body off restauratie 81 corvette

Over de derde generatie Corvette (1968-1982).

Berichtdoor Peer81 » 18 Mei 2008, 18:07

Gefeliciteerd Henk,

Zo te zien geen gemakkelijke scheiding maar het kan altijd erger moet je maar denken. Je hebt nog heel wat werk voor de boeg en zoals Artho al zegt, nu zie je pas echt hoe de vette er voor stond. Maargoed voor ons mooi leesvoer bij bij te houden wat de vooruitgang is. Veel succes!

Owja even over je foto's. Je foto's zijn nu ongeveer 2.1 mb ( = 2100kb) groot en hebben de afmetingen van 2800 x 2100 pixels, dat is echt veel en veel te groot alleen voor op internet. Misschien als we zandkorrels zouden willen tellen is het goed maar nu heb je er niet veel aan. Tevens komt zo de opslag van de HCC heel snel vol te staan en dat is ook niet de bedoeling. Er zijn genoeg programmas om foto's mee te verkleinen dus probeer je foto's op internet te verkleinen naar rond de 100kb per foto met een afmeting (moet je zelf weten) van rond de 750 x 500 pixels (daar ergens in de buurt).
Alvast bedankt :)

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 08 Okt 2001, 22:00
Woonplaats: Moerstraten

Berichtdoor yellowbird » 18 Mei 2008, 19:06

Hey Henk dat ziet er goed uit zo.
Als ik je een keer ergens mee moet helpen bel je maar.
Ik wil ook nog wel eens komen kijken als dat goed is.
Gr Rob
Gebruikers-avatar
yellowbird
2nd gear
 
Berichten: 219
Geregistreerd: 17 Jul 2007, 20:14
Woonplaats: barneveld

Berichtdoor chevy81 » 18 Mei 2008, 22:54

hey peter
ik zal nog eens kijken of ik een programma van internet kan downloaden om de foto's te verkleinen.
ik had het al eens geprobeerd maar zoals je kan zien was dat niet gelukt :wink:
groet henk
chevy81
2nd gear
 
Berichten: 214
Geregistreerd: 05 Sep 2007, 20:19
Woonplaats: harskamp
Corvette: corvette c3 van 81

Berichtdoor chevy81 » 18 Mei 2008, 23:04

het viel zeker tegen toen ik al die roest zag
het chassis is nog wel makkelijk te repareren maar de birdcage wordt moeilijker

rob ik vind het altijd gezellig als iemand naar mijn geploeter komt kijken :bier:
en als ik hulp nodig heb dan hoor je het wel :)

peter nogmaals bedankt voor je body dolly hij paste perfect :hail:
groet henk
chevy81
2nd gear
 
Berichten: 214
Geregistreerd: 05 Sep 2007, 20:19
Woonplaats: harskamp
Corvette: corvette c3 van 81

Berichtdoor Peer81 » 19 Mei 2008, 11:42

Graag gedaan.
Mocht je wat hulp nodig hebben bij dat verklein programmatje, stuur maar een pm :)

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 08 Okt 2001, 22:00
Woonplaats: Moerstraten

Berichtdoor chevy81 » 23 Mei 2008, 23:22

de afgelopen dagen heb ik weer vanalles kunnen doen en heb ik het chassis maar eens kaalgesloopt
Afbeelding
eerst het dif eraf gehaalt en open gemaakt het kroon en pignon wiel zien er perfect uit .
maar op de as waar zonnewielen op zitten zie je wat slijtage omdat de assen van de aandrijfassen er iets tegenaan lopen
is dit normaal of niet? :(
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
verder ziet alles er wel goed uit het chassis is wel verroest maar niet doorgerot behalve 2 bodymounts daar moet wel wat aan gelast worden
Afbeelding

Afbeelding
en eerst maar eens kijken hoe het chassis eruit ziet na het stralen mischien kan ik dan nog meer gaan lassen
en kent iemand deze veren en stabielisatorstang volgens mij zijn ze veel zwaarder dan normaal

Afbeelding

Afbeelding
zou het kunnen dat dit een sport pakket is die door gm gelevert werd?
morgen ff horen wat het stralen kost of dat ik het zelf doe dat scheelt weer in de kosten :grin:
groet henk
chevy81
2nd gear
 
Berichten: 214
Geregistreerd: 05 Sep 2007, 20:19
Woonplaats: harskamp
Corvette: corvette c3 van 81

Berichtdoor Peer81 » 24 Mei 2008, 23:27

Je diff heeft een normaal alu diff kwaaltje.
Je yokes zijn aan het einde gehard en die draaien tegen je as aan (in het midden) vanaf het moment dat ze in gaan vreten in je as gaat het snel. Je yoke's gaan vanzelf door de geharde laag heen en dan gaat het nog sneller met de slijtage totdat je borg clips van je yokes af vallen en worden vermalen door je tandwielen. (met wat geluk blijven je vermalen clips onder in je diff liggen met wat pech wordt het met de olie opgepakt en naar voren of opzet naar je lagers gegooid en dan begint je lol pas echt. Bij jou is het echt nog in een heel vroeg stadium dus ik druf niet te zeggen hoeveel km dat je daar nog mee door kunt rijden. Volgens mij ben ook ook nog niet door je geharde laag heen dus kun je nog wel een tijdje doorrijden. Maar het zit er een keertje aan te komen (maar dat is bij nieuwe natuurlijk ook).

