1e Corvette - C3 van '77

Nieuwe forumleden kunnen zich hier voorstellen en meteen hun Corvette showen. Kijk op All Corvette en op de HCC site om te zien welk gezicht & Corvette bij welke naam hoort.

1e Corvette - C3 van '77

Berichtdoor BnI » 04 Dec 2018, 23:32

Hallo,

Sinds een paar dagen ben ik eindelijk de trotse eigenaar van een Corvette C3. Stond al een paar jaar op mijn verlanglijstje en nu is het eindelijk zover.
Ik heb hem/haar (dat moet nog blijken :) ) gekocht op een online veiling. Het was een beetje een gok want ik had de wagen enkel op foto's gezien (kon er niet bij zijn op de kijkdag). Wel had ik de mondelinge bevestiging dat motorisch alles in orde was. Het was/is dus best spannend om de wagen in het echt te zien. Dat viel gelukkig goed mee. Zowel exterieur als interieur zien er nog behoorlijk uit. (foto's volgen later) Ook het chassis en wat te zien is van de birdcage tonen geen zorgwekkende roest. En zoals me beloofd was, draait de motor ook zeer mooi eenmaal ik die gestart krijg want de batterij is versleten.
Maar, zoals verwacht, zijn er uiteraard wel een paar gebreken: Koplampen gaan niet in, elektrische ruit aan passagierskant sluit niet helemaal, verliest een beetje benzine onder de wagen ergens tussen de voorwielen, T-bar van de T-top die om een of andere reden verwijderd is met de slijpschijf, verstorven banden,... Daarover zullen jullie waarschijnlijk nog wel wat vragen van mij zien passeren. ;)
Eerste werk is een nieuwe batterij zodat hij/zij op eigen kracht kan starten. En dan alles in orde zetten om door de technische keuring te geraken zodat we kunnen beginnen rijden :cool: .

Tot later!
BnI

Corvette: C3 coupé 1977

Re: 1e Corvette - C3 van '77

Berichtdoor Eagle52 » 05 Dec 2018, 11:33

Welkom hier op het forum , ik heb ook een 77er gehad met t- top snap niet waarom ze de t- balk ertussenuit gehaald hebben die hoort ertussen ter versteviging van de boddy .
Heb je de orginele dakjes er ook bij gekregen ?
De koplampen kan een vacuumprobleem zijn , benzineverlies zou ik het eerste na kijken wegens brandgevaar verder wens ik je heel veel plezier ermee en graag foto`s die zien we graag :dance: :hr:
Gebruikers-avatar
Eagle52
5th gear

Berichtdoor stoney » 05 Dec 2018, 17:31

Welkom en succes met de restauratie :klap:
al wordt ik er wel een beetje stil van, van de gebrekenlijst :stil:
hopelijk loopt je motor :hail:
Groeten Toon. :bier:
Gebruikers-avatar
stoney
4th gear

Corvette: 1985-Z51-Greenwood

Berichtdoor Worship79 » 07 Dec 2018, 22:37

Welkom en succes! :bier:
Self-built 383 Stroker: 450 hp, dyno proven.
Worship79
6th gear

Corvette: 1979 dark-red metallic C3 "Marieke"

Berichtdoor BnI » 12 Dec 2018, 20:45

Zoals beloofd enkele foto's. Voorlopig nog van in de stoffige en rommelige schuur. Het zijn dus niet de meest flatterende foto's maar het geeft jullie alvast een idee. Onder de dikke laag stof is er een matzwarte verflaag. Ik vind het persoonlijk goed passen bij de C3. :hr:
IMG_6737.JPG

IMG_6738.JPG
BnI

Corvette: C3 coupé 1977

Berichtdoor ferry030 » 13 Dec 2018, 10:13

lekker hoor dat matzwarte op een C3 :klap:
Groeten Ferry. Chapter Utreg
Gebruikers-avatar
ferry030
4th gear

Corvette: Corvette C4 lt-1 1994, Corvette C5 Conv.

Terug naar Stel je voor