De zoektocht is begonnen

Nieuwe forumleden kunnen zich hier voorstellen en meteen hun Corvette showen. Kijk op All Corvette en op de HCC site om te zien welk gezicht & Corvette bij welke naam hoort.

De zoektocht is begonnen

Berichtdoor Wijnand » 13 Sep 2017, 08:19

Hallo allemaal,

Ik ben Wijnand van der Heijden 40 jaar en woon met vrouw en 2 kleine kids in de Bollenstreek. Vorig jaar heb ik na 10 jaar Porsche rijden de auto verkocht. Met de Porsche zijn we veel weekeinden in Duitsland geweest. Dat gaat nu niet meer door alle voetbal en zwemlessen van de kids. Maar nu 1 jaar verder zonder hobby auto begint het te kriebelen. De oude wens om een Chevrolet V8 te rijden komt weer naar boven. En omdat de kids het toch saai vinden is een 2 zitter mogelijk. Een Corvette dus! Nu ben ik druk aan het inlezen welk model het moet worden. De C3 vinden wij het mooist maar een C4 is weer een stuk moderner en wellicht betrouwbaarder. Dat is ook mijn eerste vraag. Zijn er verschillen in betrouwbaarheid tussen deze 2 modellen? Wat is jullie ervaring met trapjes van 400 km. Hoe stap je dan uit de auto? Wij hebben zelf nog nooit in 1 gezeten of gereden. Mijn budget is rond de 20k. Onze andere auto is een Jeep Wranger 3.8 waar we dagelijks mee rijden. We zijn ook lid van de Jeep club.

Ik hoop hier veel tips te krijgen en rond aankomende zomer er 1 te hebben. We zoeken een auto die klaar is om heerlijk mee te rijden.
Op zoek naar Corvette C5
Jeep Wrangler JK 3.8 V6
Wijnand

Corvette: Op zoek naar C5

Re: De zoektocht is begonnen

Berichtdoor bosp-corv » 13 Sep 2017, 10:15

Hallo Wijnand,mooi dat je voor een V8 wil gaan,tja tripjes van 400km zou ik persoonlijk liever in een
C4 doen,want hoe leuk een C3 ook is ,wat comfort en betrouwbaarheid betreft is een C4 toch beter.
Wat karakter betreft scoort een C3 weer hoger,met name de oudere modellen vanaf 68 tot 77 ,
de latere zijn weer wat moderner en comfortabeler,maar ook minder waardevast,uitgezonderd de 1978 pacecar en jubileum modellen,die zijn meer waard.
Als je voor een C3 gaat dan kan je het beste een totaal gerestaureerd exemplaar zoeken,al zal
dat met je budget bijna niet mogelijk zijn,hooguit een ouder gerestaureerd exemplaar.
Of dat pareltje zoeken wat nog in heel goede ongerestaureerde staat is,maar die zijn zeldzaam
en vaak ook hogere prijsklasse.
Bij alle andere kan je meestal wel rekenen op nog flink wat kosten bovenop de aanschafprijs.
Ook zou ik met die auto,s geen tripjes van 400km in het buitenland gaan maken,maar eerder niet
te ver van huis gaan. :D
Mijn idee is dat wij hier de vuilnisbak van de USA zijn wat de meeste C3,s betreft,handelaren kopen de goedkoopste die ze kunnen vinden in de USA en verkopen ze hier als zijnde pareltjes voor te veel geld. Als ik ooit nog een C3 zou willen kocht ik alleen maar een body-off gerestaureerd exemplaar met een volledig gedocumenteerd restauratie verslag.
Ik weet waarover ik praat want ik heb 2 C3,s en een C4 gehad,mijn huidige is een C5.
Je zal waarschijnlijk een gedeeltelijk of geheel belastingvrije auto willen,anders zou ik je eerder een
C5 adviseren,die verslaat beide voorgangers zo,n beetje op alle fronten.Een tripje van 400km is een genot in een C5.Ik zou zeggen kijk of je kan proefrijden in de modellen die je voorkeur hebben,dan
krijg je een beter idee hoe die modellen rijden,stap daarna niet in een C5 want dan hoef je die andere niet meer :D ;)
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1991 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor Wijnand » 13 Sep 2017, 11:01

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik zit te denken aan zo iets.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/che ... omaat.html

Al vraag ik mij af of dit blok een L82 versie is.

Wij zijn ook van plan om een keer te komen kijken bij een meeting. Dan zien we er een heleboel bij elkaar. Kopen gaan we volgend jaar doen. Niet nu.
Op zoek naar Corvette C5
Jeep Wrangler JK 3.8 V6
Wijnand

Berichtdoor bosp-corv » 13 Sep 2017, 14:17

Dat is zo te zien een heel aardig exemplaar,maar is een ouder model dus reken niet op al te veel comfort bij deze modellen.Ook vind ik de prijs te hoog voor dat bouwjaar.
Zo rond de 18000,- is een nettere prijs.
Of het een L82 is dat kan je alleen maar aan het motornummer zien.
Als het chassis nummer gelijk aan het motornummer is dan hoort dat blok bij die auto.
Verder is het altijd een goed plan om een meeting te bezoeken,de seizoen openingsmeeting of FAME
zijn wel de meetings waar je de meeste bij elkaar ziet.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Wijnand » 15 Sep 2017, 13:41

Kan iemand mij vertellen of er een lijst met motor specs bestaat? Ik ben vooral benieuwd naar de verschillen in beschikbaar koppel van de 5.7 liter uitvoering. Via google lukt het mij niet.
Op zoek naar Corvette C5
Jeep Wrangler JK 3.8 V6
Wijnand

Berichtdoor Sharky » 15 Sep 2017, 14:34

Zoiets?

https://www.motorera.com/corvette/1980/vet80.htm
Per jaar allerlei specs te vinden, ook over motor en bak e.d.

Welkom trouwens en veel plezier met de zoektocht.
Ik vraag me trouwens af of Paul niet wat een te negatief verhaal ophangt over de C3. Wat niet wil zeggen dat je moet opletten bij aanschaf. De C3 generatie is inmiddels meer dan 35 jaar oud en dat ga je terugvinden bij auto's die als normaal gebruiksvoorwerp zijn behandeld...
Maar in Nederland, en bij onze club zijn genoeg C3's in prima staat die nooit body off zijn gerestaureerd.
Kwaliteit heeft een prijs en ja, niet iedere autohandelaar is betrouwbaar.

Ik ben het wel zeer eens met Paul dat comfort van een latere generatie veel beter is. Verschil tussen mijn 90er en 80er is enorm! Ik ben in de C4 zonder problemen ooit naar Zweden geweest.
Dat zou ik in de c3 niet zomaar doen. Maar een volledig body off gerestaureerde c3 kan beter zijn dan dat ie uit de fabriek kwam en dan kun je misschien wel comfortabel een lange rit maken.

C3 is gewoon meer voor de echte hobbiest, de sleutelaar en de liefhebber die de auto er echt bij heeft. Latere generaties kun je wat makkelijker mee de weg op voor dagelijks of langere ritten.
C3 is wat spartaanser. Maar nothing beats the good ole C3 qua looks wat mij betreft. Tel daar de rumbling sound van een dikke rvs set pijpen bij en je hebt het echte gevoel van een musclecar wat je bij een latere generatie niet krijgt!

Het is maar net wat je belangrijk(er) vind. Betrouwbaarheid van beide generaties is vergelijkbaar denk ik. Het zijn inmiddels beide oude auto's en ga er maar vanuit dat je altijd wel onderhoudskosten hebt. 'Voordeel' van een C3 is dat er geen computergestuurd motormanagement is... Maar dat kun je ook als nadeel zien...
Groet,
Arjen

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sharky
6th gear

Corvette: C3 1980, C4 1990

Berichtdoor bosp-corv » 15 Sep 2017, 18:33

Zoals een bekende voetballer ooit zei,ieder nadeel heb zijn voordeel :D
Het is maar net waar je hart ligt,alle bouwjaren Corvette zijn op hun eigen manier
het bezitten waard,ook met de hele oude modellen zijn lange afstanden te rijden als het moet
en je een hard zitvlak bezit. :weird: :D .Betrouwbaarheid is in hoge mate afhankelijk van de staat van onderhoud,dat hoeft niet te betekenen dat de wagen dan helemaal gerestaureerd zou moeten zijn,maar goed gedaan verhoogd dat wel de kans dat je geen problemen onderweg krijgt.
Mijn 74er heeft wel een paar keer stil gestaan onderweg en ook de nodige elektrische problemen mee gehad.De langste afstand was vanuit regio Rotterdam naar Groningen,ik heb dat zonder problemen gehaald,maar wel onderweg hopende dat alles het zou blijven doen,echt fijn rijd dat niet echt.
Met mijn 81er heb ik ook wel langere afstanden gereden,die was al heel wat betrouwbaarder,
al heeft die betrouwbaarheid wel 5400,- extra bovenop de aanschaf gekost.
En ook niet onbelangrijk een stuk comfortabeler dan de 74er.
Met mijn 91er heb ik ook een keer stilgestaan door een kapotte dynamo,maar dat kan met
iedere wagen gebeuren.Verder was dat een probleemloze wagen.
De C5 is de beste Corvette die ik gehad heb,die doet gewoon zijn ding en durf ik gerust mee naar bijvoorbeeld Zuid Frankrijk te rijden.
Maar ook C5,s kunnen problemen hebben met bijvoorbeeld elektronica.
Kortom je kan met elk model Corvette stil komen te staan.Wat Comfort betreft zijn de latere modellen
zoals de C4 en nieuwer het beste,betrouwbaarheid is meer een ding van hoe is de auto onderhouden of gerestaureerd.Ook de eerste generatie Corvette motoren kunnen betrouwbaar zijn als alles
in goede staat verkeerd.Persoonlijk heb ik niet echt een voorkeur voor een bepaald model Corvette,
ze zijn allemaal het bezitten waard,het liefst had ik van elk bouwjaar er 1 staan,maar dan moet
ik eerst de staatslotterij even winnen. ;)
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Worship79 » 15 Sep 2017, 20:30

Ik rijd met veel plezier in mijn C3, en heb daar verschillende lange ritten mee gemaakt (Tilburg - Assen en Den Haag - Brussel) bijvoorbeeld. Het vraagt wel een bepaalde staat van onderhoud en stilvallen kan inderdaad altijd. Al is het maar vanwege zo iets sufs als een V-snaar die het begeeft.

De stoelen van de latere C3's (78>) en zeker die C4, C5 enz. zijn veel comfortabeler. Net als de vering enzovoorts.

Ik zou ze gewoon allemaal even uitproberen :)
Self-built 383 Stroker: 450 hp, dyno proven.
Worship79
6th gear

Corvette: 1979 dark-red metallic C3 "Marieke"

Berichtdoor bosp-corv » 16 Sep 2017, 11:03

Ook hebben de stoelen in latere modellen de optie dat ze elektrisch verstelbaar zijn,wat ook
fijn is.De stoel in mijn C5 is zelfs verstelbaar doormiddel van luchtkussens,wat erg fijn is.
Niet alle C5,s hebben die optie.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Wijnand » 16 Sep 2017, 13:47

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu dat de techniek voor mijn toekomstige auto zeer goed moet zijn. Een weekend Luxemburg of de Duitse Eiffel zou wel 1 van de tripjes zijn die wij willen maken elk jaar. Voor de rest gaan we hier in de buurt lekker rijden en een paar meetings / tour ritten maken in club verband. Ik ben vandaag naar een Corvette C3 wezen kijken. Dit was voor mij ook de 1e keer dat ik er in gezeten heb. Dat gaf een geweldig gevoel. Die heerlijk lange neus voor je. Een mooi compacte cockpit waar je inzit. Het geeft echt een gevoel dat je iets bijzonders gaat meemaken. Het rijden in een Corvette stel ik uit totdat we echt gaan kijken om te kopen. Heerlijk die zoektocht. Tering het kriebelt.
Op zoek naar Corvette C5
Jeep Wrangler JK 3.8 V6
Wijnand

Berichtdoor bosp-corv » 16 Sep 2017, 18:31

Iets bijzonders ga je zeker meemaken als je voor het eerst rijd in een C3,of het allemaal
positief is dat hangt af van de staat van het beestje.
Ik heb ooit in een C2 zonder rembekrachtiging voor het eerst gereden,dat was echt iets meemaken,de angst zit nu nog in mijn lijf als ik er aan terug denkt,300pk+ zonder rembekrachtiging is heel erg eng. :D
Maar ook een C3 is een belevenis ,zeker bij de oudere modellen is het nog het echte autorijden,lekker basic zonder al die elektronische hulpmiddelen.Het gevolg is wel dat je echt op moet letten als je er voor het eerst mee rijd,geen ABS en traction control en met een ietwat vage besturing en vering
vraagt om extra oplettendheid anders vouw je hem zo om een boom,of vliegt je uit de bocht.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Atlanta » 16 Sep 2017, 19:04

Welkom!
Als de C3 gewoon in goede staat is kun je er prima mee Touren, heb laatst zelf bijna 500 km op 1 dag ermee gereden zonder problemen. Ik heb er wel andere stoelen in wat wel scheelt. Even naar zuid Frankrijk zou ik ook niet zomaar doen maar verder is het een heerlijke auto met een geweldige uitstraling en beleving.
De C4?is denk ik zeker comfortabeler maar vind ik persoonlijk minder looks hebben. Daarna worden het gewoon moderne sportwagens ..... wel gaaf hoor maar anders .....
Succes met zoeken!!
Groet Rob
Gebruikers-avatar
Atlanta
3rd gear

Corvette: C3 L82 1979

Berichtdoor jacobsieger » 17 Sep 2017, 18:09

Als je tripjes van 400 km en meer wilt rijden is een C5 de juiste wagen. Overigens de c4 met lt1 motor ook een prettige wagen alleen in en uit stappen is weer ff wennen van wege de hoge drempel.
en voor het budget wat je hebt vind je een uistekende C5.

Succes met de zoektocht

mvg/jaap
C`est la vie, Carpe diem
jacobsieger
4th gear

Corvette: jazeker

Berichtdoor bosp-corv » 17 Sep 2017, 20:54

Als je voor comfort en betrouwbaarheid wil gaan is een C5 de beste keuze.Er is geen 1 van de oudere modellen die beter rijd voor dat geld.Wil niet zeggen dat je de oudjes dan maar moet vergeten,
ook die hebben zo hun voordelen,voornamelijk dat het een bak wegenbelasting scheelt,maar
daar tegenover zuipen die benzine alsof het bier is :bier: ,en zijn duurder in onderhoud.Dus per saldo
maakt dat weinig uit wat je kiest.
Op een rijtje,
De nadelen oudere C3 68-78:
Comfort het minst van alle latere modellen.
Zuipen benzine.
Wegligging het slechts.
Alleen antieke modellen banden voor te krijgen voor de standaard velgen.
Latere C3 78-82.
Meer comfort.
Minder vermogen.
Betere wegligging,maar nog steeds niet geweldig.
Minder waardevast dan de oudere modellen.
Nog steeds alleen antieke banden voor te krijgen.
Zuipen nog steeds benzine alsof het bier is.
Verbeterd interieur en verbeterde instrumenten en schakelaars.
C4 met digitaal dashboard.
Veel betere wegligging.
Meer vermogen dan de 78-82 C3
Meer comfort.
Betere betrouwbaarheid.
Minder waardevast dan de C3.
Wat zuiniger.
Modernere banden voor te krijgen.
Gedeeltelijk belastingvrij.(overgangsregeling voor auto,s ouder dan 1 januari 1988 )
Digitaal dashboard kan problemen geven.
Latere C4,
Verder verbeterd interieur en instrumenten.
Geen digitaal dashboard meer.
Niet belastingvrij.
Nog meer vermogen.
Iets ander uiterlijk.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Wijnand » 24 Sep 2017, 00:07

Vandaag in een C4 gezeten en dat had voor mij niet het gevoel wat ik zoek. De zoektocht gaat dus door naar een C3. Een C5 vind ik ook mooi maar is van een andere orde en past qua breedte niet door mijn garagedeur. Dan moet ik op zoek naar een geschikte stal ruimte en dat vind ik niet leuk. We gaan op het gemak verder zoeken.
Op zoek naar Corvette C5
Jeep Wrangler JK 3.8 V6
Wijnand

Berichtdoor bosp-corv » 24 Sep 2017, 01:27

Als je nog wat comfort wil dan kan je het beste een C3 vanaf 1978 proberen,die hebben betere stoelen dan de oudere modellen.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Wijnand » 24 Sep 2017, 10:02

Deze auto vind ik ook gaaf. Ik vind vooral het rode interieur iets extra's hebben. Wat vinden jullie de voor en nadelen van deze auto? Er zit een L82 blok in volgens de verkoper en dat vind ik een pre. Ik weet dat smaak persoonlijk is maar jullie hulp is welkom.

http://www.legendaryclassics.eu/nl/coll ... id=1480731
Op zoek naar Corvette C5
Jeep Wrangler JK 3.8 V6
Wijnand

Berichtdoor bosp-corv » 24 Sep 2017, 11:54

Ziet er op de foto's redelijk uit ,alleen gaan mijn haren overeind staan als er bij handelaren vers gespoten bij staat,het is maar de vraag of dat juist gedaan is en geen haastklusje is en je niet over paar jaar weer naar de spuiter kan omdat de lak vol blaasjes zit.
Ook zijn de bumper rozetten meegespoten,die horen zwart te zijn.
Onder de kap ziet het er redelijk uit,maar geen topper.Het dashboard paneel is gescheurd,
en zo te zien ontbreekt er rechts een schakelaar in het deurpaneel
Verder is het de vraag of de motor er in hoort en matching numbers is.
En hoe ziet het er onder de auto uit.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Sharky » 25 Sep 2017, 11:36

Ziet er goed uit! Heeft wat dingetjes die ook al genoemd zijn, maarja, dat hebben de meeste van die leeftijd. Nieuwe lak is een aandachtspuntje inderdaad. Blijft een risicootje. Ik weet niet hoe groot dat risico is. Ik kan zelf de voorbeelden die ik ken op 1 hand tellen als ik eerlijk ben...

Orginele motor (matching numbers) of niet zou mij persoonlijk geen ene fluit uitmaken. Ik had zelfs liever eentje met een andere gereviseerde en wat gekietelde versie omdat de blokken uit deze periode niet de meest spannende zijn. Nadeeltje blijft altijd wel dat je niet weet hoe de revisie gedaan is...
RVS pijpen is een voordeel.
Ik vind die aftermarket olietemp meter wel heel erg lelijk boven op het dash. En ik zie een soort van cijfercode apparaatje onder de stuurkolom. Aftermarket antitheft ofzo?? Vind ik ook wat eng...

Lijkt over het algemeen een nette auto. Rubbers goed, voor zover te zien. Misschien schuilen er problemen onder het zicht van de radar? Een ritje vertelt misschien al wat meer. Op de brug voor een kijkje onder de auto is ook altijd wel plezierig.
Groet,
Arjen

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sharky
6th gear

Corvette: C3 1980, C4 1990

Berichtdoor bosp-corv » 25 Sep 2017, 13:15

Gewoon daar langsgaan bij interesse,zo doe ik het ook altijd,foto's zijn leuk maar verhullen
ook een deel van de werkelijke staat.ik heb er 8 bekeken voordat ik mijn 74 er gekocht heb,
de 1 nog erger dan de andere,op de foto,s zagen ze er allemaal wel redelijk tot netjes uit,
maar vielen tegen toen ik er naast stond.Mijn 74 er was ook vers in de lak gezet,zag er super mooi uit,alleen na anderhalf jaar kwamen er blaasjes in de lak,waarschijnlijk ook mijn schuld want ik had de auto onder een niet goed ademende hoes staan en daar kon de lak niet tegen.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Wijnand » 27 Okt 2017, 18:15

Wij gaan morgen bij deze kijken. En heb er zin in.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/che ... =mympBuyer

Nu vraag ik mij af of jullie aan de hand van de foto's aandachtspunten zien voor mij. Daarnaast ben ik benieuwd of er in de regio van Amsterdam nog een adres is waar ik een aankoopkeuring kan laten uitvoeren.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie's.
Op zoek naar Corvette C5
Jeep Wrangler JK 3.8 V6
Wijnand

Berichtdoor stoney » 27 Okt 2017, 19:31

beauty.. :drool: ..vooral met die side-pipes :op: ..en dan zit je er nog niet in.. :stom:
metéén doen//yolo :B):
succes :bier:
Bijlagen
4.jpg
4.jpg (68.8 KiB) 226 keer bekeken
Gebruikers-avatar
stoney
4th gear

Corvette: 1985-Z51-Greenwood

Berichtdoor Atlanta » 27 Okt 2017, 20:01

Mooi hoor, stoere bak. Ben zelf, zoals Paul ook al zei niet zo weg van het comfort van de oudere C3 :) met bv dit soort stoelen maar dat is smaak gebonden. Sidepipes is vet maar vraagt wel aandacht bij in en uitstappen ....
Rechte achterraam is zonder meer mooier maar minder praktisch dan latere uitvoering met bolle raam, dat is niet zo claustrofobisch en prettiger bij spullen mee en weekendje weg ....
Veel plezier bij het bekijken!!
Groeten Rob
Gebruikers-avatar
Atlanta
3rd gear

Corvette: C3 L82 1979

Berichtdoor bosp-corv » 28 Okt 2017, 02:50

Als je comfort belangrijk vind moet je zeker geen exemplaar met die stoelen kopen en
side pipes maken als ze ongedempt zijn enorm veel kabaal,ook niet echt comfort verhogend.
Kijken kan nooit geen kwaad,je leert er alleen maar van,maar ga er vooral eerst een aantal
bekijken voor je een beslissing neemt,ik had er 8 bekeken voordat ik een beslissing genomen heb.
Variërend van matig tot netjes,ze werden allemaal geprezen door hun eigenaren en zelfs forumleden.
1 van die auto,s was een pracht exemplaar volgens meerdere personen,vol verwachting ging ik kijken,nou op de Titanic zit nog minder roest dan bij dat exemplaar :D ,ik ben daar ook maar gauw weer weggegaan. Ook het interieur zag er maar redelijk uit alleen de lak was wel netjes,maar ja als
het chassis 1 bonk roest is heb je daar ook weinig aan.Dus let goed op als je gaat kijken hoe de staat
van met name het chassis,de motor en de lak is,dat zijn hoge kostenposten als daar was mis mee is.
Ook mooi zou zijn als de eigenaar de nodige onderhoudspapieren kan overleggen,een exemplaar
wat lang heeft stil gestaan moet je ook extra alert op zijn want ook lange stilstand kan achteruitgang betekenen.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Wijnand » 29 Okt 2017, 10:05

Gisteren de auto bekeken en een klein stukje gereden. De auto ziet er mooi uit en er zit een eerlijk verhaal bij. Ook aan de binnenkant een prima exemplaar. De auto van onder bekeken op een brug. Het blok zweet wat aan de onderkant. Aangezien ik niet technisch ben kan ik niet beoordelen of dit erg is. Daarna een klein stukje gereden. Dat was voor mij de eerste keer in een Corvette en dus ook de eerste keer in een C3. De auto versneld en remt perfect. Ik begrijp nu wat jullie bedoelen met comfort. Het is echt goed opletten tijdens het rijden het sturen en remmen met zo'n auto. Even lekker lekker scherp door een bocht is wel even een ding. Een Porsche 944 is dan echt van een latere generatie. Ik wil nu nog een C3 uit 1979 gaan bekijken en ben ook gestart met kijken naar een C5. Dit hadden jullie mij eerder al geadviseerd om naar een modernere versie te gaan kijken.
Op zoek naar Corvette C5
Jeep Wrangler JK 3.8 V6
Wijnand

Volgende

Terug naar Stel je voor