C7 ZR1 ?

Laatste nieuwtjes heet van de pers? Leuk programma op TV? Gaaf boek gevonden? Meld ze hier!

Re: C7 ZR1 ?

Berichtdoor Cenobyte » 13 Nov 2017, 21:24

bosp-corv schreef:Nou Mario,huiske in de verkoop ,hutje op de Rucphense heide met carpoort voor de ZR :D

Aahhh... zalig :D

Maarreh, 3 ton voor een Amerikaanse auto? Nee dank u :nono: Met de reguliere afschrijving die dit soort auto's heeft raak je zo een ton per jaar kwijt. Er zullen best mensen zijn met een dermate grote bankrekening of grote drang naar faillissement die dat zullen negeren, maar daar ben ik er geen van :mrgreen:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor bosp-corv » 13 Nov 2017, 23:25

In de USA kan ik het nog begrijpen als men een ZR koopt,hier spek je alleen de regering
en die spekken we al genoeg. :)
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1991 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor Sharky » 14 Nov 2017, 09:39

bosp-corv schreef:In de USA kan ik het nog begrijpen als men een ZR koopt,hier spek je alleen de regering
en die spekken we al genoeg. :)

Dat kan wel zijn maar als een miljonair zin heeft in zo'n auto, denk je dan dat diegene gaat nadenken over hoeveel er wel niet naar de staatskas gaat? Als ik 10 december de staatsloterij jackpot win, komt er een C7 ZR1. Geef mij eens een reden om het niet te doen.

En dat vind ik ook voor de Nederlanders die 'm straks kopen omdat ze 'm gewoon echt willen. Hulde. Lekker doen. Maar wees een vent en koop 'm dan ook als je 'm echt kunt betalen en er niet voor hoeft te lenen.
Zij liggen straks niet op hun sterfbed te bedenken waarom ze eigenlijk die ZR1 niet hebben gekocht om er mee te spelen. 'Oja, omdat ik de staat niet wilde spekken'. Kom op zeg!

Schitterend stuk mannespeelgoed! :B):
Groet,
Arjen

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sharky
6th gear

Corvette: C3 1980, C4 1990

Berichtdoor Cenobyte » 14 Nov 2017, 10:04

Sharky schreef:Dat kan wel zijn maar als een miljonair zin heeft in zo'n auto, denk je dan dat diegene gaat nadenken over hoeveel er wel niet naar de staatskas gaat? Als ik 10 december de staatsloterij jackpot win, komt er een C7 ZR1. Geef mij eens een reden om het niet te doen.

Omdat het niet slim is? Als je de staatsloterij wint, gaat er al 29% van je winst naar de belasting. Daarna koop jij die mooie ZR1 en gaat er nog eens ongeveer 50%(!!) naar de belasting. En dan eindig je met een mooie auto die afschrijft als een gierende gek en een lege bankrekening (en na twee jaar een knagend gevoel dat je toch beter dat mooie huis had kunnen kopen?).

Dus nee: als ik de staatsloterij win koop ik geen ZR1. Ik koop wel weer een Corvette, maar ik smijt mijn geld niet weg aan een nieuwe auto die de eerste 5 jaar in waarde halveert. Dat blijf ik zonde vinden. Dan rij ik voor de helft minder liever in een mooie sportauto van 5 jaar oud :mrgreen:

En dat vind ik ook voor de Nederlanders die 'm straks kopen omdat ze 'm gewoon echt willen. Hulde. Lekker doen. Maar wees een vent en koop 'm dan ook als je 'm echt kunt betalen en er niet voor hoeft te lenen.
Zij liggen straks niet op hun sterfbed te bedenken waarom ze eigenlijk die ZR1 niet hebben gekocht om er mee te spelen. 'Oja, omdat ik de staat niet wilde spekken'. Kom op zeg!

