Over de eerste twee generaties Corvette (1953-1967).

Winter operatie C2 van start (motor & bak revisie)

Berichtdoor Michael » 20 Nov 2004, 12:17

Hallo,

Na net haar kenteken er op te hebben rij je een stukje en loop je er even om heen en dan gaat het toch weer spoken in je hoofd - "wat is het volgende wat we gaan doen".

Na menig PM advies van mede forummers hier heb ik toch gekozen voor een vergelijkbare aanpak als hans. Step by step in 2 jaar (winters) haar terug laten brengen in zoveel mogelijk originele staat.

Daar ik zelf een restauratie niet aandurf heb ik vorige week besloten dat de specialist die haar door de keuring heeft geholpen verder kan gaan met haar onder handen te nemen. We hebben afgesproken dat het werk geen haast heeft zo lang ze maar in maart klaar is voor gebruik. Deze winter zal draaien om de techniek (moter en bak revisie, daar de rest al was gedaan voor de keuring) en volgend jaar winter is de body, chassis en het interieur aan de beurt. Ik wil daarnaast ook nog kunnen genieten aankomende lente en zomer door wat kmetjes te maken.

Super tof is de aandacht en support die ik krijg van de specialist en omdat ik voor mijn werk weer in het buitenland zit houden ze me op de hoogte met foto's. Deze week zijn ze al begonnen met de operatie en hierbij wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wordt vervolgd.

Michael



http://www.corvette.jouwpagina.nl
Michael
2nd gear
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 21 Apr 2004, 10:11
Woonplaats: Turkey

Berichtdoor elrico » 20 Nov 2004, 12:41

Toppie,Michael.

Geen halve maatregelen,liefde voor de vette.
Super dat ze je op de hoogte houden middels fotos.
Weet zeker dat je zult genieten van de zomer.
Hou ons op de hoogte,leuk om te zien.

Groeten Rick,
elrico
3rd gear
 
Berichten: 611
Geregistreerd: 25 Mrt 2002, 17:38
Woonplaats: Netherlands

Berichtdoor Walfred » 20 Nov 2004, 12:46

Mooie hoor ook een goede aanpak zodat je in het voorjaar wer kunt rijden. Succes (mooie auto :wink: ben er maar zuinig op ) !

<font size="1">"Vette driving" is travelling without a destiny ! </font id="size1">
Gebruikers-avatar
Walfred
5th gear
 
Berichten: 2964
Geregistreerd: 23 Mei 2003, 19:16
Woonplaats: Oirschot
Corvette: C3 coupe 1971

Berichtdoor Robi82 » 20 Nov 2004, 13:26

Succes ermee,en inderdaad een mooie Vette.

Robert :wink:.

[img=left]http://www.msgccc.com/links/corvette%20animation.gif[/img=left]
Gebruikers-avatar
Robi82
3rd gear
 
Berichten: 606
Geregistreerd: 20 Mei 2004, 10:40
Woonplaats: Netherlands Corvette 1982 crossfire

Berichtdoor hansmiv » 20 Nov 2004, 13:47

Je gaat meteen stevig aan de slag, Michael. Mooie auto trouwens en goede foto's ook.
Gaat het bij deze stap om het blok en de bak, of gaat meteen het hele motorcompartiment onder handen?
Je hebt je specialist mooi de ruimte gegeven om zelf het tempo te bepalen. Dan kan hij het ook eens even aan de kant leggen als er spoedjes tussendoor komen. En als er zich onverwachte complicaties voordoen heb je ook even de tijd om naar de beste oplossingen te zoeken.

Ik vind het een uitstekende aanpak. Ik hoor je niet over de ophanging en het stuurwerk. Ik neem aan dat dat allemaal in orde is?

Afbeelding
<i>
Je hoort me ook niet zeggen dat vrouwen slecht rijden, hoor! Ze rijden gewoon... 'anders'.</i>
Gebruikers-avatar
hansmiv
6th gear
 
Berichten: 4768
Geregistreerd: 13 Jun 2003, 17:41
Woonplaats: Netherlands

Berichtdoor Michael » 20 Nov 2004, 14:23

Bedankt voor de reacties!

