Koelvloeistof bijvullen

Over de derde generatie Corvette (1968-1982).

Koelvloeistof bijvullen

Berichtdoor BickyB1 » 08 Jun 2019, 15:12

Hallo,

Misschien een domme vraag, maar ik ben op zoek naar waar ik mijn koelvloeistof moet bijvullen.
Is het gewoon deze tank vullen (zie foto) of moet ik ergens aan de radiator zelf bijvullen?

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Ik heb de afgelopen tijd toch al heel wat geleerd van auto's en onderhoud, maar toch even wat context waarom ik juist deze auto heb zonder ervaring:

15 jaar geleden kocht mijn vader deze auto omdat hij hier van kinds af aan van droomde. 2 jaar geleden is hij helaas overleden en heb ik de auto gekregen. Nu heb ik echter wel spijt dat ik nooit met hem mee gevelgd heb tijdens de restauratie, maar ik wil nu wel de auto in orde houden.

Ik zal mezelf wel even voorstellen in een ander postje op dit forum, maar ik wacht op mooier weer om wat foto's te nemen :)

Alvast bedankt!
BickyB1

Re: Koelvloeistof bijvullen

Berichtdoor Jitse » 08 Jun 2019, 16:50

Via de radiateurdop die op de foto staat ;) je ziet hem zitten op de foto.
Niet er afdraaien met een warme motor hoor , staat druk op en is kokend heet is gevaarlijk.

Ook van belang dat je juiste spul erin gooit, je krijgt anders problemen.
Als je meer van de corvette af wil weten raad ik aan om een Service manual te kopen en te gaan lezen op het internet.

Succes met de Corvette :-)

Groetjes Jitse
Jitse
2nd gear

Corvette: ZR1

Re: Koelvloeistof bijvullen

Berichtdoor BickyB1 » 08 Jun 2019, 17:06

Hey Jitse!

Bedankt voor het antwoord! ik neem aan dat het dan over de radiator dop gaat?
Ik heb daarstraks geprobeerd deze los te maken, maar krijg hem er niet volledig af (enkel een stukje open gedraaid)

Aangezien de auto 2jaar heeft stil gestaan zou ik graag de koelvloeistof willen vervangen. En ik had al gevonden hoe ik de vloeistof moet laten lopen, maar wist niet zeker waar ik moet bijvullen.

Toevallig enig idee hoeveel vloeistof ik nodig heb?

Groetjes,
Michel

Edit: gevonden! Ik duwde niet hard genoeg op de dop om deze los te draaien. :redface:
BickyB1

Terug naar C3 techniek