Welk type stoelbekleding vinyl of leer?

Over de derde generatie Corvette (1968-1982).

Welk type stoelbekleding vinyl of leer?

Berichtdoor Marco-c3 » 11 Mei 2018, 21:39

Beste forumleden. De stoelbekleding van mijn C3 heeft de beste tijd gehad en ik wil deze dan ook vernieuwen. Nu is een nieuwe set verkrijgbaar in vinyl of leer. Mijn twijfel is dan ook welke set te kiezen wat zouden jullie doen.
Gaan voor de originele vinyl bekleding of toch kiezen voor een upgrade naar leer?
Marco-c3
1st gear

Corvette: C3

Re: Welk type stoelbekleding vinyl of leer?

Berichtdoor Cenobyte » 12 Mei 2018, 15:25

Leer is stuk duurder, maar gaat wel langer mee. De vraag is of deze investering gerechtvaardigd is (m.a.w.: hoe lang wil jij nog van deze Corvette gebruik gaan maken ;) )
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor bosp-corv » 12 Mei 2018, 18:35

Aks de keuze afhangt van welk materiaal en niet van het financiële plaatje zou ik
altijd voor leer kiezen,het is gewoon en fijner materiaal en toch ook exclusiever,en het
zit lekkerder.
Of je hem nou wel of niet snel zou verkopen maakt weinig uit want een lederen interieur
is alleen maar een pluspunt bij verkoop.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor Marco-c3 » 12 Mei 2018, 20:55

Dank voor de reacties. Gezien het totaalbedrag van de stoelbekleding is het verschil tussen leer en vinyl zeer beperkt dus kwa kosten maakt het uiteindelijk niet zo veel. Mijn opzet is eigenlijk de auto zo origineel mogelijk te houden en dan zou ik dus moeten gaan voor vinyl, maar gezien het geringe verschil in kosten begin ik te twijfelen om toch voor leer te gaan. De vraag is dus eigenlijk zou leren bekleding erg afbreuk doen aan de originaliteit van de auto? Let wel de bekleding wordt wel in de originele kleur alleen dan in volledig leer ipv vinyl/leer.
Marco-c3
1st gear

Berichtdoor bosp-corv » 13 Mei 2018, 00:13

Tenzij je een echte matching numbers auto uit de jaren 60 of begin 70 of een pace car heb is originaliteit niet echt belangrijk.Bij latere bouwjaren is de staat belangrijker dan de modificaties die er aan gedaan zijn.Wil je echt liever eerst weten of het de waarde van je vette beinvloed neem dan contact op met André Boer,als iemand dat weet is hij het wel.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor Marco-c3 » 14 Mei 2018, 22:11

Dank voor de tip. Contact gehad met André de boer en de keuze is gevallen om toch te gaan voor de originele bekleding.
Dank voor het meedenken!
Marco-c3
1st gear

Terug naar C3 techniek