Oliedrukmeter op tilt in stand stationair

Over de derde generatie Corvette (1968-1982).

Oliedrukmeter op tilt in stand stationair

Berichtdoor littleduck » 21 Mei 2020, 13:29

Hoop hier iemand te bereiken die mij bij het volgende wat meer info zou kunnen geven. Het geval is nl. zo dat ik zo goed als een corvette c3 model 1975 heb aangeschaft.Proefrit gemaakt en reed/remde als een zonnetje. Ook algehele aanzien super mooi, mede doordat hij voor de import in de VS een grondige restauratie heeft gehad. Hierbij is ook de motor vervangen door een nieuwe Crate motor van 250pk. Bij de proefrit viel mij alleen op dat de oliedrukmeter in stationair op tilt sloeg, met rijden echter was dit weer weg. Kan dit iets ernstigs inhouden of alleen een kabelbreuk of iets dergelijks? [youtube] http://youtu.be/Qy1tX5ggJIs [/youtube]
littleduck

Re: Oliedrukmeter op tilt in stand stationair

Berichtdoor bosp-corv » 21 Mei 2020, 14:38

Lijkt er op of de demping van de meter niet meer goed werkt,maar kan ook zijn dat de aarde niet goed is of corrosie van de contacten,of slecht contact, of dat je oliedrukzender niet goed meer werkt,lijkt mij geen motorisch probleem want dan zou of de druk laag zijn of heel hoog.
Kijk ook of je oliepeil oke is.

Dit is uit een GM service blad,
PROBLEM - Some owners may experience a sudden lost of oil pressure or erratic oil pressure readings. Check your oil level. If the oil level is ok and no unusual or loud noises are coming from your engine then you may have a bad oil pressure sensor. Check by removing the senders electrical connector and look at the bottom of connector. If oil is presence on the end of the connector then the sensor is bad.
CORRECTION - Replace the oil pressure sending unit
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor littleduck » 21 Mei 2020, 16:41

bedankt, morgen i.i.g. oliepeil checken voor aankoop, vriend gaf ook aan om te checken of er lucht uitkomt want dat zou ook niet goed zijn. Maar dus volgens jou zeker geen grote problemen, goed te horen:) Is het trouwens verplicht om direct na overdracht een autoverzekering af te sluiten nog voordat je er mee wegrijdt? (schoot me opeens te binnen)
littleduck

Berichtdoor bosp-corv » 21 Mei 2020, 21:01

Ja natuurlijk,zodra een voertuig op je naam staat moet het verzekerd zijn.
Een maat van mij kocht ooit een Porsche ,hij dacht een paar knm naar huis gebeurd me toch niks
ik verzeker hem thuis wel,onderweg verloor hij de controle in een bocht en reed het water in
van een rivier die naast de weg lag,gelukkig voor hem had hij de mazzel dat de vorige eigenaar
de auto nog niet had afgemeld bij zijn verzekering en hij bereid was het via zijn verzekering te laten lopen,de schade was 30000,- gulden,dus ook al is het risico nog zo klein altijd verzekerd rijden. :)
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor littleduck » 22 Mei 2020, 21:45

Logisch eigenlijk, Maxima zou zeggen: beetje dom geweest...Maar vandaag alles gelukkig gelukt , inclusief verzekering.Nu trotse eigenaar van een (heel mooi gerestaureerde ) corvette c3 1975 convertible.
rsz_1corvette_c3_1975_convertible.jpg
Corvette c3 1975 convertible
littleduck

Berichtdoor bosp-corv » 22 Mei 2020, 22:04

Mooi,gefeliciteerd,ik heb zelf een 74er gehad,zelfde kleur.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Terug naar C3 techniek