Corvette C7 meenemen van Amerika?

Plaats hier de algemene Corvette berichten, die je niet in bovenstaande forums kwijt kunt.

Corvette C7 meenemen van Amerika?

Berichtdoor Lancevance » 20 Aug 2020, 17:39

Ik ben van plan om van de VS terug te verhuizen naar Nederland, en ik kan natuurlijk een auto belastingvrij meenemen. Een mooie 2016-2017 C7 kost zo’n $40k, en dat is een stuk goedkoper dan in Europa. Helaas ben ik te laat voor een C8, want die zullen pas in 2022 voor een redelijke prijs gaan. In Amerika is een C7 een redelijk praktische en comfortabele daily driver en onderhoud en parts zijn goedkoop. Ik vroeg me af hoe dat zit in Nederland? Stel er moet wat vervangen worden, zit ik dan maanden te wachten op onderdelen van de VS, of kunnen mankementen redelijk snel verholpen worden? Hoe zit het met de regelmatige onderhoud elke 12k km? Kost dat een stuk meer dan in de VS?

Als ik ooit de C7 wil verkopen, hoe ziet de markt voor zo’n auto eruit in NL? Ik zag dat er maar 1-2 per jaar verkocht worden, dus ik neem aan dat het wel een jaar kan duren om te verkopen?

Is het misschien slimmer om zoiets als een Mustang GT mee te nemen, die in Europa redelijk veel wordt verkocht en gewoon bij de Ford dealer onderhouden kan worden?
Lancevance

Re: Corvette C7 meenemen van Amerika?

Berichtdoor ferry030 » 20 Aug 2020, 18:48

Voor de juiste prijs ben je hem zo kwijt. Vraag je 100K in euro’s voor de C7 zal je hem wel een jaar of langer hebben staan.
Het is maar net hoeveel winst je wil maken.
Groeten Ferry. Chapter Utreg
Gebruikers-avatar
ferry030
4th gear

Corvette: Corvette C4 lt-1 1994, Corvette C5 Conv.

Berichtdoor Lancevance » 20 Aug 2020, 18:54

ferry030 schreef:Voor de juiste prijs ben je hem zo kwijt. Vraag je 100K in euro’s voor de C7 zal je hem wel een jaar of langer hebben staan.
Het is maar net hoeveel winst je wil maken.

Wat is een redelijke markt prijs op het moment in NL voor een 2016 Z51 C7 LT2 met zo’n 20k miles?
Lancevance

Berichtdoor ferry030 » 20 Aug 2020, 19:33

Staat er nu 1 op Marktplaats voor 111K. Dus vul maar in als je er volgend jaar 1 heb op NL kenteken waar jij 40K in US Dollar voor betaald heb.

80K euro dat krijg je altijd. Heb je meer geduld wellicht wel meer.
Gebruikers-avatar
ferry030
4th gear

Berichtdoor Cenobyte » 22 Aug 2020, 11:11

Lancevance schreef:Als ik ooit de C7 wil verkopen, hoe ziet de markt voor zo’n auto eruit in NL? Ik zag dat er maar 1-2 per jaar verkocht worden, dus ik neem aan dat het wel een jaar kan duren om te verkopen?

Ja, hou daar rekening mee. Het is in Nederland een bijna onverkoopbare auto vanwege de BPM/Co2 tax. Onverkoopbaar omdat hij door deze belastingen in hetzelfde prijsbereik terecht komt als bijvoorbeeld een leuke Porsche 911 en aangezien dat een kwalitatief betere auto is met een (in Nederland voor de meeste mensen) beter imago zal een Nederlander niet snel 80.000 tot 100.000 voor een C7 neertellen, omdat je maar voor $50.000 auto koopt (rest is belasting) en bij de Porsche 911 meer auto en minder belasting betaalt (heeft veel gunstigere Co2 waardes).

Is het misschien slimmer om zoiets als een Mustang GT mee te nemen, die in Europa redelijk veel wordt verkocht en gewoon bij de Ford dealer onderhouden kan worden?

Nee, precies hetzelfde probleem als de Corvette. Een nieuwe Mustang GT kost in NL €45.000 en er komt €65.000 aan belasting bij. En een Mustang zit qua afwerking nog iets lager als de Corvette, dus ook relatief erg veel geld voor niet zoveel auto helaas.

Dit soort auto’s wordt pas interessant als ze tegen de 8 jaar oud worden, omdat dan de BPM maximaal is afgeschreven en de waarde van de auto tegen die tijd dus 60% tot 70% is gedaald. Er zijn weinig mensen die zo'n afschrijving in zo’n korte tijd voor de kiezen willen hebben...
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor Lancevance » 27 Aug 2020, 21:07

Cenobyte schreef:
Lancevance schreef:Als ik ooit de C7 wil verkopen, hoe ziet de markt voor zo’n auto eruit in NL? Ik zag dat er maar 1-2 per jaar verkocht worden, dus ik neem aan dat het wel een jaar kan duren om te verkopen?

Ja, hou daar rekening mee. Het is in Nederland een bijna onverkoopbare auto vanwege de BPM/Co2 tax. Onverkoopbaar omdat hij door deze belastingen in hetzelfde prijsbereik terecht komt als bijvoorbeeld een leuke Porsche 911 en aangezien dat een kwalitatief betere auto is met een (in Nederland voor de meeste mensen) beter imago zal een Nederlander niet snel 80.000 tot 100.000 voor een C7 neertellen, omdat je maar voor $50.000 auto koopt (rest is belasting) en bij de Porsche 911 meer auto en minder belasting betaalt (heeft veel gunstigere Co2 waardes).

Nee, precies hetzelfde probleem als de Corvette. Een nieuwe Mustang GT kost in NL €45.000 en er komt €65.000 aan belasting bij. En een Mustang zit qua afwerking nog iets lager als de Corvette, dus ook relatief erg veel geld voor niet zoveel auto helaas.

Dit soort auto’s wordt pas interessant als ze tegen de 8 jaar oud worden, omdat dan de BPM maximaal is afgeschreven en de waarde van de auto tegen die tijd dus 60% tot 70% is gedaald. Er zijn weinig mensen die zo'n afschrijving in zo’n korte tijd voor de kiezen willen hebben...

Ok, dus misschien is het beter om de Corvette maar te houden? Een Porsche voor 100k is te duur voor mij, en ze kosten bijna hetzelfde in Amerika. Bovendien vind ik een NA V8 toch wel belangrijk voor de ervaring.

Zolang ik maar geen verlies heb is het wel ok. Ik denk dat er toch wel iemand moet zijn in NL die een Corvette wilt kopen voor 40k-50k EUR? Of is het echt zo’n saai land geworden tijdens mijn afwezigheid? :flaptong:

Als ik op marktplaats kijk is er niet veel vergelijkbaars rond de 50k in NL. Het enige wat ik zie met meer dan 400pk zijn Ford Mustangs voor 50k-60k en een paar high mileage BMW M4s.
Lancevance

Berichtdoor Cenobyte » 28 Aug 2020, 08:43

Lancevance schreef:Ok, dus misschien is het beter om de Corvette maar te houden? Een Porsche voor 100k is te duur voor mij, en ze kosten bijna hetzelfde in Amerika. Bovendien vind ik een NA V8 toch wel belangrijk voor de ervaring.

Zolang ik maar geen verlies heb is het wel ok. Ik denk dat er toch wel iemand moet zijn in NL die een Corvette wilt kopen voor 40k-50k EUR? Of is het echt zo’n saai land geworden tijdens mijn afwezigheid? :flaptong:

Als ik op marktplaats kijk is er niet veel vergelijkbaars rond de 50k in NL. Het enige wat ik zie met meer dan 400pk zijn Ford Mustangs voor 50k-60k en een paar high mileage BMW M4s.

Corvette en Mustang zijn auto's die nieuw (origineel) bestemd zijn voor de "normale man" die heeft gespaard of die bovengemiddeld beter geboerd heeft, niet voor de tandarts, chirurg of vastgoedmagnaat, want die rijden in een Porsche of Ferrari. Het probleem is echter dat in Europa de nieuwe Vette's en Stangs door die klote Co2 belasting bijna in dezelfde prijsklasse vallen, dus die auto's vallen hier VER buiten het bereik van de doelgroep. Tel daarbij het verschil in afwerking tussen een Corvette/Mustang en een Porsche en de gruwelijke afschrijving in de eerste jaren en je begrijpt waarom die auto's hier gewoon niet nieuw verkocht worden, met uitzondering van een verdwaalde dwaas met veel te veel geld die graag 3x teveel voor een auto betaalt.

Je ziet ze pas hier op de markt verschijnen als de BPM/Co2 tax verdwenen is en dat is na een jaartje of 8, dan wordt het interessant om er eentje te importeren.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor ferry030 » 28 Aug 2020, 10:02

als jij de auto meeneemt naar nederland moet je om hem op kenteken te krijgen wel BPM en BTW betalen of ben jij daar van vrij gesteld omdat het een prive auto betreft die je al in bezit had in Amerika??. Of moet je net als bijvoorbeeld een handelaar btw en bpm gaan betalen??.

die auto valt toch onder huisraad? of moet je voor je televisie en bankstel ook nog btw gaan betalen??
Gebruikers-avatar
ferry030
4th gear

Berichtdoor Cenobyte » 28 Aug 2020, 11:11

Valt volgens mij onder huisraad. Dus dan bespaar je je de bpm. Je kunt de auto dan een aantal jaren rijden en daarna nog met winst verkopen. Alleen bij verkoop vrij snel na meebrengen zal het een lastige handel worden vanwege prijs.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Lancevance » 28 Aug 2020, 17:25

ferry030 schreef:als jij de auto meeneemt naar nederland moet je om hem op kenteken te krijgen wel BPM en BTW betalen of ben jij daar van vrij gesteld omdat het een prive auto betreft die je al in bezit had in Amerika??. Of moet je net als bijvoorbeeld een handelaar btw en bpm gaan betalen??.

die auto valt toch onder huisraad? of moet je voor je televisie en bankstel ook nog btw gaan betalen??

Ik mag zoveel auto’s meenemen als ik wil omdat het mijn inboedel is, dus geen bpm en btw. De keuring bij de RDW is ook makkelijker voor inboedel.

Zolang alles maar ongeveer tegelijkertijd aankomt, laten we zeggen binnen 3 maanden van elkaar dan is het goed en hoeft er geen belasting over betaald worden.
Lancevance

Berichtdoor Lancevance » 28 Aug 2020, 17:31

Cenobyte schreef:Valt volgens mij onder huisraad. Dus dan bespaar je je de bpm. Je kunt de auto dan een aantal jaren rijden en daarna nog met winst verkopen. Alleen bij verkoop vrij snel na meebrengen zal het een lastige handel worden vanwege prijs.

Het liefst wil ik er een aantal jaren van genieten in NL. Maar er kan altijd een punt komen dat ik toch moet verkopen. Op dat moment wil ik niet zitten met een auto ik nooit verkocht kan krijgen.

De Corvette kost zo’n EUR 37k + 2k verschepen en keuring. Als ik die over 5 jaar in NL kan verkopen voor laten we zeggen 30-35k dan is het wel goed. De volgende eigenaar hoeft hier ook geen BPM of BTW over te betalen, dus ik zal nooit in de 100k Porsche prijsklasse zitten. Belasting is dus ook niet relevant in mijn geval. Als ik gratis kan rijden en verkopen voor wat ik de auto heb gekocht dan zou dat helemaal mooi zijn. In Amerika schrijft een C7 amper af na 3 jaar bijvoorbeeld.
Lancevance

Berichtdoor Cenobyte » 28 Aug 2020, 17:52

Kun je niet wat auto's op bestelling meebrengen? :D

Met andere woorden: wat zijn de regels waar je aan moet voldoen? Je zegt "zoveel auto's als je wil", maar moeten die niet eerst een bepaalde tijd van jou zijn?
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Lancevance » 28 Aug 2020, 18:05

Cenobyte schreef:Kun je niet wat auto's op bestelling meebrengen? :D

Met andere woorden: wat zijn de regels waar je aan moet voldoen? Je zegt "zoveel auto's als je wil", maar moeten die niet eerst een bepaalde tijd van jou zijn?

6 maanden voor verhuizing, en 12 maanden na verhuizing. Mag alleen uitlenen aan mijn eigen gezin, maar niet aan familie of anderen bijvoorbeeld. Dus in totaal moet ik de auto 18 maanden houden.

Ik denkt ik het gewoon ga meenemen en ik zie wel hoe het zit met de verkoop. In het ergste geval rijd ik een Corvette met 450pk voor de rest van m’n leven.

Is er een goed bedrijf voor mistachterlicht en verlichting aan de zijkant voor dr keuring in NL?
Lancevance

Berichtdoor Cenobyte » 29 Aug 2020, 08:05

Lancevance schreef:Ik denkt ik het gewoon ga meenemen en ik zie wel hoe het zit met de verkoop. In het ergste geval rijd ik een Corvette met 450pk voor de rest van m’n leven.

Je kunt ergere dingen meemaken :D

Maar als je inderdaad al gaat voor een C7 van een paar jaar oud en houdt deze ook nog in Nederland een paar jaartjes dan kun je je volgens mij geen buil vallen omdat tegen de tijd dat jij je Corvette mag/wil verkopen deze al op een leuk prijsnivo gezakt is en goed verkoopbaar zal zijn. Zeker met jouw aankoopprijs kun je heel scherp verkopen met een leuk resultaat.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor ferry030 » 29 Aug 2020, 08:33

Zet mij maar op de lijst als koper :)
Gebruikers-avatar
ferry030
4th gear

Terug naar Corvette algemeen