Waar ik wel op zou letten is dat clipje dat in je klokhuis zit die je koppelingsplaatjes op zn plaats houden, ik zie er al 1 die naar mijn idee erg los zit en ik zie ook iets van staal (volgens mij) onder in je diff liggen en wat is dat?

Bij je vering zou ik zeggen dat het standaard spul is, zwaardere veren hebben minder en dikkere wikkels (spiralen), je swaybar is standaard al 1" uit mn hoofd en bij een HD suspension pakket zou je (met een stalen achterveer, omdat het een handbak is) ook een swaybar achter moeten hebben (uit mn hoofd).

En een tip van iemand die al veel heeft zitten stalen en toch 95% heeft laten stralen. Doe jezelf een lol en gooi alles wat je wilt stralen in een grote doos en laat het doen. Er gaat mega veel tijd in zitten en achteraf zul je zeggen dat laten doen goedkoper is dan zelf zitten kl*ten. Maarja wie ben ik he... :D

Veel succes!

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 08 Okt 2001, 22:00
Woonplaats: Moerstraten

Berichtdoor vettevirus » 25 Mei 2008, 12:32

En een tip van iemand die al veel heeft zitten stalen en toch 95% heeft laten stralen. Doe jezelf een lol en gooi alles wat je wilt stralen in een grote doos en laat het doen. Er gaat mega veel tijd in zitten en achteraf zul je zeggen dat laten doen goedkoper is dan zelf zitten kl*ten. Maarja wie ben ik he...


Oh peter heeft zoveel gelijk :hail: :wink:
Ik beaam wat hij zegt. Echt waar een compleet dakar wil jij niet thuis hebben :wink:

Ziet er goed uit henk. Ik krijg mijn corvette dinsdag en zal wel een keer langs komen, wanneer het een keer schikt :op:

greezz danny :B):
Money doesn't matte,
when you restore a vette

It's fast and grey, you better pray :wink:

Chapter Twente.
vettevirus
5th gear
 
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04 Okt 2003, 12:26
Woonplaats: Losser
Corvette: Corvette 1972 en 1981

Berichtdoor corvette-81 » 25 Mei 2008, 21:37

he henk,
top werk, behoorlijke klus :op:
grzz
ed
corvette-81
1st gear
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 16 Mei 2007, 15:57
Woonplaats: ureterp
Corvette: 1981 two-tone

Berichtdoor kons76 » 25 Mei 2008, 21:39

Ik mis inderdaad je rechter borgclip van je yoke, die is gaan zwemmen.

Deze yoke is zoals Peter al aangeeft redelijk ingevreten.

Revisietijd denk ik.

Dat stukje "metaal" ziet er volgens mij uit als pakkingsmateriaal, maar kan er natuurlijk naast zitten.

Groeten,
konstant
kons76
4th gear
 
Berichten: 1464
Geregistreerd: 09 Okt 2001, 13:35
Woonplaats: Maasdam

Berichtdoor chevy81 » 26 Mei 2008, 20:32

voor zover is het diff dus nog goed want die rechter veerring heb ik zelf eraf gehaald om de yoke eruit te halen
en die rommel onderin het dif huis is gewoon wat overblijfsel van de pakking
de yokes zijn ook niet erg versleten
het is allemaal wat slecht te zien op de foto's ik zal de volgende keer wat grotere foto's plaatsen :wink:
ik ga alles laten stralen dat scheelt weer een hoop werk :D
ik denk toch dat ik wel zwaardere veren onder mijn corvette heb want er zit achter ook een swaybar
ik dacht dat dat standaart was maar blijkbaar niet dus :)
en danny je komt maar langs als je de nieuwe corvette hebt die wil ik wel een keer zien :bier:
groet henk
chevy81
2nd gear
 
Berichten: 214
Geregistreerd: 05 Sep 2007, 20:19
Woonplaats: harskamp
Corvette: corvette c3 van 81

