zoek me rot

Over de vierde generatie Corvette (1983-1996).

zoek me rot

Berichtdoor erik zl » 30 Jun 2017, 08:40


Na het inlopen van mijn motorblok wil mijn Corvette niet meer starten . Toen ik de corvette had uitgezet spoot er koelvloeistof langs de nek en de slang . Ik heb alles nagekeken , ik heb wel vonk maar ik vind hem niet sterk ( is orange ipv blauw ) Ik heb een nieuwe rotor en module geplaatst maar dat heeft niet geholpen . Ik heb benzinedruk en puls op de nieuwe injectoren dus eigenlijk zou hij moeten starten . Soms lijkt het of hij wil maar start niet . Zou het kunnen dat ik sluiting heb gehad in de maf sensor stekker en er iets is doorgebrand ? Als de relay van de maf kapot zou zijn ? start hij dan ook niet ?
erik zl
1st gear
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 Jun 2016, 08:32

Re: zoek me rot

Berichtdoor bosp-corv » 30 Jun 2017, 09:48

Ik zou zeggen lees de computer eens uit voor opgeslagen foutcodes.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King
 
Berichten: 14397
Geregistreerd: 15 Mrt 2007, 19:05
Woonplaats: t Heike
Corvette: C5 convertible

Re: zoek me rot

Berichtdoor erik zl » 30 Jun 2017, 10:17

als ik a en b verbind krijg ik alleen code 12 . Ik haal soms de accu los als ik aan de auto bezig ben .
erik zl
1st gear
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 Jun 2016, 08:32

Re: zoek me rot

Berichtdoor bosp-corv » 30 Jun 2017, 12:10

Dat zou deze moeten zijn,
12 No Distributor Reference Pulse (this code is displayed only when engine is not running)
Ik weet niet of je alle draden en stekkerverbindingen,massa,s waar je aan heb gezetenal heb nagelopen ,anders zou je dat nog eens kunnen doen,kijk ook je zekeringen na of er niet 1 is
kapot gegaan.En ook niet onbelangrijk of de accu spanning goed is.
De niet zo goede vonk zou op een elektrisch probleem kunnen duiden,misschien is die nieuwe
module wel niet goed,ook nieuwe delen kunnen kapot zijn.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King
 
Berichten: 14397
Geregistreerd: 15 Mrt 2007, 19:05
Woonplaats: t Heike
Corvette: C5 convertible

Re: zoek me rot

Berichtdoor Jitse » 30 Jun 2017, 12:59

Misschien is het gezichtsbedrog maar staan je headers oranje te gloeien in dat filmpje?
Zou kunnen zijn dat je ontsteking dan te vroeg staat.
koelwater spuiten via nek, op je manifold, slangeklem niet vast.....
Normaal gaat het teveel via overlooptankje passagier kant voorin overboord als het te vol zit. Of je radiateurdop functioneert niet naar behoren.
Vreemd dat je niet meer als code 12 heb, deze geeft hij altijd even aan , ecm doet een zelf test tijdens opstarten.
Check je ontsteking eerst dat is waar ik zou gaan beginnen.
Jitse
2nd gear
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 27 Aug 2012, 13:10
Woonplaats: Texel
Corvette: ZR1

Re: zoek me rot

Berichtdoor Peer81 » 30 Jun 2017, 21:58

Een oranje vonk bij atmosferische druk vraag me af of daar iets van over blijft bij 9:1 compressie

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 08 Okt 2001, 22:00
Woonplaats: Moerstraten

Re: zoek me rot

Berichtdoor bosp-corv » 30 Jun 2017, 22:18

Denk het ook niet,veel te lage spanning.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... T59IkVT-zw
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King
 
Berichten: 14397
Geregistreerd: 15 Mrt 2007, 19:05
Woonplaats: t Heike
Corvette: C5 convertible

Re: zoek me rot

Berichtdoor erik zl » 01 Jul 2017, 09:18

bosp-corv schreef:Ik zou zeggen lees de computer eens uit voor opgeslagen foutcodes.

Je bedoeld echt met een laptop of scanner ?
erik zl
1st gear
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 Jun 2016, 08:32

Re: zoek me rot

Berichtdoor erik zl » 01 Jul 2017, 09:23

bosp-corv schreef:Dat zou deze moeten zijn,
12 No Distributor Reference Pulse (this code is displayed only when engine is not running)
Ik weet niet of je alle draden en stekkerverbindingen,massa,s waar je aan heb gezetenal heb nagelopen ,anders zou je dat nog eens kunnen doen,kijk ook je zekeringen na of er niet 1 is
kapot gegaan.En ook niet onbelangrijk of de accu spanning goed is.
De niet zo goede vonk zou op een elektrisch probleem kunnen duiden,misschien is die nieuwe
module wel niet goed,ook nieuwe delen kunnen kapot zijn.


Het is zo raar dat hij na het inlopen niet meer wil :cry: Ik heb een nieuwe ontsteking besteld maar dat duurt 2 weken voordat die er is . In de ouwe zijn de kunststof deeltje ook al kapot en er is een schroefje van de bevestiging van de verdelerkap afgebroken .
erik zl
1st gear
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 Jun 2016, 08:32

Re: zoek me rot

Berichtdoor erik zl » 01 Jul 2017, 09:26

Peer81 schreef:Een oranje vonk bij atmosferische druk vraag me af of daar iets van over blijft bij 9:1 compressie

Groeten Peter

Ik moet wel meer compressie hebben met 10088113 koppen .
erik zl
1st gear
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 Jun 2016, 08:32

Re: zoek me rot

Berichtdoor bosp-corv » 01 Jul 2017, 09:27

erik zl schreef:
bosp-corv schreef:Ik zou zeggen lees de computer eens uit voor opgeslagen foutcodes.

Je bedoeld echt met een laptop of scanner ?

Dat zou ook een optie zijn,maar ik bedoelde wat je al gedaan heb.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King
 
Berichten: 14397
Geregistreerd: 15 Mrt 2007, 19:05
Woonplaats: t Heike
Corvette: C5 convertible

Re: zoek me rot

Berichtdoor bosp-corv » 01 Jul 2017, 09:30

erik zl schreef:
bosp-corv schreef:Dat zou deze moeten zijn,
12 No Distributor Reference Pulse (this code is displayed only when engine is not running)
Ik weet niet of je alle draden en stekkerverbindingen,massa,s waar je aan heb gezetenal heb nagelopen ,anders zou je dat nog eens kunnen doen,kijk ook je zekeringen na of er niet 1 is
kapot gegaan.En ook niet onbelangrijk of de accu spanning goed is.
De niet zo goede vonk zou op een elektrisch probleem kunnen duiden,misschien is die nieuwe
module wel niet goed,ook nieuwe delen kunnen kapot zijn.


Het is zo raar dat hij na het inlopen niet meer wil :cry: Ik heb een nieuwe ontsteking besteld maar dat duurt 2 weken voordat die er is . In de ouwe zijn de kunststof deeltje ook al kapot en er is een schroefje van de bevestiging van de verdelerkap afgebroken .

Zoals in het topic van het USA forum is te lezen zijn er meer die ontsteking problemen
hebben gehad met een andere module dan de originele AC Delco,ik weet niet wat je besteld heb,
maar de originele schijnt het beste te zijn.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King
 
Berichten: 14397
Geregistreerd: 15 Mrt 2007, 19:05
Woonplaats: t Heike
Corvette: C5 convertible

Re: zoek me rot

Berichtdoor erik zl » 01 Jul 2017, 09:37

bosp-corv schreef:
erik zl schreef:
bosp-corv schreef:Dat zou deze moeten zijn,
12 No Distributor Reference Pulse (this code is displayed only when engine is not running)
Ik weet niet of je alle draden en stekkerverbindingen,massa,s waar je aan heb gezetenal heb nagelopen ,anders zou je dat nog eens kunnen doen,kijk ook je zekeringen na of er niet 1 is
kapot gegaan.En ook niet onbelangrijk of de accu spanning goed is.
De niet zo goede vonk zou op een elektrisch probleem kunnen duiden,misschien is die nieuwe
module wel niet goed,ook nieuwe delen kunnen kapot zijn.


Het is zo raar dat hij na het inlopen niet meer wil :cry: Ik heb een nieuwe ontsteking besteld maar dat duurt 2 weken voordat die er is . In de ouwe zijn de kunststof deeltje ook al kapot en er is een schroefje van de bevestiging van de verdelerkap afgebroken .

Zoals in het topic van het USA forum is te lezen zijn er meer die ontsteking problemen
hebben gehad met een andere module dan de originele AC Delco,ik weet niet wat je besteld heb,
maar de originele schijnt het beste te zijn.

Ik had een ACDelco 19179581 besteld en gemonteerd met koelingspasta die ze voor computers gebruiken .
erik zl
1st gear
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 Jun 2016, 08:32

Re: zoek me rot

Berichtdoor bosp-corv » 01 Jul 2017, 09:42

Ja dat zou de goede moeten zijn.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King
 
Berichten: 14397
Geregistreerd: 15 Mrt 2007, 19:05
Woonplaats: t Heike
Corvette: C5 convertible

Re: zoek me rot

Berichtdoor bosp-corv » 01 Jul 2017, 09:48

Misschien handiger om hem naar een specalist te brengen?.
Als je niet precies weet wat te doen koop je misschien onderdelen wat niet nodig is
en kost het zo nog meer dan dat je hem door een specialist laat nakijken.
Ik heb ooit zoiets gehad met een ontsteking van een motor,uren aan het zoeken geweest,
veel delen vervangen,gefrustreerd geraakt dat hij het nog steeds niet deed.
Uiteindelijk naar een dealer gebracht,bleek het spoeltje van de pick-up geen goede massa
te hebben :373: :)
Nog een tip.haal altijd de accu pool los als je aan de ontsteking werkt,1x een piekspanning
en je kan je computer naar de eeuwige jachtvelden helpen.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King
 
Berichten: 14397
Geregistreerd: 15 Mrt 2007, 19:05
Woonplaats: t Heike
Corvette: C5 convertible

Re: zoek me rot

Berichtdoor erik zl » 01 Jul 2017, 10:00

Dat is wel lastig vanuit Zeeland . Iemand hier uit de buurt zweerde erbij dat het de nokkenas sensor zou zijn , hij weet heel veel van Corvette vertelde hij , toen ik zei dat ik geen nokkenas sensor heb bleef hij er bij dat ik die moet hebben ivm de injectie . Dus die laat ik maar niet komen . Een echte specialist zit er niet in de buurt . De ontsteking die ik heb besteld is gelukkig niet zo duur ( Cardone 84-1869 ) en als hij het dan nog niet doet moet ik hem maar met een oprij wagen naar een specialist laten brengen .
erik zl
1st gear
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 Jun 2016, 08:32

Re: zoek me rot

Berichtdoor bosp-corv » 01 Jul 2017, 11:51

Ik denk dat de dichtstbijzijnde Arton is in Zwijndrecht.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King
 
Berichten: 14397
Geregistreerd: 15 Mrt 2007, 19:05
Woonplaats: t Heike
Corvette: C5 convertible

Re: zoek me rot

Berichtdoor Corvetterobby1985 » 01 Jul 2017, 16:27

Wat betekent hier: Niet starten

Auto slaat niet aan , of startmotor gaat niet rond

:dunno:

Maf niet aangesloten loopt hij ook gewoon hoor. Noodloop.
Als ie niet wil lopen dan kan het ook je VATS zijn , tis een 86er zag ik.
C4. 1 dag rijden , 3 dagen sleutelen (-:
Gebruikers-avatar
Corvetterobby1985
2nd gear
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 01 Jan 2010, 22:21
Woonplaats: Hengelooo
Corvette: Schaal 1 op 18

Re: zoek me rot

Berichtdoor erik zl » 01 Jul 2017, 16:44

Corvetterobby1985 schreef:Wat betekent hier: Niet starten

Auto slaat niet aan , of startmotor gaat niet rond

:dunno:

Maf niet aangesloten loopt hij ook gewoon hoor. Noodloop.
Als ie niet wil lopen dan kan het ook je VATS zijn , tis een 86er zag ik.

hij slaat niet aan
erik zl
1st gear
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 Jun 2016, 08:32

Re: zoek me rot

Berichtdoor Jitse » 02 Jul 2017, 09:08

Erik,

Heb je de verbinding om codes uit te lezen verbonden laten zitten in de aldl connector?
Zo ja, haal deze dan even los, anders krijgt de fuelpump relay geen signaal om te activeren, en ecm kan geen nieuwe codes opslaan. Closed loop mode is ook bypassed als motor draait en je zou de aansluiting door verbindt tijdens motor laten draaien, hij kan dan ook te arm gaan draaien, en dat wil je niet.
Code 12 is normaal en is de code die ecm hoort te geven bij zijn diagnostische zelf check. Dit hoort hij altijd te doen.

Wat geeft ses light aan als je alleen contact aanzet, niet die aldl doorlussen dan.....
Jitse
2nd gear
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 27 Aug 2012, 13:10
Woonplaats: Texel
Corvette: ZR1

Re: zoek me rot

Berichtdoor erik zl » 02 Jul 2017, 13:35

Jitse schreef:Erik,

Heb je de verbinding om codes uit te lezen verbonden laten zitten in de aldl connector?
Zo ja, haal deze dan even los, anders krijgt de fuelpump relay geen signaal om te activeren, en ecm kan geen nieuwe codes opslaan. Closed loop mode is ook bypassed als motor draait en je zou de aansluiting door verbindt tijdens motor laten draaien, hij kan dan ook te arm gaan draaien, en dat wil je niet.
Code 12 is normaal en is de code die ecm hoort te geven bij zijn diagnostische zelf check. Dit hoort hij altijd te doen.

Wat geeft ses light aan als je alleen contact aanzet, niet die aldl doorlussen dan.....


Nee , ik heb de verbinding gelijk weggehaald. Ik zal de test nog eens doen .
erik zl
1st gear
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 Jun 2016, 08:32

Re: zoek me rot

Berichtdoor Korvette » 02 Jul 2017, 15:27

Als je hem al van de accu hebt gehad is de ecm leeg en heeft het geen zin om de codes nogmaals uit te lezen...hij zal dan steeds code 12 geven.
Normaal gesproken geeft hij 3 keer code 12... dan 3 keer de foutcode, daarna weer 3 keer 12, dan de evt volgende fout code.

Hoor je je brandstof pomp ook draaien als je hem op contact zet ?...je zou hem moeten horen.
Als je vonk oranje is ipv van blauw is dat niet goed...kan ook nog de bobine zijn.
Vette groetjes,

Afbeelding
Kor
Gebruikers-avatar
Korvette
Moderator
 
Berichten: 2759
Geregistreerd: 09 Okt 2001, 06:39
Woonplaats: Musselkanaal

Re: zoek me rot

Berichtdoor Peer81 » 03 Jul 2017, 22:19

Hoeveel voorontsteking heb je hem op staan en heb je dat laatst nog gecontroleerd?

Even iets anders. Heb je de olie al ververst en was daar iets aan te zien. Als je het blok hebt laten inlopen boven 2000 toeren wat was de temperatuur toen je hem deed uitzetten? Als de koelvloeistof eruit komt zou dat wel een indicatie kunnen zijn.

Om het helemaal naar de basis terug te brengen. Je moet gaan uitsluiten wat het allemaal wel doet om te kijken waar het probleem zit. Naar mijn mening is het ergens in je ontsteking. Maar we gaan er vanuit dat je zonder luchtfilter genoeg lucht hebt. Benzine kun je eventueel zelf inbrengen via de gasklep met een plantenspuit oid. Dit om te kijken of het wel of niet werkt en af te vinden dat je benzinetoevoer niet het probleem is. Dan blijft je ontsteking over. Contorleer alles zoals Paul zegt van je aardepunten, stekkers naar de ecm. Zover ik weet heb je om te starten (dus je ecm loopt nog niet in closed of open loop) alleen de stekker met je ontsteking nodig (want verder is er nog geen input voor je ecm). Als hij eenmaal loopt en er is niets aangesloten gaat hij vanzelf in de noodloop om zo te blijven draaien.

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 08 Okt 2001, 22:00
Woonplaats: Moerstraten

Re: zoek me rot

Berichtdoor erik zl » 06 Jul 2017, 17:30

Ik heb de ontsteking op 6 graden voor gezet . Ik heb iemand gevonden die de ecm heeft uitgelezen en er waren geen fout codes . Nu is de startmotor steeds moeilijker gaan draaien en maakt hij herrie dus misschien vraagt hij te veel stroom zodat de ecm te weinig stroom krijg om zijn ding te doen .Ik heb een nieuwe startmotor besteld .
erik zl
1st gear
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 Jun 2016, 08:32


Terug naar C4 techniek

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast