Welke banden maat op jullie Corvette C6 ?

Over de zesde generatie Corvette (2005-2013).

Welke banden maat op jullie Corvette C6 ?

Berichtdoor BlackC6 » 30 Jun 2019, 19:55

Ik ben aan het rondkijken voor een set bandjes voor mijn C6.
Nu zijn mijn huidige bandenmaten:

245/40/18 voor
285/35/19 achter

Ik kan voor dezelfde maat gaan, maar kan ook licht afwijken omdat het aanbod dan wat groter wordt.
Welke maat bandenmaat hebben jullie op je C6 liggen ?..
En is er nog iets waar ik rekening mee moet houden mocht ik bv voor een 255 gaan, of een andere maat?
BlackC6

Re: Welke banden maat op jullie Corvette C6 ?

Berichtdoor Fred_S » 03 Jul 2019, 09:26

Een afwijkende bandenmaat monteren is vragen om problemen. Er mag maar een minimaal verschil in omtrek zitten tussen voor en achter, bij een te groot verschil krijg je meldingen van je traction control en ingrepen van je active handling, en dat wil je niet.

Op het Duitse forum staan voorbeelden van eigenaren die ingrepen kregen bij 250 plus met niet runflat banden en afwijkende maten. Door de zwakkere constructie van een niet runflat zet de band bij hoge snelheid meer uit, wordt boller, dan een runflat. Het systeem denkt dan dat er iets aan de hand is en je krijgt op zijn minst een foutmelding, maar het is ook mogelijk dat je een ingreep krijgt van je active handling.

Je kan dus wel een andere maat monteren, maar je kan niet het standaard verschil in omtrek tussen voor en achter overschrijden.

Fred
Gebruikers-avatar
Fred_S
3rd gear

Corvette: C6 Coupe Precision Red

Re: Welke banden maat op jullie Corvette C6 ?

Berichtdoor BlackC6 » 05 Jul 2019, 20:10

Bedankt!
Dan ga ik gewoon voor de originele maat!
BlackC6

Terug naar C6 techniek