Corvette '77 verkopen... maar wat is de commerciële waarde?

Heb je iets te koop of ben je naar iets op zoek? Plaats hier je advertenties of oproepen.
Forumregels
DISCUSSIE/ONDERHANDELING OVER PRIJZEN
Opmerkingen of onderhandelingen over prijzen richting de topicstarter zijn in een verkooptopic niet toegestaan, doe dit via PM of e-mail. Dit om lange discussies hierover te vermijden.

RECLAME
Het is niet toegestaan om een bericht te posten met een puur commercieel doel, zonder dat hierom is gevraagd door leden. Particuliere verkoop is wel toegestaan, maar gebruik hiervoor alleen de Shopping afdelingen. Gevraagde (commerciële) reclame is toegestaan, bijv. als iemand vraagt waar hij een bepaald artikel kan kopen of hoeveel iets kost. Verwijzingen naar een bedrijf of commerciële website is ook toegestaan in je signature onder een bericht, maar hou dit a.u.b. wel subtiel.

Corvette '77 verkopen... maar wat is de commerciële waarde?

Berichtdoor Maxx » 04 Jul 2018, 18:51

Hallo liefhebbers!

Helaas is het moment aangebroken om mijn Corvette '77 te verkopen. De reden is even simpel als eenvoudig. Het gezin past er niet meer in, het werk is druk en dus bijna geen tijd om er mee te rijden en dat is zo enorm zonde!

De hamvraag is nu... wat is een goede vraagprijs voor mijn body-off gerestaureerde en vakkundig gespoten '77 Corvette? De taxatiewaarde mag dan wel 40.000 EUR zijn. Maar ik weet ook dat dat niet de commerciële waarde is. Maar wat is dat dan wel?

De Corvette is (met hulp van een paar experts/professionals) in 4 jaar tijd body-off gerestaureerd. Ik heb elk schroefje en onderdeel in mijn handen gehad en de lijst met werkzaamheden en vervangen materialen is natuurlijk beschikbaar, net zoals foto's van het langdurige traject. Het spuitwerk en de voorbereidingen zijn door een professionele spuiter gedaan in de originele kleur (spierwit) en het interieur is ook onderhanden genomen. Alle interieurdelen (behalve het leer) zijn nu gespoten en hebben dezelfde mooie rode kleur. Ik zal zometeen ook even wat foto's toevoegen. Het bodywork is strakker dan je gewend bent en de lak zit er super op.

Het motorblok en alles wat daarbij hoort is ca. 6 jaar geleden vervangen en heeft (veel) meer power dan het standaardblok dat erin zat. Gewoon een 350ci blok. De versnellingsbak is gereviseerd en versterkt. Er liggen nieuwe uitlaten onder (X-vorm), Er zit een nieuwe radio in (met oude look), electrische antenne, tracker systeem, enz enz enz.

De foto's zet ik er zometeen bij vanaf mijn pc. Enne... grote kans dat er een andere Amerikaan voor in de plaats komt waar we wel met het hele gezin in kunnen. Alleen dan deze keer eentje waar ik lekker mee ga touren. Al is het werken aan zo'n mooie auto ook absoluut geen straf. Zeker niet met zo'n resultaat!

Alvast groetjes,
Max
Corvette 1977 in beautiful white!
Gebruikers-avatar
Maxx
1st gear

Corvette: 1977

Re: Corvette '77 verkopen... maar wat is de commerciële waar

Berichtdoor Maxx » 04 Jul 2018, 19:15

En alvast een paar foto's
Bijlagen
IMG_8712a.jpg
Corvette 77 achterzijde
IMG_8712a.jpg (83.11 KiB) 777 keer bekeken
IMG_8711a.jpg
Corvette 77 voorzijde
IMG_8711a.jpg (76.79 KiB) 777 keer bekeken
Corvette 1977 in beautiful white!
Gebruikers-avatar
Maxx
1st gear

Corvette: 1977

Berichtdoor bosp-corv » 05 Jul 2018, 16:11

Waarde is wat men ervoor over heeft,een niet matching nummers blok maakt
voor wie dat belangrijk vind wel uit,maar liever dat dan een slecht lopend matching nummers blok.
Het mooiste zou zijn als je dat oude blok nog heb.
Kijk eens wat er voor vergelijkbare bouwjaren word gevraagd,en hou daar rekening mee
met wat je voor prijs in gedachte heb.
Volgens de Hagerty site is 1 in concours staat 27300,- dollar waard en een gemiddeld exemplaar 14000,- dus ik denk dat je ergens tussen deze 2 bedragen in moet gaan zitten.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor Cenobyte » 11 Jul 2018, 14:29

Ik begrijp echt niet hoe die taxateurs aan dat soort bedragen komen. Vergeet niet dat je ook voor dat hoge bedrag aan premie betaalt, dus vaak kost het jezelf geld.

Volgens mij is de hierboven afgegeven waarde wel realistisch, alhoewel het bij een dergelijke auto op leeftijd vaak af hangt van iemand die zoiets juist zoekt (dus meer wil betalen). Maar ergens rond de 20 verwacht ik wel dat hij op zal brengen (alhoewel de verkoop van dit soort auto's momenteel een erg kleine afzetmarkt geniet, dus weinig potentiele kopers).
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor adrianus » 11 Jul 2018, 19:36

Mooi ding, ik denk dat t tussen de 25 en 30 kan zitten, maar je moet echt een serieuze liefhebber treffen die precies zoekt wat jij heb staan. dus een lange adem is vereist.
Matching numbers geloof ik niet zo in in ons land, is in de vs veel belangrijker.

succes gr arie
adrianus
2nd gear

Berichtdoor adrianus » 11 Jul 2018, 19:37

zet m anders op auto scout.com komt ie in heel Europa boven water
adrianus
2nd gear

Berichtdoor bosp-corv » 11 Jul 2018, 20:18

adrianus schreef:zet m anders op auto scout.com komt ie in heel Europa boven water

Zeker een goed plan,en op Mobile.de ,onze Oosterburen zijn gek op oudere goede Corvettes en
is een veel grotere markt dan NL.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Terug naar Shopping