Even voorstellen - C3 big block 1969

Nieuwe forumleden kunnen zich hier voorstellen en meteen hun Corvette showen. Kijk op All Corvette en op de HCC site om te zien welk gezicht & Corvette bij welke naam hoort.

Even voorstellen - C3 big block 1969

Berichtdoor MarcD » 07 Jul 2020, 17:18

Ik heb hier al een tijdje op het forum rondgedwaald en jullie talloze verhalen gelezen over aankoop van een eerste Corvette. Het kriebelde bij mij ook al een tijdje en was al even op zoek naar een C3 coupe met chrome bumpers en een big block. Nogal specifiek dus en ook geen onbeperkt budget, waardoor ik heel lang in binnen en buitenland rondgekeken heb...

Na veel wikken en wegen toch een gedurfde beslissing genomen om een C3 uit de VS naar hier te halen. Niet helemaal op mijn eentje, maar met de hulp van een Duitse 'makelaar' (mawicars.de). Hij zorgde voor een lokale inspectie, de logistiek tot en met aankomst in Europa en de de-douanering.

De C3 is momenteel onderweg, zou 14 augustus in Bremerhaven aan moeten komen... :wauw:

Wel heel spannend allemaal, want je weet nooit zeker wat je gekocht hebt en of alles inderdaad wel goed gaat. Maar so far so good, en ik heb in mijn budget nog wel wat reserve voor eventuele onverwachte herstellingen. De basis schijnt volgens het inspectierapport en foto's wel ok te zijn: geen roest, birdcage ok, remmen en servostuur werken en lekken niet, motor start en draait soepel, lak is niet origineel en loopt op zijn laatste benen... We zullen zien.

Ik heb nog wel een praktische vraag rond technische keuring (Tüv of lokaal in België) en transport van Bremerhaven, maar die zal ik in een ander topic stellen.

Groeten,

Marc

Hier zijn alvast een paar foto's meer volgen nog wel als ie hier is :)

C3_small.jpg

C3_engine_small.jpg
MarcD

Corvette: 1969 C3 Coupe 427

Re: Even voorstellen - C3 big block 1969

Berichtdoor Sharky » 07 Jul 2020, 17:39

Hey Marc, welkom hier en mooi avontuur dit! Spannende weken!
Ziet er lekker uit op de foto's.
Goede keuze. Waarschijnlijk één van de meest iconische Vette's; de bigblock chrome bumper C3!
Veel sterkte met wachten! :)
Groet,
Arjen
Gebruikers-avatar
Sharky
6th gear

Corvette: C3 1980, C4 1990

Berichtdoor bosp-corv » 08 Jul 2020, 16:46

Inderdaad een heel aardige zo te zien,veel plezier er mee.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor MarcD » 09 Jul 2020, 07:44

Bedankt!

Ik ben zelf ook wel tevreden met de keuze. Het is geen perfecte auto, zelfs niet numbers matching. Blijkbaar ligt er geen 427 LS36 meer in maar een 454, maar dat heb ik niet bevestigd gekregen. De kleur was origineel Riverside Gold, nu dus Bonanza Red. Heel stiekem had ik gehoopt een Big Block mét side pipes en in Elkhart Green te kunnen kopen. Ik had er op een moment een in Ierland gevonden maar die was nét voor mijn neus weggekocht door een andere Ier...

Mijn plan is niet om hem in perfecte originele staat te zetten/houden, het moet een bak zijn om mee te kunnen rijden, geen museum stuk of investering. Dus als ik er een tijdje mee gereden heb zal het wel duidelijk worden wat het plan wordt qua herstellingen. Weather strips zijn hoe dan ook aan vervangin toe, dus dat staat voor komende winter al op de lijst. En een ontbrekend knopje van de verwarming. Hopelijk dat er bij de technische keuring niet teveel grote extra's opduiken... Fingers crossed!

Eerst nu nog de garage verder uitruimen en mijn Honda CB750 uit 1976 verkopen, anders moet de Vette straks nog buiten slapen! :aargh:
MarcD

Berichtdoor Worship79 » 16 Jul 2020, 21:32

Gaaf hoor! Veel plezier er mee! :B):
383 stroker, retro roller cam, forged pistons, edelbrock top end.
Worship79
6th gear

Corvette: 1979 dark-red metallic C3

Berichtdoor BigBlockBerry » 17 Jul 2020, 16:04

Nice, riversidegold stond destijds boven aan mijn lijstje....
Berry

AfbeeldingAfbeelding

When i die, i will go to heaven,
in my bigblock 427
Gebruikers-avatar
BigBlockBerry
HCC voorzitter

Corvette: '69 427 Le Mans Blue, ex 93 coupe polo green

Berichtdoor MarcD » 26 Jul 2020, 09:52

BigBlockBerry schreef:Nice, riversidegold stond destijds boven aan mijn lijstje....

En dan toch uiteindelijk met een blauwe Vette rijden ;)

De concessies die ik gemaakt heb:
- kleur (Bonanza Red ipv Elckhard Green)
- geen side pipes
- geen rembekrachtiger (maar dat schijnt met een kit nog om te bouwen te zijn)
- geen tilt-telescopic stuur

Het probleem is dat je niet kunt blíjven wachten tot die ene perfecte Vette langskomt he... :weird:
MarcD

Terug naar Stel je voor