Berichtdoor Peer81 » 26 Mei 2008, 21:32

Hoi Henk,

Als je achter een originele swaybar hebt dan is het idd een HD kit dus heb je dan ook zwaardere veren voor.
Voor je diff is het ook belangrijk om te kijken hoe de tanden van je kroonwiel zijn ingesleten. Op de foto kun je het een beetje zien maar je hebt er ook een markeerolie voor waardoor je perfect kunt zien of je diff goed is afgesteld. Kleine moeite om te kopen en snel gezien nu je diff toch open ligt. Als je kroonwiel verkeerd afslijt dan moet je de afstand tussen pinion en kroon veranderen of de uitlijning van je klok. Ff checken dus! Voor je diff zou ik er minimaal een nieuwe centerpen in zetten, kost niet zoveel en gaan je yokes ook weer wat langer mee denk ik. Ga tevens met je vingers door je diff olie en voel of er iets van staalgruis in zit. Als dat niet zo is dan zullen je lagers ook weinig gevaar hebben gelopen is het wel zo dan zou ik daar ook eens over gaan denken. Maargoed voor je het weet ligt alles uit elkaar en dat is ook niet de bedoeling als het niet nodig is.
Veel succes en foto's blijven maken :)

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 08 Okt 2001, 22:00
Woonplaats: Moerstraten

Re: body off restauratie 81 corvette

Berichtdoor chevy81 » 12 Apr 2019, 23:15

Zo naar een klein poosje ;) weer aan de Corvette begonnen.
Door drukte en ruimtegebrek was ik er de laatste 10 jaar niet meer aan toe gekomen.
chevy81
2nd gear
 
Berichten: 214
Geregistreerd: 05 Sep 2007, 20:19
Woonplaats: harskamp
Corvette: corvette c3 van 81

Re: body off restauratie 81 corvette

Berichtdoor chevy81 » 12 Apr 2019, 23:37

20190410_203440 forum2.jpg


Uit de opslag.

20190411_142908 forum3.jpg


In zijn nieuwe onderkomen.
chevy81
2nd gear
 
Berichten: 214
Geregistreerd: 05 Sep 2007, 20:19
Woonplaats: harskamp
Corvette: corvette c3 van 81

Re: body off restauratie 81 corvette

Berichtdoor chevy81 » 14 Apr 2019, 18:21

Vandaag de boel wat ingericht en bekeken waar ik ga beginnen.
20190414_144415 forum.jpg

Het chassis heb ik op een bok gehangen om er makkelijker aan te werken.
20190414_143829forum2.jpg

20190414_144122forum3.jpg
chevy81
2nd gear
 
Berichten: 214
Geregistreerd: 05 Sep 2007, 20:19
Woonplaats: harskamp
Corvette: corvette c3 van 81

Re: body off restauratie 81 corvette

Berichtdoor chevy81 » 14 Apr 2019, 18:32

Bodymounts zijn doorgerot dus dat is een mooi klusje om mee te beginnen. :cool:
20190414_143901forum5.jpg

20190414_143856forum6.jpg

20190414_143921forum7.jpg
chevy81
2nd gear
 
Berichten: 214
Geregistreerd: 05 Sep 2007, 20:19
Woonplaats: harskamp
Corvette: corvette c3 van 81

Re: body off restauratie 81 corvette

Berichtdoor Worship79 » 15 Apr 2019, 22:31

Wat in het vat zit... :D

Succes en veel (sleutel)plezier de komende periode! :bier:
Self-built 383 Stroker: 450 hp, dyno proven.
Worship79
6th gear
 
Berichten: 4219
Geregistreerd: 18 Mrt 2002, 13:34
Woonplaats: Brabant, The Netherlands
Corvette: 1979 dark-red metallic C3 "Marieke"

Re: body off restauratie 81 corvette

Berichtdoor Sharky » 17 Apr 2019, 09:47

Kijk aan! Lekker om na zo'n tijd dan toch weer eindelijk te kunnen beginnen. Ik heb ook nog zo'n project liggen wat wacht op meer (priori)tijd van de baas...

Veel sleutelplezier en succes met de opbouw! :op:
Groet,
Arjen

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sharky
6th gear
 
Berichten: 4427
Geregistreerd: 09 Okt 2001, 19:35
Woonplaats: Friesland
Corvette: C3 1980, C4 1990

Re: body off restauratie 81 corvette

Berichtdoor chevy81 » 17 Apr 2019, 18:49

Ja zal ook nog wel even duren voordat die klaar is.
Ben ook van plan om de birdcage te repareren en daarvoor moet de neus eraf , dus nog genoeg te doen :cool:
chevy81
2nd gear
 
Berichten: 214
Geregistreerd: 05 Sep 2007, 20:19
Woonplaats: harskamp
Corvette: corvette c3 van 81

Vorige

Terug naar C3 techniek

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten