Corvette C6 als dagelijkse auto?

Plaats hier de algemene Corvette berichten, die je niet in bovenstaande forums kwijt kunt.

Corvette C6 als dagelijkse auto?

Berichtdoor Julius » 12 Jan 2019, 18:36

Zijn er forumleden die hun Corvette C6 als dagelijkse auto gebruiken? Hoe bevalt dat en waar lopen jullie tegenaan?

Groeten,
Julius
Julius

Corvette: Voorheen 1987 Corvette Coupe

Re: Corvette C6 als dagelijkse auto?

Berichtdoor hansweer » 13 Jan 2019, 10:36

Goedendag , ikzelf ben corvette af :cry: maar heb wel veel plezier eraan gehad.mijn laatste corvette was een c6 zo6 en dat was echt een dijk van een auto ! Ik gebruikte hem alleen voor de fun en niet als dagelijkse auto.Die paar keer dat ik "gewoon "met de corvette naar een bijeenkomst voor mijn werk moest vond ik het eigenlijk nooit prettig om met de corvette in het te drukke verkeer te zitten ! Je kijkt onder de vrachtwagens door en het zicht vooruit is zo laag dat je eigenlijk alleen maar altijd de achterkant van een andere auto ziet .( rijd nu een ram 2019 en kijk er nu overheen :op: ) Daarbij vond ik de dooie hoek naar links toe ronduit listig te noemen , meerder keren gebeurt dat er toch een auto naast me zat die ik moeilijk opmerkte met invoegen.En dan maar hopen dat het niet gaat regenen als je de auto als dagelijks voertuig gebruikt !Ik zou persoonlijk een corvette al auto "erbij " rijden ! Gr Hans
hansweer
1st gear

Berichtdoor Cenobyte » 16 Jan 2019, 11:15

Ik heb twee jaar een C5 als dagelijke auto gebruikt (zelfs in de sneeuw!) en dat gaat prima. Het enige dat was minder is, is je toegang tot parkeergarages, daar kan het zo zijn dat je wel eens iets raakt vanonder. Ik woon zelf niet in de stad en daardoor was het eigenlijk erg goed te doen.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor bosp-corv » 17 Jan 2019, 11:19

Cenobyte schreef:Ik heb twee jaar een C5 als dagelijke auto gebruikt (zelfs in de sneeuw!) en dat gaat prima. Het enige dat was minder is, is je toegang tot parkeergarages, daar kan het zo zijn dat je wel eens iets raakt vanonder. Ik woon zelf niet in de stad en daardoor was het eigenlijk erg goed te doen.

Tja Mario als je vlak bij je werk woont zoals jij en ook nog eens met weinig verkeer is het
geen probleem :D ,het word een ander verhaal als je in of bij een grote stad woont,
het lijkt mij geen pretje om met een Corvette dagelijks in de file te staan en over verkeersdrempels
te moeten rijden,ook heb je nog het parkeren met de rauwdouwers die gerust hun deur
tegen je wagen knallen, het is te doen maar of jij en de auto het fijn gaan vinden.
Als je in Zeeland woont en werkt dan zal het allemaal wel te doen zijn.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor Cenobyte » 17 Jan 2019, 11:31

bosp-corv schreef:Tja Mario als je vlak bij je werk woont zoals jij en ook nog eens met weinig verkeer is het
geen probleem :D ,het word een ander verhaal als je in of bij een grote stad woont,
het lijkt mij geen pretje om met een Corvette dagelijks in de file te staan en over verkeersdrempels
te moeten rijden,ook heb je nog het parkeren met de rauwdouwers die gerust hun deur
tegen je wagen knallen, het is te doen maar of jij en de auto het fijn gaan vinden.
Als je in Zeeland woont en werkt dan zal het allemaal wel te doen zijn.

Natuurlijk, het hangt voor een groot deel af wat je met de auto wil gaan doen. Als je 5 koters hebt zal het ook wat minder praktisch zijn. :mrgreen:

Maar bij een normale (lees: onverlaagde) C6 zijn drempels eigenlijk niet zo'n probleem. File ook niet: dat rijdt heerlijk met een automaat (geen Z06 en/of handbak, want dan krijg je gespierde kuiten). En parkeerschade heb je met alle auto's risico op natuurlijk.

Ik persoonlijk vond de Corvette C5 een comfortabele auto om dagelijks in de rijden en de C6 is volgens mij nog iets meer geschikt omdat deze een stuk compacter is. Het enige wat ik lastig vond waren parkeergarages met korte draaiwegen of abrupte overgang van helling naar recht omdat dan de onderkant kan raken (meestal de wat oudere, krappe parkeergarages). Maar verder is de auto onder alle weersomstandigheden een comfortabele reispartner met veel praktische ruimte ook nog eens. Boodschappen? Geen probleem, lekker veel ruimte. Uiteraard is een ruime Kia praktischer, dat snapt iedereen, maar in vergelijking met een andere sportauto is de Corvette C5 of jonger goed als dagelijkse auto in te zetten.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Sharky » 17 Jan 2019, 16:21

Ik gebruik de C4 ook veel voor dagelijks. Heb 'm in de wintermaanden wel geschorst maar heb er afgelopen jaar t/m november in gereden. Hij is optisch niet moeders mooiste meer en daardoor zet ik 'm gerust op een druk parkeerterrein of bij de supermarkt want als er dan toch een deur tegen aan komt, vind ik het veel minder erg dan bij een in topstaat verkerende auto. Dat zou mijn grootste bezwaar ook zijn om een mooie C6 (of inderdaad zoals Mario als zegt een andere mooie auto) te gaan gebruiken. Aan de andere kant... WTF... je leeft maar één keer, en het is een gebruiksvoorwerp, dus gebruiken dat ding... C4 doet gemiddeld zo'n 1:10 als ik niet te erg op het gas trap dus das best oke. Als ik dan soms hoor dat mensen met een Ford Mondeotje of een Seat Leonnetje 1:13 of 1:14 rijden dan is daar voor mij de keuze al helemaal niet moeilijk! V8 power, every day! :B): :D
Maar doe vooral wat je hart zegt :)
Groet,
Arjen

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sharky
6th gear

Corvette: C3 1980, C4 1990

Berichtdoor Cenobyte » 17 Jan 2019, 17:41

Zelfs een C4 (coupe) is goed dagelijks te gebruiken inderdaad. De convertible een stuk minder omdat die gewoon geen praktische bagageruimte heeft. Maar is wel op alle fronten een stuk minder comfortabel en ruim dan C5/C6 (is op zich niet vreemd ook, aangezien vanaf de C5 alles opnieuw ontworpen is). Maar ik ben en blijf een C4 fan :)

Wel denk ik dat het verbruik sterk wisselt met je rijgedrag en waarvoor je hem gebruikt. Ik rij heel veel “rondje rond de kerk” en dan gaat het verbruik van een Corvette echt wel richting 1:6. Veel snelweggebruik kan dat naar 1:9 a 1:10 krijgen. Mijn Mondeo is dan wat vergeeflijker (tja, 4-cilinder he) en die heeft wat minder variatie in zijn verbruik en zit gewoon altijd ergens rond de 1:10 a 1:12. Maar eerlijk is eerlijk: je zit met zo’n lekkere sportauto gewoon wel met een veel grotere grijns op je bek en dat is ook wat waard :wauw:

En gelijk heb je: rijden met dat ding. Netjes houden betekent dat je de auto mooi houdt voor de toekomstige koper. Is dat belangrijk? Dat kan. Maar houd rekening met het feit dat Corvettes nooit veel in waarde zullen stijgen als ze op leeftijd komen. Je ziet het met de C4’s nu ook: die dingen willen gewoon niet omhoog in prijs omdat er veel te veel van gemaakt zijn. Dus: genieten van die auto. Ik ben daarin ook veel gemakkelijker geworden, want ik was vroeger ook zo iemand die altijd wel een smoes had om niet de Corvette te hoeven pakken voor een ritje.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor bosp-corv » 17 Jan 2019, 18:45

Nou M,ik weet niet wanneer je voor het laatst advertenties heb bekeken maar C4,s en dan
met name de oudere zijn flink in prijs gestegen,geld ook voor de C5.Kon je een aantal
jaren geleden nog veel C4,s onder de 10000,- kopen is dat nu wel anders,en
dat gaat ook op voor de C5,nu nauwelijks nog te vinden onder de 15000,-
Als je een C6 dagelijks wil gaan rijden moet je vooral afwegen hoe praktisch het
voor je zal zijn,zoals eerder gesteld is meerdere personen meenemen er niet bij en
blijft het link om in de winter met zoveel pk,s rond te rijden,en dan met name met
een automaat.En in geval van een handbak is file rijden geen pretje.
En ja ook benzine lusten graag :drool:
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Cenobyte » 17 Jan 2019, 18:55

Nee hoor, ik zag laatst nog een low milage ZR-1 voor belachelijk weinig geld worden verkocht. De C4's zijn nog steeds geen fluit waard. Voor onder de 10 mille koop je een leuke C4.

