Vandaag was het redelijk weer voor een nieuwe APK, dus sleutels opgezocht, en omdat ik er een massa schakelaar op heb zitten, èn ik de wagen elke maand aan de druppellader heb staan, was het starten en lopen.
Even de simpele dingetjes gecheckt zoals lichten en ruitensproeiers en zo, en zet de motor weer af.
Wil later de schuur uitrijden, en wat denk je: nooit meer starten; dacht eerst aan de neutral start switch, maar nee, bij meten bleek de accu leeg.
Hulp accu er bij, en lopen; rondje gereden en alles was OK.
Kom ik bij het APK station, bleek er een klein koelvloeistof lek te zijn, maar dat was voor hen niet interessant; wèl moest de CO worden bijgesteld, terwijl ik nooit aan de carb ben geweest sinds de vorige keuring, 2 jaar geleden. Na bijstellen OK, dus afmelden maar.
HoHo, steekproef. Ruim een half uurtje wachten en daar komt de RDW inspecteur.
Hele auto na gelopen, met een brede grijns op de mans gezicht. Alles was in orde.
Nog even met de beste man gepraat en kreeg de complimenten over de technische en de uiterlijke staat van de wagen.
Doet je weer goed
Op naar huis, en morgen maar een nieuwe accu scoren, want ondanks dat de accu met een externe lader is geladen, houdt hij geen spanning.
Nou ja, kan erger, alleen die accu is niet defect door het vele gebruik, en ook niet door gebrek aan onderhoud; gewoon een beetje pech dus.
Cor