Borla uitlaat

Over de vijfde generatie Corvette (1997-2004).

Borla uitlaat

Berichtdoor Speedy » 07 Feb 2017, 23:59

Ben van plan om deze week een gebruikte drie jaar oude Borla Catback S type classic met vier eindstukjes te kopen. Vraagje: is het normaal dat de van huis uit lichte RVS pijpen na verloop van tijd wat blauw bruinachtig worden ? De twee Borla dempers en eindstukken hebben nog wel de lichte RVS kleur. En bij wie kun je in Nederland nieuwe ophangrubbers en pakkingen kopen ?
Gebruikers-avatar
Speedy
2nd gear

Corvette: Corvette C5 Convertible 2004 Millennium Yellow

Re: Borla uitlaat

Berichtdoor bosp-corv » 08 Feb 2017, 01:24

Ja dat is normaal als rvs heet word verkleurd het,de dempers blijven relatief koel dus die verkleuren meestal niet , maar is wel weer goed te krijgen als je zin heb in een flinke poetsbeurt :aargh: :D
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor Speedy » 10 Feb 2017, 16:52

De Borla gekocht, was mooi en helemaal gaaf. Vrij benieuwd wat ie straks voor een sound produceert ?
Zal wel nieuwe pakkingen tussen de twee pijpaansluitingen moeten plaatsen. De originele GM zijn 32 Euro per stuk,vandaag geïnformeerd. De ophangrubbers aan de achterkant kosten 104 Euro per stuk :aargh: mocht ik die nodig hebben. Maar er werd ook gezegd dat deze haast nooit stuk gaan en bij mijn C5 hoogstwaarschijnlijk nog perfect zijn.

Vraag: zijn ergens misschien goedkopere pakkingen voor de pijpaansluiting te krijgen, bijv. universele of zijn ze specifiek GM / Corvette ?
Gebruikers-avatar
Speedy
2nd gear

Berichtdoor Atlanta » 11 Feb 2017, 08:44

Je kunt even bij EPS informeren die hebben veel pakkingen op voorraad. En anders aan Google vragen ....

Succes
Gebruikers-avatar
Atlanta
3rd gear

Corvette: C3 L82 1979

Berichtdoor Speedy » 25 Apr 2017, 10:21

Update:
De twee goede flenspakkingen heb ik via Corvette Oudewater gekocht. Perfecte snelle toezending en de pakkingen absoluut niet duur.
Vervolgens heb ik diverse poetsmiddelen uitgeprobeerd om de uitlaat van de bruinige kleur te ontdoen en hem weer wat licht en glanzend te krijgen. Dit is mij vrij simpel met wat poetswerk en een fles HG Staalpolish Acier gelukt. Niet te geloven hoe mooi de uitlaat na het ontdoen van de kleur wordt, haast als nieuw. Montage van de Borla was geen enkel probleem. nieuwe ophangrubbers totaal niet nodig. De oude uitlaat was nog piekgraaf, nergens roestvorming en de pijpen nog vol alu kleur.

Maar wat een verschil met de oude situatie. Dit diep donkere ronkende Borla geluid is puur genieten en stoort totaal niet. Bij weinig gas hoor je hem amper maar bij wat meer of als je het gas dieper intrapt wordt het pas echt sportief. Dus geen enkel spijt ervan dat ik hem geplaatst heb. Dit vette geluid hoort gewoon bij een Amerikaanse V8. Deze Borla staat ook vele malen mooier op de auto en is dus een echte aanwinst.

Het volgende project is het plaatsen van een set nieuwe rode Z06 remklauwen die ik in de VS bij Corvette Central heb gekocht en spoedig verwacht. Wel onverwacht hoge verzendkosten, USPS Priority Mail International 96,98 USD !
Gebruikers-avatar
Speedy
2nd gear

Berichtdoor bosp-corv » 25 Apr 2017, 16:13

Bijna 100,- dollar :aargh: ,zeker met een raket verzonden :D
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor Jens » 02 Mei 2017, 15:56

Ja die zijn zwaar en dan moet de poeplap open :D maar dan heb je ze wel met een paar dagen
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Berichtdoor Speedy » 03 Mei 2017, 13:10

25-04 zending door Corvette Central bij US Post in Sawyer / Michigan aangeboden met later een transfer naar Chicago airport
29-04 Aankomst in Warschau / Polen en op dezelfde dag transfer naar Schiphol.
01-05 Aankomst bij douane
02-05 Ingeklaard en verder met Post Nl
03-05 Pakket ontvangen, was net geen 10 Kg. Duur maar wel zo in huis. Bij de vorige zending van hun met 36 USD verzendkosten is het net zo snel gegaan. En als je vervolgens die mooie nieuwe rode remklauwen ziet dan vergeet je gauw de rest.
Heb het pakket via de USPS track and trace code heel goed kunnen volgen.Toen het NL binnenkwam heb ik van Post NL een Nederlandse track trace code gevraagd en deze gekregen. Binnen NL is de zending zo sneller te volgen. Er werden ook al in een vrij vroege stadium de verschuldigde douanekosten vermeld.
Al in al alles perfect gelopen.
Gebruikers-avatar
Speedy
2nd gear

Terug naar C5 techniek