En ja: de C5's gaan zich daarbij voegen, want ook die zakken langzaam naar hun dieptepunt voordat ze straks hopelijk een keertje weer eens in waarde gaan stijgen.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor stoney » 17 Jan 2019, 20:12

Er gaat niets boven om met je Corvette naar het werk te gaan :hr:
heb het ook in het verleden een jaar of 3 gedaan met mijn C4 en het was elke dag een genot om te mogen werken :D
je kon spreekwoordelijk de nekken horen kraken :lgreen:
en véél duimen omhoog :op:
dat werkt héérlijk :dance: :hr:
:bier: :bier:
Gebruikers-avatar
stoney
4th gear

Corvette: 1985-Z51-Greenwood

Berichtdoor bosp-corv » 18 Jan 2019, 12:18

stoney schreef:Er gaat niets boven om met je Corvette naar het werk te gaan :hr:
heb het ook in het verleden een jaar of 3 gedaan met mijn C4 en het was elke dag een genot om te mogen werken :D
je kon spreekwoordelijk de nekken horen kraken :lgreen:
en véél duimen omhoog :op:
dat werkt héérlijk :dance: :hr:
:bier: :bier:

En de directeur maar denken ik betaal die gast te veel salaris :wtf: :D
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Julius » 19 Jan 2019, 12:17

Bedankt voor jullie reacties. Er zitten inderdaad een aantal (forse) nadelen aan het dagelijks gebruiken van een C6. Dan doel ik vooral op de geringe grondspeling, het mogelijk moeten wachten op onderdelen, het brandstofverbruik en het gedrag van medeparkeerders op het parkeerterrein. Mijn alternatief is een BMW M2, echter ben ik geen BMW persoon. Bovendien heeft de M2 ook nadelen, al verwacht ik wel dat die iets praktischer zal zijn, gelet op grondspeling en reguliere kofferbak (de extra zitplaatsen heb ik niet nodig). Het brandstofverbruik zal waarschijnlijk niet veel schelen. Punt blijft dat ik in mijn hart Corvette ben. Ik neig er dan ook steeds meer naar om in te zetten op een C6 (Grand Sport of Z06). Het valt me in het aanbod wel op dat ik geen tot weinig nette exemplaren zie aangeboden. Wellicht is dat een kwestie van geduld hebben.
Julius

Berichtdoor Matex » 19 Jan 2019, 12:59

Gebruikers-avatar
Matex
2nd gear

Corvette: Yellow Tint Coat C6 Z06

Berichtdoor bosp-corv » 19 Jan 2019, 14:19

Weet waar je aan begint met bv een Z06,die is nog een stuk extremer dan de gewone C6, stuggere vering,nog meer verbruik,handbak,minder comfort,maar wel leuk. :drool:
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Cenobyte » 19 Jan 2019, 15:09

bosp-corv schreef:Weet waar je aan begint met bv een Z06,die is nog een stuk extremer dan de gewone C6, stuggere vering,nog meer verbruik,handbak,minder comfort,maar wel leuk. :drool:

...erg zware koppeling ;)
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Wijnand » 19 Jan 2019, 15:15

Dit gaat nergens meer over :bang:
Corvette C5
Jeep Wrangler JK 3.8 V6
Gebruikers-avatar
Wijnand
1st gear

Corvette: C5

Berichtdoor hansweer » 19 Jan 2019, 15:52

Die bij Lansauto staat is van mij geweest ! Eigenlijk had ik hem nooit weg moeten doen ! Maar ja je kan niet alles hebben,als daily driver heb ik hem een paar keer gebruikt , dat vond ik niets.En die zware koppeling slaat echt nergens op , prima te doen .Auto daagt je wel altijd uit en o wee als het koud is .........pak dan maar eens een doordraaier met dwarsrichels erin ! Voor mij was het een auto voor erbij en dat gaat prima , gr Hans
hansweer
1st gear

Berichtdoor Julius » 25 Jan 2019, 19:04

Hans,
Bedoel je met de doordraaiers dat als het koud is de wagen op een dwarsrichel een klein stapje opzij zet of bedoel je dat je hem dan bijna gelijk kwijt was? En je snelheid was dan normaal en afgestemd op het overige verkeer? Gevolg van het (te) harde onderstel voor straatgebruik?
Julius

Berichtdoor stoney » 25 Jan 2019, 19:20

Wijnand schreef:Dit gaat nergens meer over :bang:

huur er eentje...dan weet je het :bang:
Gebruikers-avatar
stoney
4th gear

Corvette: 1985-Z51-Greenwood

Berichtdoor hansweer » 26 Jan 2019, 15:57

Julius,
Ben de auto nog nooit "kwijt "geweest , alleen voelt het niet echt lekker vertrouwd als de omstandigheden niet helemaal optimaal zijn , heb met de zo6 nooit het gevoel gehad van waar is de grens! Wel het gevoel gehad van : eens komt de grens en dan ga je ook ! gr Hans
hansweer
1st gear

Berichtdoor bosp-corv » 27 Jan 2019, 12:58

Dat gevoel heb ik bij iedere auto en dan met name bij gladheid,helemaal als het
een automaat betreft en 1 met veel vermogen.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Terug naar Corvette algemeen