Wie heeft ook een 1972 454 ?

Over de derde generatie Corvette (1968-1982).

Wie heeft ook een 1972 454 ?

Berichtdoor Corvette 4 ever » 01 Feb 2018, 22:36

Hallo,

Ik wil uit Amerika de blauwe 'VIN' deursticker bestellen (zat er bij mij niet meer op) maar dan hebben ze allerlei info nodig waaronder het totaalgewicht van de auto en dan ook nog eens verdeeld over voor- en achterkant (of zoiets)...

Dus ik wilde graag van iemand hier met een 72'er met een 454 block die 3 getallen weten...die staan dus gewoon op die sticker met de aanduidingen GVWR en GAWR front / rear

Nou kan het natuurlijk goed zijn dat e.e.a. dan toch nog afwijkt omdat ik bijvoorbeeld bepaalde opties wel of niet heb (zoals airco bijvoorbeeld; weegt toch ook weer heel wat kilootjes). Maar goed; ik moet iets vergelijkbaars hebben en internet heb ik al afgestruind zonder resultaat...

Alvast bedankt :) !
Corvette 4 ever
1st gear

Re: Wie heeft ook een 1972 454 ?

Berichtdoor Corvette 4 ever » 03 Feb 2018, 13:35

Niet meer nodig; via ECS automotive in Amerika de blauwe VIN deursticker besteld; mijn auto is 7 december 1971 gebouwd hebben zij kunnen zien en die gewichtaanduidingen hoeven pas vanaf 1972....dus opgelost....mooi dat ze ook de bouwdatum konden achterhalen want ik heb ook nog zo'n paint/trim plaatje besteld en daar staat de date code op aangegeven dus wanneer de corvette klaar was....170 euro maar dan heb je wel een sticker en een blikken plaatje haha.
Corvette 4 ever
1st gear

Berichtdoor Worship79 » 04 Feb 2018, 21:13

Kost wat, maar....

Ga je voor een bepaald originaliteitsniveau?
Self-built 383 Stroker: 450 hp, dyno proven.
Worship79
6th gear

Corvette: 1979 dark-red metallic C3 "Marieke"

Berichtdoor Corvette 4 ever » 09 Feb 2018, 22:44

Mwah, niet dat ik daar hysterisch mee omga maar die sticker en dat plaatje wilde ik er wel graag op hebben...verder is de auto erg origineel en dat vind ik ook wel weer wat hebben. Het enige wat ik anders doe zijn de roosters aan de zijkant achter de voorwielen; die heb ik laten stralen en zijn nu dus letterlijk metaallook. Dat vind ik mooi accentueren. En op een 1972'er zouden chromen kleppendeksels horen maar ik heb nieuwe besteld die ik net als het blok oranje ga maken; vind ik ook veel mooier; komt veel groter over vind ik....Voor de rest is alles ook matching ben ik achter gekomen door de nummers te checken. De lak is ook nog de eerste lak en ook de originele ramen zijn onbeschadigd. Frame alleen vliegenroest en ga ik niks aan doen. Alleen de birdcage had een paar zwakke plekken die heb ik netjes dichtgemaakt. Bijna anderhalf jaar staat ie op vier stapels stoeptegels en heb ik alles uit de auto; alleen het onderblok en de benzinetank zitten er nog in en die laat ik ook lekker zitten. Alles is nagekeken op wat vervangen moet worden en sowieso een hele klus om 45 jaar vastgekoekt zand overal af te halen. Maar dat is voor mij ook de hobby. Je krijgt een heel andere band met je auto als je al die onderdelen losgemaakt hebt, schoongemaakt heb en weet hoe het werkt en dat het allemaal goed is. Klinkt stom misschien maar ik ga die onderdelen die nu op twee kamers boven bij mij liggen straks gewoon missen denk ik. Mooi om te zien allemaal; zo'n versnellingsbak, cardan, cilinderkoppen, booster, shafts etc... dat zie je straks niet meer als het er allemaal weer onder hangt :)
Corvette 4 ever
1st gear

Berichtdoor Worship79 » 11 Feb 2018, 15:39

Goed bezig dus! :op:

En inderdaad de band met je auto verandert heel erg daardoor :)
Self-built 383 Stroker: 450 hp, dyno proven.
Worship79
6th gear

Corvette: 1979 dark-red metallic C3 "Marieke"

Terug naar C3 techniek