Pagina 1 van 1

cooling 67

BerichtGeplaatst: 07 Apr 2008, 10:28
door 74vette454corvette
past een radiator van een 74er in een 67er volgens mij is tot 72 het zelfde .
de 67er word gauw warm in de stad en bij file/stoplicht.
zijn er nog meer sugges'ties over hoe we dat kunnen oplossen.
het is een 454 in een 67er met vermoedelijk een radiator van een 327.

BerichtGeplaatst: 07 Apr 2008, 12:20
door chevy81
hey
ik denk niet dat een radiateur van een 74er in een 67 corvette past
het klopt dat ze na 72 anders zijn maar mischien is het wel pas te maken
dat je motor te warm wordt kan ook aan de termokoppeling van je vin liggen
als je een andere radiateur wil plaatsen dan kun je het beste een aluminium radiateur van be cool gebruiken
die koelen 15% beter
veel succes
groet henk

BerichtGeplaatst: 07 Apr 2008, 12:25
door umfufu1
Dit is een lastige maar je moet bij het begin beginnen altijd.

Laat ik het zo zeggen - begin met de juiste applicatie te zoeken voor het jaar - 67 SB hadden aluminium radiateuren; BB Copper (behalve L88). Volgens mij is het bevestigingsmateriaal allemaal hetzelfde voor SB en BB (behalve L88).

Ik weet niet hoe dat door is gegaan in de C3 maar ik denk (weet het dus niet zeker) dat het voor 68 en 69 in ieder geval hetzelfde is. Ik heb zo'n voorgevoel dat het voor de 454 ging veranderen maar zeker weet ik het niet. Dat zou ik moeten nakijken en heb hier geen spullen bij de hand. Vraag het eens bij Berend de Weerd of Andre Boer na.

Tsja en slechte koeling - dan kan je nog wel 10 dingen gaan roepen om dat te verbeteren, maar een betere radiateur is altijd een goed begin. Fan shroud zit erop?? En je fan werkt ook?
Erik

BerichtGeplaatst: 07 Apr 2008, 15:37
door bosp-corv
Als ik de catalogus van Corvette central mag geloven past een 74er radiateur niet in een 67er.en een voor 66-68 geven ze dezelfde radiateur op en voor 69-72 ook
een 68 zou dus niet het zelfde zijn als een 69er radiateur.en je heb ook nog verschil in radiateurs voor een automaat en handbak.

BerichtGeplaatst: 07 Apr 2008, 16:47
door Worship79
In het clubblad staat een stukje dat best een interessant zou kunnen zijn.

Alu kan, maar hoeft geen oplossing te zijn: de meeste vettes blijven met een koperen exemplaar prima koel. Hoe is de rest van het koelingsysteem? Je luchttoevoer naar de radiateur gaat zoals het hoort? Is je thermostaat nog wel in orde? Fan/viscokoppeling nog goed? Voldoende koelvloeistof? Of heb je dat allemaal al nagelopen?

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2008, 11:00
door 74vette454corvette
ja alles is nagelopen nieuwe koelvloeistof nieuwe fan met grotere en meer bladen.
het is een 454 maar ik denk met de koeling radiator van een 327 want dat hoort er orgineel in.
we hebben er een nieuwe fan shroud opgezet van een big block en nu hebben we ruimte over aan de zijkant.
dus ik denk dat de radiator te klein is.

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2008, 20:21
door bosp-corv
De radiateur van bv een 74er bb is hetzelfde als die van de 350,je zal dus inderdaad wel een radiateur van een 327 er in hebben zitten , vandaar dat de fan shroud niet past.er is wel een fan shroud te krijgen voor een 327 ,dus dat is misschien ook nog een optie ,er zijn ook electrische fans
te krijgen die zijn alleen niet goedkoop.kijk eens op de website van Corvette Central daar staan alle radiateuren en koeling onderdelen op. http://www.corvettecentral.com