs.org/forum/archive13.cgi ... read/82354

Als je besluit zaken met ze te doen, dan wordt het gewaardeerd als je je ervaringen deelt met ons en eea opneemt in deze database:

http://www.c1registry.com/index.php?job=ShowSuppliers

Kosten? Verzendkosten ligt aan gewicht. Qua belastingen - Ik schat dat je at the end op een bedrag in euro's komt wat je in USD hebt uitgegeven. Daarbovenop dus nog de kosten van verzending.

Erik
Jeroen

Berichtdoor Peer81 » 27 Dec 2006, 12:47

Ik heb er zelf geen ervaringen met het bedrijf zelf. Maar iets ongezien over laten komen vind ik zelf altijd een erg groot risico. Nu laat ik zelf ook bijna niets overkomen behalve wat algemene dingen die niet direct corvette gerelateerd zijn. Maar ik laat het NOOIT direct overkomen. Omdat ik op wat amerikaanse fora al een aantal jaren redelijk actief mee doe krijg je toch een band / vertrouwen. Dus er zijn altijd mensen die je graag willen helpen. Maarja aangezien jij betaald en het naar iemand anders laat versturen moet het vertrouwen wel van jouw kant komen! Ik heb nu het geluk dat er wat onderdelen bij 1 rvs demper ontbraken maar dat wist ik dus al binnen 2 weken en is inmiddels alweer opgelost :) Succes!

Groeten Peter.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor umfufu1 » 27 Dec 2006, 13:04

Jeroen, je hoeft je nooit zorgen te maken dat iets niet aankomt - ze gebruiken nl allemaal (dure) verzenders als UPS, FEdEx etc die een track and trace systeem hebben.

Met een C2 heb je denk ik maar 2 opties; het stikt nl niet van de goede aanbieders voor dit soort Corvettes -

of je gaat naar Nederlandse leveranciers (en dan komen Berend de Weerd en/of Andre Boer denk ik het meest in aanmerking), je betaalt mogelijk iets meer maar dan weet je wat je krijgt,

of je bestelt zelf, neemt de gok dat het product niet is wat je hoopt te krijgen (foute applicatie) maar je bespaart wel paar dollar. Ikzelf heb zoiets van no guts no glory en zelf gaan met de banaan. Met vooraf bellen/mailen etc kom je een heel eind en dan gewoon ogen dicht en gaan.

Erik
Gebruikers-avatar
umfufu1
5th gear

Corvette: 1968 L71 Coupe, 1969 L46 Convertible, 2002 Z06

Berichtdoor Feldmann » 01 Jan 2007, 18:40

Jeroen,
Je hebt intussen antwoord op je PM. Mijn ervaring was positief. Bijkomende kosten zijn 7% invoerheffing en 19% BTW over het factuurbedrag. Dit dien je te betalen aan de koeriersdienst die het pakje komt afleveren.

Groeten, Joep
Feldmann
1st gear

Corvette: '64 C2 L76

Terug naar C1 & C2 techniek