Negatief over de Corvette C4

Plaats hier de algemene Corvette berichten, die je niet in bovenstaande forums kwijt kunt.

Negatief over de Corvette C4

Berichtdoor Cenobyte » 14 Mrt 2019, 09:41

Afgelopen dagen met veel plezier het nieuwe clubblad gelezen en vooral de stukjes over de geschiedenis van Corvette en over de C4. Maar toch moet ik even kwijt dat ik het jammer vind dat ik ook daar weer best veel "negatieve" dingen lees over de C4.

Zo lees ik bijvoorbeeld over het rechtstreeks uit Star Trek geïnspireerde dashboard, maar dan wel een prulvariant? Waar dat vandaan komt weet ik niet :D Het dashboard kreeg zowel veel kritiek als veel lof, maar een pruldashboard (in de zin dat het kwalitatief slecht was) was het allerminst.

Ook lees ik dat de C4 het minst aantal verbeteringen had (gedurende zijn levensduur) van alle Corvette generaties?! En de LT4 dan? En de ZR-1/LT-5? En het FX-3 schokbrekersysteem? En de terugkeer van de echte brandstofinjectie na 30 jaar? En de terugkeer van de convertible? Zet al die dingen eens af tegen de C3 die 100 jaar in productie is geweest en ook niet echt schokkende verbeteringen heeft gebracht? Of de C5?

Ik las nog wat opmerkingen over de waardeloze Dough-Nash versnellingsbak en de wat mindere Cross Fire motor, waar niet iedereen het mee eens zal zijn.

O ja en dan nog de opmerking "niemand wil ze", dat deed wel een beetje pijn. De C4 zit al een tijdje op een laagtepunt qua prijs, maar dat komt omdat de auto maximaal is afgeschreven en net nog te jong is om klassiekerstatus te kunnen krijgen. We zien de oude C4's nu langzaam al een beetje in waarde terug stijgen (in Europa dan, in Amerika niet). En er zijn er ook zo ontzettend veel van gemaakt dat een potentiele koper veel keuze heeft (praat ik over Amerika, waar ze echt voor een appel en een ei weg gaan). Nou verwacht ik wel dat de C5 en C6 uiteindelijk precies hetzelfde probleem zullen gaan krijgen hoor.

Al met al vond ik het voor een artikel in een Corvette magazine af en toe nogal negatief richting de C4 die toch bij veel mensen (o.a. ik) erg geliefd is. Maar ik ben dan ook bevooroordeeld natuurlijk :D
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Re: Negatief over de Corvette C4

Berichtdoor stoney » 14 Mrt 2019, 13:04

ik stoor me er al jaren aan dat negatieve gelul :down:
en o-wee als je hem niet origineel hebt, en met America Racing velgen erop ofzo, ze maken je af :aargh:

'ben in het verleden een paar keer op bezoek geweest bij een evenement :hr: ..maar daar kom je van een koude kermis mee thuis :down: :down: ..ze kijken de Vette met de kont nog niet aan :down: :down:

Maargoed.. ben ook bevooroordeeld dan..en kan me verder ook niets schelen..alleen zien ze me daar nooit weer :flaptong:
maar wel jammer..het was wel mooi geweest..met ze allen positief :op:

Gr Toon. :bier:
Gebruikers-avatar
stoney
4th gear

Corvette: 1985-Z51-Greenwood

Berichtdoor bosp-corv » 14 Mrt 2019, 15:26

Heren heren,bespeur ik hier enige frustratie van u kant :bang: ,maakt het allemaal wat uit,ga
lekker rijden dan is de frustratie zo weg :syes: .De keuze is reuze,dus of je nou een C1 of C7
en alles wat daar tussenin zit rijd het blijft je eigen keuze en zolang je er lol aan heb
is dat toch alles wat belangrijk is :B): .Ik denk dat jullie last hebben van winter blues :weh: ,het word tijd dat er weer lekker gereden kan worden :hr:
Verder heb ik niet de ervaring dat een C4 niet bekeken word,die van mij had zat bekijks,en is zelfs
uitgescholden voor Ferrari :373: door over enthousiaste kids. ;)
Verder kan ik er niet negatief over zijn,het is een wagen uit de jaren 80 generatie en zo rijd hij ook,
beter dan de vorige generaties en minder dan de latere,het is wat het is niet meer en niet minder.
Gewoon een prima wagen uit de 80er jaren.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor Cenobyte » 14 Mrt 2019, 16:51

Rijden?? Dan roest die rommel :mrgreen: ;)
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor bosp-corv » 14 Mrt 2019, 20:25

So what,was it not thou die zei dat die dingen gemaakt zijn om mee te rijden,dus knallen met
die pekelracer :hr:
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor nvkc4 » 14 Mrt 2019, 22:02

de corvette c4 was juist zijn tijd ver vooruit en vormde de basis voor de volgende series,
als je een c4 of welke auto dan ook van die tijd gaat bekritiseren vind ik dan ook dat je dat vanuit een jaren 80 perspectief moet bekijken en niet met de kennis van nu zo'n auto de grond in boren, want dat gebeurt helaas met de c4, maar ook met de mustang, camaro's enz enz.
de c4 was onder de corvette eigenaren wel een beetje het pispaaltje maar de laatste tijd krijgen ze steeds meer liefde ook van de bekende fora en FB groepen, dus het gaat de goede kant uit.
ik raad je de c4corvetteforum en strictlyc4 Facebook pagina's aan, dan zul je zien hoeveel de c4 nog betekend in amerika.

over smaak valt niet te twisten alleen vind ik dat de meeste mensen veelte snel roepen dat ze iets niet mooi vinden en dan is het in hun ogen ook meteen een slechte auto blijkbaar....

ik vind de c4 een geweldige auto in alle opzichten en ben blij dat ik er een rij...
Gebruikers-avatar
nvkc4
1st gear

Berichtdoor Cenobyte » 15 Mrt 2019, 09:27

Precies, dat vind ik ook. De C4 haalde als eerste fabrieksauto 1G op de skidpad, wat op zich ook een prestatie is. De opbouw van de auto was vooruitstrevend, evenals de achterwielophaning. Oke, die kerel die verantwoordelijk was voor het verwijderen van de verbindingsstijl in de targa zou ontslag hebben moeten gehad, maar verder stond de C4 weer aan het voorfront van de sportauto's van die tijd.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Sharky » 18 Mrt 2019, 13:17

:D :D :D

Inderdaad Paul, last van de winterblues geloof ik! Hoog tijd voor het voorjaar denk ik!
Groet,
Arjen

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sharky
6th gear

Corvette: C3 1980, C4 1990

Berichtdoor Cenobyte » 18 Mrt 2019, 17:32

Vandaag heerlijk met de C4 gecruised :B):
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor DJRoger » 24 Mrt 2019, 23:23

Iedere Corvette heeft zijn charme en iedereen is trots op zijn/haar bezit, laten we dat gewoon zo laten! We rijden allemaal in een gave sportauto die betaalbaar is en bijzonder blijft! Living the dream, Corvette the real sportscar!
Bijlagen
C1.C7.ZW.jpg
TIP: bij cruisen, gladde kant boven houden en tussen de lijntjes blijven!
Gebruikers-avatar
DJRoger
3rd gear

Corvette: Nog niet allemaal : (

Berichtdoor bosp-corv » 25 Mrt 2019, 13:32

Inderdaad ze hebben allemaal hun charme :hr:
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Terug naar Corvette algemeen