Klopt, zij liggen straks op hun sterfbed totaal niet over die auto na te denken want als je zoveel geld hebt om zo'n auto te kopen maak je je totaal niet druk om dat soort auto's. Zij kopen een ZR1 en zijn na 2 weken al weer totaal verveeld met dat speelgoedje en zijn weer aan het rondkijken wat ze nu weer kunnen kopen. Ik heb veel meer respect voor die werkman die jaren moet sparen voor een mooie gebruikte Corvette en die zijn droom waarmaakt.
:op:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Cenobyte » 14 Nov 2017, 10:08

Maarre, het blijft een mooie auto hoor :D
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Sharky » 14 Nov 2017, 11:48

Omdat het niet slim is? Als je de staatsloterij wint, gaat er al 29% van je winst naar de belasting. Daarna koop jij die mooie ZR1 en gaat er nog eens ongeveer 50%(!!) naar de belasting. En dan eindig je met een mooie auto die afschrijft als een gierende gek en een lege bankrekening (en na twee jaar een knagend gevoel dat je toch beter dat mooie huis had kunnen kopen?).

Klopt. Ik heb het ook niet over slim of niet. Het is meer 'because we can!'
De staatsloterij jackpot staat op 15,1 miljoen. Dit is overigens belastingvrij.
Een auto van 3 ton interesseert mij dan geen reet. 15 miljoen. Allemachtig!!! Dan koop ik dat huis er gewoon bij Mario. En dan hou je nóg een shitload over.

Klopt, zij liggen straks op hun sterfbed totaal niet over die auto na te denken want als je zoveel geld hebt om zo'n auto te kopen maak je je totaal niet druk om dat soort auto's. Zij kopen een ZR1 en zijn na 2 weken al weer totaal verveeld met dat speelgoedje en zijn weer aan het rondkijken wat ze nu weer kunnen kopen. Ik heb veel meer respect voor die werkman die jaren moet sparen voor een mooie gebruikte Corvette en die zijn droom waarmaakt.
:op:

Nee, zij liggen er dus niet over na te denken omdat ze het gewoon hebben gedaan! :D En dan komen ze allemaal langs; die Ferrari, die Lambo, en potverdikkie die Hummer was ook vet... Daar heb ik toen mooi mijn tuin mee omgeploegd! Kostte me weer 50 ruggen aan de tuinman! :D :D
Ik gun het een hardwerkende man misschien gevoelsmatig ook meer, maar ik misgun het niemand. En jij weet dat iedere miljonair zo denkt dat ze na twee weken een nieuw speeltje willen?
Groet,
Arjen

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sharky
6th gear

Corvette: C3 1980, C4 1990

Berichtdoor Cenobyte » 14 Nov 2017, 12:29

Sharky schreef:Nee, zij liggen er dus niet over na te denken omdat ze het gewoon hebben gedaan! :D En dan komen ze allemaal langs; die Ferrari, die Lambo, en potverdikkie die Hummer was ook vet... Daar heb ik toen mooi mijn tuin mee omgeploegd! Kostte me weer 50 ruggen aan de tuinman! :D :D
Ik gun het een hardwerkende man misschien gevoelsmatig ook meer, maar ik misgun het niemand. En jij weet dat iedere miljonair zo denkt dat ze na twee weken een nieuw speeltje willen?

Ik misgun het ook niemand hoor! Laten we dat voorop stellen :D Maar het is gewoon logisch dat hoe meer geld je hebt, hoe gemakkelijker je grote bedragen uitgeeft en hoe minder/korter geïnteresseerd je blijft in je aankopen. Iemand die een (boven)modaal salaris heeft zal zich niet zo druk maken over vijf tientjes, terwijl iemand die van een uitkering leeft zich nog druk maakt over 2 Euro. Zo gaat het ook "in het groot". Iemand die vijf sportauto's heeft en eigenlijk zit te verzinnen wat hij nu weer zal kopen zal minder snel van zijn "bijzondere auto" genieten dan iemand die één hobbyauto heeft. En ja, dat weet ik zelfs uit ervaring (alhoewel het er bij mij maar drie waren en allemaal oude/gebruikte) :mrgreen: Ik heb nu één hobbyauto en geniet daar veel meer van.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Wijnand » 14 Nov 2017, 18:20

Dit soort auto's worden nieuw meestal zakelijk gekocht en dan is de prijs ineens heel anders.
Corvette C5
Jeep Wrangler JK 3.8 V6
Gebruikers-avatar
Wijnand
1st gear

Corvette: C5

Berichtdoor bosp-corv » 15 Nov 2017, 01:02

Nou ken ik een aantal mannen die zoveel geld hebben,en geloof mij maar als ik zeg
dat die nog gieriger(in verhouding) zijn om geld uit te geven dan de gewone man,als het niet zakelijk
goedkoper te rijden is dan moet het zo goedkoop mogelijk,of kopen iets wat relatief waarde vast
is zoals een Ferrari.Een kennis van mij heeft minimaal 15 miljoen op zijn rekening staan,waar rijd hij in,je zal het niet geloven maar het is een Kia,of hij pakt de fiets,shopt bij de Lidl en gaat op vakantie met een caravan. :weird: :D Nou zijn er natuurlijk lieden die heel veel geld hebben die dat ook snel uitgeven,maar dat zijn meestal arabieren of Russen,wij Nederlanders zijn toch een heel wat zuiniger volkje,ook die veel geld hebben.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor DJRoger » 15 Nov 2017, 17:14

Hoe duur uiteindelijk de ZR1 wordt geen idee, denk dat Corvette een beest van een auto heeft gemaakt waar menig genormeerd sportwagen merk het nakijken heeft. :flaptong:

http://www.corvetteblogger.com/2017/11/14/pics-five-things-we-noticed-2019-corvette-zr1/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=corvette_sales_news_lifestyle_daily_recap&utm_term=2017-11-15
TIP: bij cruisen, gladde kant boven houden en tussen de lijntjes blijven!
Gebruikers-avatar
DJRoger
2nd gear

Corvette: Nog niet allemaal : (

Berichtdoor bosp-corv » 15 Nov 2017, 20:48

DJRoger schreef:Hoe duur uiteindelijk de ZR1 wordt geen idee, denk dat Corvette een beest van een auto heeft gemaakt waar menig genormeerd sportwagen merk het nakijken heeft. :flaptong:

http://www.corvetteblogger.com/2017/11/14/pics-five-things-we-noticed-2019-corvette-zr1/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=corvette_sales_news_lifestyle_daily_recap&utm_term=2017-11-15

Tja dat hij beter zal zijn dan modellen van andere merken zal nog moeten blijken,maar
ook als is dat zo dan nog blijft het maar een Corvette,op de thuismarkt zullen er genoeg zijn
die voor de Corvette gaan,maar of ze er veel buiten de USA zullen verkopen is maar de vraag.
Want mensen die het kunnen betalen zullen toch eerder voor bijvoorbeeld een Ferrari gaan,een
merk waarvan bewezen de meeste modellen alleen maar in prijs zullen stijgen.Kijk maar eens
naar wat je tegenwoordig voor een budget model als de 308 moet betalen.Oude Corvettes
doen dat ook wel maar in veel mindere mate.Zijn voorganger de "oude" ZR1 koop je al voor rond de 60000 in de USA.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Cenobyte » 15 Nov 2017, 21:04

Precies. Corvette gaat zich in een price range begeven waar ze niks te zoeken heeft.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Sound C7 ZR1

Berichtdoor DJRoger » 12 Apr 2018, 19:44

Gebruikers-avatar
DJRoger
2nd gear

Berichtdoor JeroenV » 13 Apr 2018, 04:55

JeroenV

Corvette: Corvette C5 MY99

Berichtdoor Gilian » 29 Apr 2018, 13:07

TopGear heeft inmiddels ook al een review over de ZR1 geplaatst: https://www.topgear.com/car-reviews/chevrolet/2dr/first-drive

Alleen maar lovende woorden! Kennelijk gaat het nog wel een probleem worden om hem typegoedgekeurd te krijgen in de EU vanwege het 'flamboyante' plaatwerk (TopGear's claim) :stom:

Inmiddels ook al aanwezig in de amerikaanse configurator! Gewoon omdat het kan :mrgreen:

Meer specs direct van de chevy site:
Top: 212mph (341 km/u)
0-60mph: 2.85 (0-100 km/u zal nog < 3 zijn?) :hail:
Motor: LT5 supercharged V8, 755hp (744pk), 715ft/lb (969nm)
Transmissies: 7-traps handbak of 8-traps automaat (+$1.725)
Banden: 285/30/19 - 335/25/20
Tankinh.: 18 gall. (68l)
Verbruik: TBD
Gewicht: 3560lbs (1615kg)
Dimensies (lxbxh): 179.8" (456.7), 77.4" (196.6 :jdrop: ), 48.5" (123.2)
Passagiers: 2
---
Chassis:
- Coupe (MSRP $119.995)
- Cabriolet (MSRP $123.995)
Trims:
- Coupe 1ZR (MSRP $122.095)
- Cabrio 1ZR (MSRP $126.985)
- Coupe 3ZR (MSRP $132.095)
- Cabrio 3ZR (MSRP $136.095)
Uitrustingspakketten:
- ZTK Performance Package ($2.995) (verstelbare CF vleugel+splitter end caps, perf. onderstel en SS cup2 bandjes)
- Sebring Orange Design Package
---
Techniek/opties: VVT, eLSD 3.42 (optie: eLSD 2.41), keramische remmen in blauw (optie: rood/geel), diff. koeler, droge pan, stuurbekr., TCS/AH/ABS, achteruitrijcamera, perf. recorder, magn. ride, drive mode selector, Corvette engine build experience ($5.000) en een hele zooi cosm. opties die ik niet ga opnoemen ;)

Voor nog eens $990 kun je voor de Corvette Musuem Delivery kiezen, zodat je hem in Bowling Green @ NCM op kunt halen. Dan krijg je nog even een VIP museum tour (waar je nieuwe wagen dan on-display staat) en krijg je vervolgens een drive-off ceremony. O ja en je krijgt nog een plakaat met het NCM logo en je naam erop, in je dash ;)
Gilian v.d. Weijden, software engineer Autotelex
C6 Z06: LZ2 pakket, Akrapovic Ti
Gebruikers-avatar
Gilian
2nd gear

Corvette: C6 Z06 2007

Berichtdoor DJRoger » 30 Apr 2018, 19:33

Komt vast wel naar de EU, als een uitgeklede versie... en dan later de spoiler er weer op, als het zover is ruil ik mijn C7 Stingray er wel op in, dan wel een Oranje graag :)
Bijlagen
chevrolet-corvette-zr1.jpg
Gebruikers-avatar
DJRoger
2nd gear

Berichtdoor Cenobyte » 04 Mei 2018, 14:04

DJRoger schreef:Komt vast wel naar de EU, als een uitgeklede versie... en dan later de spoiler er weer op, als het zover is ruil ik mijn C7 Stingray er wel op in, dan wel een Oranje graag :)

En dan 3 ton bijleggen met de afschrijving en onze geweldige belasting? :D ;)
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor DJRoger » 04 Mei 2018, 16:19

Inmiddels ben ik dan wel verhuisd, of NL. wordt door de EU aangesproken op de ASO BPM. :bang:
Gebruikers-avatar
DJRoger
2nd gear

Berichtdoor Peer81 » 05 Mei 2018, 23:05

Cenobyte schreef:
DJRoger schreef:Komt vast wel naar de EU, als een uitgeklede versie... en dan later de spoiler er weer op, als het zover is ruil ik mijn C7 Stingray er wel op in, dan wel een Oranje graag :)

En dan 3 ton bijleggen met de afschrijving en onze geweldige belasting? :D ;)

Is dat alles wat je er over kunt zeggen Mario? Ik zou zeggen, wie hem kan betalen vooral doen er rijden al genoeg Dacia's... :puke: ;)

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor Matex » 06 Mei 2018, 18:54

Niet zo min over een Dacia, :nono:
Ik ken iemand die er erg blij mee is :op:
Gebruikers-avatar
Matex
1st gear

Corvette: Yellow Tint Coat C6 Z06

Berichtdoor JeroenV » 04 Jun 2018, 07:36

Valt niet mee om zo'n ding op de weg te houden: https://www.autojunk.nl/2018/06/pace-ca ... de-muur-in
Gebeurde tijdens de indycar race gisteravond in Detroit... op de achtergrond was vaak het GM gebouw te zien :D

Auto bleek te zijn bestuurd door hoofd productontwikkeling bij GM https://eu.detroitnews.com/story/sports ... 667677002/
JeroenV

Corvette: Corvette C5 MY99

Vorige

Terug naar Nieuws & media