thread locker versus thread sealer

Over de derde generatie Corvette (1968-1982).

thread locker versus thread sealer

Berichtdoor Corvette 4 ever » 26 Sep 2019, 10:21

Hoihoi,


De bearing retainer voor op de versnellingsbak zit vast met 4 bouten. Deze bouten kunnen olie doorlaten dus moeten geseald worden. Ik heb threadlocker van loctite (de blauwe) en gasketmaker (copper silicone 5920) ook van loctite.

Kan ik dat daarvoor gebruiken of wat gebruiken jullie?

En ook voor de cilinderkoppen waar ik nieuwe bouten voor heb moet er straks iets op de draad van die bouten om te voorkomen dat koelvloeistof en olie bij elkaar kunnen komen. Gebruik je daar dan hetzelfde spul voor als voor die retainer op de versnellingsbak? Want daar wordt het wel een stuk heter dan voor op de versnellingsbak lijkt me.

Ik hoor graag van jullie :) Alvast bedankt.


Groet,
Marcel/Tilburg/1972/454
Corvette 4 ever
1st gear
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 10 Nov 2016, 22:03

Re: thread locker versus thread sealer

Berichtdoor BigBlockBerry » 26 Sep 2019, 18:59

geen idee welk materiaal daarvoor te gebruiken, maar na een half uur is ALLES warm/heet!!! ;) ;)
Berry

AfbeeldingAfbeelding

When i die, i will go to heaven,
in my bigblock 427
Gebruikers-avatar
BigBlockBerry
HCC voorzitter
 
Berichten: 6518
Geregistreerd: 30 Jan 2003, 23:07
Woonplaats: Tenerife
Corvette: '69 427 Le Mans Blue, ex 93 coupe polo green

Re: thread locker versus thread sealer

Berichtdoor Jitse » 27 Sep 2019, 12:25

Hoi Loctite 542 voor schroefdraad afdichting fijne draad, 572 kun je voor kopbouten/ studs bij een SBC gebruiken.
Jitse
2nd gear
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 27 Aug 2012, 13:10
Woonplaats: Texel
Corvette: ZR1


Terug naar C3 techniek

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast