door bosp-corv » 07 Jun 2007, 23:45
Misschien zit er wel onbalans in de krukas zelf ,of zijn de wielen wel goed gebalanceerd maar dit merk je ook vaak in het stuurwiel tenzij het de achterwielen betreft ,trilt de auto ook als hij in z,n vrij staat en je het toerental laat oplopen tot 3000 rpm ? als dat zo is dan denk ik aan de krukas zelf ,het kunnen ook nog de aandrijf assen zijn waar speling op zit of inderdaad ook het cardan
maar als de auto ook onbelast trilt dan kan je die dingen uitsluiten ,zijn de wiellagers nog goed ?en de remschijven niet krom.of misschien is het cardan zelf niet goed meer,
maar gezien het bepaalde toerental waarbij de auto trilt denk ik dat je het bij de motor zelf moet zoeken.dat beetje speling op de cardan as kan ook de oorzaak zijn iets speling mag maar het moet niet te veel zijn,wat ook nog een oorzaak zou kunnen wezen is onbelans van de waterpomp pulley of als er stuurbekrachtiging op zit van de
stuurbekrachtiging pomp pulley of van de aircopomp pulley wat misschien ook nog kan is dat de versnellinsbak de trillingen veroorzaakt door dat er lagers in de bak versleten zijn of een onbelans van het vliegwiel.het kan ook zijn dat de balans gewichten van de aandrijfas zijn verdwenen of versleten kruiskoppelingen ook kan underbody coating
op de aandrijfassen voor onbelans zorgen
Laatst bijgewerkt door
bosp-corv op 08 Jun 2007, 20:23, in het totaal 2 keer bewerkt
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.