Hans betreffende de ophanging, deze was al grotendeels opgeknapt door de vorige eigenaar dus behoeft weinig aandacht. In geval het stuurwerk hier is wel naar gekeken en daar was alles prima mee.

Inderdaad zal ook het gehele motor compartimentje een opknapbeurtje krijgen voordat ze het motortje er weer in terug hangen.

De groeten,

Michael

http://www.corvette.jouwpagina.nl
Michael
2nd gear
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 21 Apr 2004, 10:11
Woonplaats: Turkey

Berichtdoor Sharky » 21 Nov 2004, 14:23

Leuk om ons op deze manier op de hoogte te houden!
Ook dit topic gaan we weer volgen!

Greets

AfbeeldingAfbeelding
'Hij lekt geen olie hoor, hij markeert alleen maar zijn plaats...'
Gebruikers-avatar
Sharky
6th gear
 
Berichten: 4415
Geregistreerd: 09 Okt 2001, 19:35
Woonplaats: Friesland
Corvette: C3 1980, C4 1990

Berichtdoor Vette-78 » 21 Nov 2004, 15:53

Zooo, ook dit zijn geen halve maatregelen, ziet er goed uit !!:mrgreen:

"Vette" Greetz, Richard

Freedom of speech..........just watch what you say !
Afbeelding
"Af en toe een beetje gekkigheid in je leven"
http://www.rogerscorvette.com/free/haasnoot.jpg
Gebruikers-avatar
Vette-78
6th gear
 
Berichten: 4986
Geregistreerd: 04 Jun 2003, 21:47
Woonplaats: Beverwijk
Corvette: Yellow 78 with GhostFlames/ stroker engine !!

Berichtdoor Peer81 » 21 Nov 2004, 19:24

Hee Michael,

Gaat een mooi resto project worden! Inderdaad erg gedurft dat je meteen het block met bak eruit haald, heb je het moeilijkste toch weer gehad. Succes verders,

Groeten Peter.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 08 Okt 2001, 22:00
Woonplaats: Moerstraten

Berichtdoor corvet » 26 Nov 2004, 11:36

Keurig.....Michael

Alles op z,n tijd !!!!!

Maar was de motor aan een revisie toe dan ??
verbruikte hij teveel olie of tikkerde het blokkie ?


Grtz Jonnie

Afbeelding
Gebruikers-avatar
corvet
4th gear
 
Berichten: 1335
Geregistreerd: 03 Nov 2002, 20:09
Woonplaats: Netherlands

Berichtdoor Michael » 26 Nov 2004, 18:42

Jonnie een revisie lag in de planning maar toen we er wat mee gereden hadden hoorde we een ligt getik en als de motor warm was viel de oliedruk terug, dus dan is de twijfel weg en een beslissing snel gemaakt - de revisie moest gebeuren. En hopla dan maar gelijk goed.

Groeten,

Michael

http://www.corvette.jouwpagina.nl
Michael
2nd gear
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 21 Apr 2004, 10:11
Woonplaats: Turkey

Berichtdoor Michael » 04 Dec 2004, 17:05

Zo stap twee van de motor en bak revisie is van de week in zijn werk gegaan - namelijk het uit elkaar halen van het blok. Gelukkig werd er wederom een mooie fotoserie doorgemailt. [:P]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Via de sms werd me geinformeerd dat ze tijdens de demontering er achter kwamen dat de revisie echt op tijd was. De volgende punten kwamen boven water:[Oops!]
- zuiger en drijffstang op 7e cilinder moeten worden vervangen
- 7e cilinder was te ruim (vandaar een rokende pijp)
- lagers waren versleten
- 1 lekke koppakking
- 1 slechte motorsteun

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn persoonlijk streven is om de gehele auto zo origineel mogelijk te houden, dus ook de motor. Ik weet dat er veel mede-vettefreaks graag wat meer pk's eruit willen halen en dat is ieder zijn eigen keuze, maar ik heb besloten om het gewoon op de standaard 250 pk te houden (originaliteit). Ze belden nog even om dit dubbel te checken (of ik het echt zeker wist), maar mijn mening staat vast! Voor 1 aanpassing is wel gekozen, het vervangen van de krukas, maar dit omdat ik een 2-speed powerglide heb en je wil dan toch dat de auto lekker blijft doortrekkken op toeren.

Mijn vette is zelf vandaag op stalling gezet voor een winterslaap van 2 maanden want ergens eind januari of begin februari wordt het motortje er weer ingehangen.

Zo jullie zijn weer op de hoogte :mrgreen: en Leo als ik iets vergeten ben, meer tekst en uitleg is altijd welkom!!

Prettige sinterklaas.

Michael


http://www.corvette.jouwpagina.nl
Michael
2nd gear
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 21 Apr 2004, 10:11
Woonplaats: Turkey

Berichtdoor hansmiv » 04 Dec 2004, 17:28

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">quote:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">... er achter kwamen dat de revisie echt op tijd was.

<i><div align="right">Originally posted by Michael - 04 Dec 2004 : 17:05:21</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Perfecte planning toch ?! :wink:

Je wordt prima op de hoogte gehouden. En wij dus ook ...

Afbeelding
<i>
Je hoort me ook niet zeggen dat vrouwen slecht rijden, hoor! Ze rijden gewoon... 'anders'.</i>
Gebruikers-avatar
hansmiv
6th gear
 
Berichten: 4768
Geregistreerd: 13 Jun 2003, 17:41
Woonplaats: Netherlands

Berichtdoor Rickvette79 » 05 Dec 2004, 10:37

Bij wie en waar word dit werk gedaan en heb je al een idee wat je dit gaat kosten. Denk dat er wel meer mensen zijn die gezien de foto's intresse hebben in deze gegevens.
Rickvette '65 - '79 :D8-):D
Rickvette79
2nd gear
 
Berichten: 253
Geregistreerd: 06 Jan 2002, 21:35
Woonplaats: Netherlands

Berichtdoor Robi82 » 05 Dec 2004, 11:21

<b>Deze tekst zat in de topic van robi82,maar hoort hier thuis.</b>

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">citaat:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Leo als ik iets vergeten ben, meer tekst en uitleg is altijd welkom!!</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

hallo michael, ik zal jou even corrigeren. krukas word geslepen en gebalnceerd, 8 nieuwe zuigers, geboort en gehoond. hoofdlager kappen gelijnhoond, dekken gevlakt, drijfstangen gehoond en afgewogen, nieuwe lagers, drijfstangen,hoofdlagers en nokkenaslagers. nieuwe nokkenas, iets sneller, 2 kop revisies, stalen zittingen, bronsen geleiders en kleppen opnieuw ingeslepen, dubble distributie kettingset met verstelbare graden, hy volume oliepomp, nieuwe lifters, waterpomp en balancer en natuurlijk ook 2 nieuwe motorsteunen. nou hoop ik dat je wat meer op de hoogte bent van je motor revisie. en dan je bak doe ik ook. en dan maar weer rijden en genieten van haar. leo

[img=left]http://www.msgccc.com/links/corvette%20animation.gif[/img=left]
Gebruikers-avatar
Robi82
3rd gear
 
Berichten: 606
Geregistreerd: 20 Mei 2004, 10:40
Woonplaats: Netherlands Corvette 1982 crossfire

Berichtdoor Michael » 05 Dec 2004, 12:02

Leo, bedankt voor de verdere duidelijke toelichting :D en begeleiding nu is het voor iedereen duidelijk.

Groeten,

Michael

http://www.corvette.jouwpagina.nl
Michael
2nd gear
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 21 Apr 2004, 10:11
Woonplaats: Turkey

Berichtdoor kons76 » 05 Dec 2004, 14:34

Zow, dat is een complete revisie zeg8-).

Zelf zou ik in dit geval voor een nieuwe goodwrench motor gaan, prijstechnisch en qua betrouwbaarheid dan, en deze onder je werkbank schuiven.

Maar dat is zoals je zelf al aangaf persoonlijk.

Veel geluk met de revisie:wink:

Konstant
kons76
4th gear
 
Berichten: 1464
Geregistreerd: 09 Okt 2001, 13:35
Woonplaats: Maasdam

Berichtdoor Rickvette79 » 05 Dec 2004, 14:57

Hoi Michael en Petra, bedankt voor jullie berichtje mij is bekend wat het kost om je blok te reviseren deze vraag was meer bedoelt voor hen die het evt. ook van plan zijn. En dan vooral de verschillen in zowel de prijs als wat doen ze er voor. Maak van te voren duidelijke afspraken tot welke prijs en als er meer aan de hand is dan in overleg.
Michael, je kan het adres toch gewoon op deze topic plaatsen dat heeft niets met reclame te maken maar gewoon weer een extra adres waar leden eens kunnen kijken en informeren.
Groeten Rickvette '65 - '79 :D8-):D
Rickvette79
2nd gear
 
Berichten: 253
Geregistreerd: 06 Jan 2002, 21:35
Woonplaats: Netherlands

Berichtdoor Petra » 05 Dec 2004, 15:08

Oké, duidelijk.
We laten opdit moment een block reviseren. Het is een totale revisie en er komen nieuwe zuigers, lagers en krukas in. We hebben een prijs afgesproken van 2300 euro.

We hopen dat in januari het block weer in de auto wordt geplaatst en wij onze schatje weer op kunnen halen.

De revisie gebeurt bij Eggens in Assen. Deze man is ons door verschillende bedrijven en vrienden aanbevolen. Volgend jaar kan ik pas vertellen of hij die aanbeveling verdient, maar ben hier niet zo benauwd voor. :D

Petra

Afbeelding
Proud owner of: '62 '69 '99 Corvette
Gebruikers-avatar
Petra
4th gear
 
Berichten: 1978
Geregistreerd: 09 Okt 2001, 08:53
Woonplaats: Proud owner of: '62 '66 '69 Corvette

Berichtdoor Americancar » 05 Dec 2004, 17:31

hoi michael ik wil even reageren op het andwoord goodwrench motor. hier bij is niet de krukas gebalanceerd, niet je dekken gevlakt, gewone distributieset, drijfstangen niet bewerkt, geen stalen zittingen en bronsen geleiders in de koppen, niet gelijnhoond maar gewoon standaard. en moet je als nog je oude onderdelen opknappen en monteren. goodwrench motor is gewoon standaard zonder verbetering. zo krijg jij ook studs vanplaats bouten. dus kortom ben jij beter af. en dan heb jij nog steeds je matching number block in jou auto, is ook een stukje meer waarden. maar ach ieder zijn meug. leo
Americancar
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 05 Dec 2004, 00:49
Woonplaats: Netherlands

Berichtdoor Petra » 15 Dec 2004, 12:17

Vanochtend een telefoontje gekregen van Eggens, die onze block reviseert, dat hij klaar was. De kosten waren lager uit gevallen en in totaal kostte het ons 2050,= euro. Dat is leuk, houden we weer wat extra over voor andere dingen. Onze plaatselijke garage bouwt het block weer in en als ik daarvan ook de kosten weet, voor het uit en inbouwen en wegbrengen en ophalen van het block, dan post ik dat ook nog.

Petra

Afbeelding
Proud owner of: '62 '69 '99 Corvette
Gebruikers-avatar
Petra
4th gear
 
Berichten: 1978
Geregistreerd: 09 Okt 2001, 08:53
Woonplaats: Proud owner of: '62 '66 '69 Corvette

Berichtdoor Michael » 28 Dec 2004, 12:14

Zo weer eens een update.......

Ik heb te horen gekregen dat ze binnenkort gaan beginnen aan het boren en honen van het blok. Reden waarom het nog niet van start was gegaan was omdat ze nog de revisies van zowel een Buick als C3 corvette blok aan het afronden waren. Bij mij heeft het natuurlijk niet zo'n haast, zolang het maar voor Maart af is.

Om een idee te geven hoe het er uiterlijk op vooruit moet gaan........

Afbeelding

Zo zag mijn compartiment eruit voordat het blok eruit ging!!

Afbeelding

En zo moet het eruit komen te zien........

Om alles compleet te maken ben ik nog op zoek naar wat onderdelen [Ugh], namelijk:
- verchroomde ontstekings afdek kap
- rubber flappen voor boven de wiel gaten
- nieuwe sticker set (250 pk en 327 turbo fire stickers)
- radiateur sticker

Dus als iemand mij hiermee kan helpen dan sta ik open voor suggesties!!!

Michael




http://www.corvette.jouwpagina.nl
Michael
2nd gear
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 21 Apr 2004, 10:11
Woonplaats: Turkey

Berichtdoor FReaKyJeRoeN » 28 Dec 2004, 12:44

die man van die compleet opgeknapte (beter gezegd: opnieuw gebouwde, alles is namelijk nieuw aan dat ding) split window (die van hoe jouw motor er uit moet komen te zien) kan je denk ik wel verder helpen, die heeft ook die dingen nieuw namelijk. Die heb ik in Wezep nog bewonderd in september, man wat is dat ding mooi! voor adres/telefoonnummer moet je ff contact opnemen met Aart Timmer of André Boer ofzo... suc6, het gaat iig al de goeie kant op[Duh!]

hier nog een paar fotootjes ervan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
FReaKyJeRoeN
8th gear
 
Berichten: 7938
Geregistreerd: 27 Aug 2004, 18:15
Woonplaats: Heiloo

Berichtdoor umfufu1 » 28 Dec 2004, 15:11

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">quote:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">

Om alles compleet te maken ben ik nog op zoek naar wat onderdelen [Ugh], namelijk:
- verchroomde ontstekings afdek kap
- rubber flappen voor boven de wiel gaten
- nieuwe sticker set (250 pk en 327 turbo fire stickers)
- radiateur sticker

Dus als iemand mij hiermee kan helpen dan sta ik open voor suggesties!!!

Originally posted by Michael - 28 Dec 2004 :  12:14:54[/right][/i]
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

eeeh - de websites van Corvette Central, Mid America, Ecklers etc kunnen je vast helpen .....

Erik

"Een 427/435 BHP Tri-power rijden duur? Mwha, tank altijd voor een snip!"
Gebruikers-avatar
umfufu1
5th gear
 
Berichten: 2721
Geregistreerd: 15 Mei 2004, 23:24
Woonplaats: Amsterdam
Corvette: 1968 L71 Coupe, 1969 L46 Convertible, 2002 Z06

Berichtdoor Michael » 14 Feb 2005, 00:17

Vorig weekend was ik weer eens in NL en even wezen kijken bij de vette - daar stond ze hoog op haar voorwielen helemaal alleen op stalling te wachten. [xx(]

Gelukkig heb ik dit weekend eindelijk te horen gekregen dat het lijnhonen, dekvlaken, krukas slijpen, balanceren en noem het allemaal maar op zo goed al klaar is. Eveneens is ook de powerglide bak gereviseerd. Beide waren zoals ik het heb vernomen wel aan een opknapbeurtje toe. Hopelijk beginnen ze gedurende de week aan het opbouwen van het blok en zodra ik foto's heb zal ik ze zeker even plaatsen.

Ik hoop dal alles 3e week maart klaar is zodat ze gedurende het paasweekend eens kan gaan cruisen.

Keep you posted.....

Michael

http://www.corvette.jouwpagina.nl

http://www.rogerscorvette.com/free/westenberg.htm
Michael
2nd gear
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 21 Apr 2004, 10:11
Woonplaats: Turkey

Volgende

Terug naar C1 & C2 techniek

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron