C5 verlagen achterkant

Over de vijfde generatie Corvette (1997-2004).

C5 verlagen achterkant

Berichtdoor jasper1978 » 14 Feb 2018, 08:52

Hallo,
onlangs mn C6 z06 velgen gemonteerd. alhoewel ze aan de achterkant (325/30/19) iets uitsteken ben ik er erg blij mee.
Echter zit er tussen de bovenkant van de band en het achterscherm nog een ruimte van ongeveer 7 cm.
Nu las ik dat het vrij eenvoudig is de C5 te verlagen middels het aandraaien van een moer bij de overdwarse bladveer.
Heeft iemand hier ervaring mee? en hoeveel cm verlaging kan ik verwachten? zijn er ook nog nadelen aan verbonden?
thx.
jasper
Gebruikers-avatar
jasper1978
1st gear

Re: C5 verlagen achterkant

Berichtdoor jan 64 » 14 Feb 2018, 18:56

THERE IS NO SUBSTITUTE FOR CUBIC INCHES
Nissan 370Z 2011
Chevrolet Camaro rs convertible 1968
Corvette C4 1984
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 1981
Gebruikers-avatar
jan 64
2nd gear

Corvette: C4 1984

Berichtdoor Corvette Maniac » 15 Feb 2018, 20:21

jasper1978 schreef:Hallo,
onlangs mn C6 z06 velgen gemonteerd. alhoewel ze aan de achterkant (325/30/19) iets uitsteken ben ik er erg blij mee.
Echter zit er tussen de bovenkant van de band en het achterscherm nog een ruimte van ongeveer 7 cm.
Nu las ik dat het vrij eenvoudig is de C5 te verlagen middels het aandraaien van een moer bij de overdwarse bladveer.
Heeft iemand hier ervaring mee? en hoeveel cm verlaging kan ik verwachten? zijn er ook nog nadelen aan verbonden?
thx.
jasper

Zijn genoeg topics en filmpjes over te vinden... is 10 minuten werk... wielen hoeven er niet af... opkrikken midden achter, en dan de druk van de veer halen... dan kan je eenvoudig de bout bijna helemaal uitdraaien...

Voor en achter gewoon maximaal gaan... rijd super en geen nadelen... tenzij je heeeeeel veel drempels of een hoge afrit hebt thuis... :lol:
Vette groeten, Koen aka Corvette Maniac

- - Chapter Twente - -
Afbeelding
Vids: http://www.youtube.com/corvettemaniac
Gebruikers-avatar
Corvette Maniac
Moderator

Corvette: 2002 Electron Blue C5 Z06 w/ mod. red interior

Berichtdoor peter koster » 18 Feb 2018, 14:55

Hou er rekening mee dat bij maximaal verlagen je C5 eigenlijk alleen nog geschikt is voor circuit gebruik :op:
Je front lip raakt zo n beetje alles en de standaard dempers zijn zo naar de klote ( heb er ervaring mee ) als je verlaagt moet je ook een paar cm van de lip afzagen en ongeveer 2 cm hoger dan max verlaagd gaan ,dan is het nog te doen.best kun je ook de dempers vervangen.ik rij er alleen in weeg zo n 95 kg en raak nog van alles bij het inveren van de auto dus hou er rekening mee als je door de stad/dorp rijd kijkt iedereen om en niet omdat het zo n mooie auto is maar vanwege het schrapende gelijd van de frontlip :stom: ook is het verstandig om van bv racegaas een raster te maken om te voorkomen dat je vuil oppikt omdat dit bij de radiateur ophoopt en koeling blokkeert.en dan nog het euvel van de uitstekende velgen die hoogstwaarschijnlijk je carroserie gaan raken daargelaten .maar het ligt als een blok op de weg :bier:
[img_resize][/img_resize]
peter koster
4th gear

Corvette: C5conv.

Terug naar C5 techniek