Corvetten op Trackday's

Plaats hier de algemene Corvette berichten, die je niet in bovenstaande forums kwijt kunt.

Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 14 Okt 2012, 21:29

De afgelopen jaren heb aardig wat corvetten gezien op trackday's die ik bezocht heb.
Hier plaats ik de foto's.
Misschien herkennen jullie enkele ervan.

Zandvoort 7-9-2007
Zandvoort 7-9-2007.jpg
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech luchtfilter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 14 Okt 2012, 21:32

Spa Francorchamps 31-5-2010.
Bijlagen
Spa 31-5-2010.jpg
Spa.31-5-2010.jpg
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech luchtfilter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 14 Okt 2012, 21:38

Nürburgring-Nordschleife 11-10-2010.
Bijlagen
20101011dsk0301.jpg
20101011dsk0282.jpg
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech luchtfilter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 14 Okt 2012, 21:44

Spa Francorchamps 23-5-2011.
De C5 stond naast mijn RX 8 in dezelfde pitbox.
Spa 23-5-2011.jpg
Bijlagen
Spa..23-5-2011.jpg
Spa.23-5-2011.jpg
Laatst bijgewerkt door Outjer op 14 Okt 2012, 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech luchtfilter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 14 Okt 2012, 21:46

Spa Francorchamps 28-5-2012.
Spa 28-5-2012.jpg
Bijlagen
Spa...28-5-2012.jpg
Spa..28-5-2012.jpg
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech luchtfilter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Worship79 » 14 Okt 2012, 21:47

Mooie foto's! Die blacked-out C6 is erg vet :B):
Self-built 383 Stroker: 450 hp, dyno proven.
Worship79
6th gear
 
Berichten: 4182
Geregistreerd: 18 Mrt 2002, 13:34
Woonplaats: Brabant, The Netherlands
Corvette: 1979 dark-red metallic C3 "Marieke"

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 14 Okt 2012, 21:52

Spa Francorchamps 28-5-2012.
De corvette club was uit Denemarken naar Spa gekomen.

Enkele waren heftig aangepast.
Rolkooi erin, vleugel erop en zelfs plastic ruiten. (behalve natuurlijk de voorruit)
Spa....28-5-2012.jpg

Helaas raakte deze ZR1 later flink beschadigt.
Bijlagen
Spa......28-5-2012.jpg
Spa.....28-5-2012.jpg
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech luchtfilter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 06 Nov 2012, 15:14

Afgelopen zaterdag was ik in Zolder.
Daar was een skylimit trackday.
http://www.skylimitevents.com/trackdays ... kdays.html
Je kunt daar zonder vooraanmelding vrij rijden .
Dat kost 60 euro per uur.
Ik heb hier in 2007 de circuit cursus gedaan en daarna ook vaker gereden. Zelfs eenmaal met mijn Yamaha bij een motordag.
Ik had zelf nu ook willen rijden, maar het was me te nat en toen de baan eindelijk opdroogde was het (stik)donker.
Leek me geen goed idee om hier voor het eerst de baan op te gaan.

Ik trof er het Corvette Experience Team aan.
Ze waren met 3 vette's aan het rijden en hadden veel klanten.
Je kunt instappen als bijrijder, maar ook zelf sturen in hun C5 en C6.
http://www.corvetteexperienceteam.be/
De new paddock corvette club is erg actief op de circuits.
http://www.npcc.be/
Zeer aardige en behulpzame mensen.
Morgen zijn ze in Spa.

Ik heb ook even met de skylimit organisatie gepraat.
Ze hadden een dag eerder, (vrijdag 2-11-2012) een trackday op de Nordschleife.
Ze hadden door het aanhoudende slechte weer slechts 30 auto's gehad.
Ze hebben daar dus fors geld op bijgelegd.

Outjer
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech luchtfilter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 20 Nov 2012, 22:58

Afgelopen zaterdag naar de Nürburgring gereden.
De weersvoorspelling was zon en wat mist.
http://www.wetter.com/wetter_aktuell/we ... 0007130001
De weg binnendoor via Monschau, Schleiden en Blankenheim was vrijwel overal droog en er scheen een waterig zonnetje.
Lekker!! Ik was voor het eerst in de Eifel met de race stoel ingebouwd. Super.Nu kun je tenminste sturen
Maar in de laatste kilometers naar het circuit toch mist.

Ik had op de GP baan willen rijden, want die was open.
http://www.nuerburgring.de/angebote/fah ... recke.html
Je kunt er, als ze open zijn, zonder vooraanmelding rijden.
Dat kost 40 euro per 20 minuten.
Af te rekenen bij de toegang net na de tunnel naar het rennerskwartier (fahrerlager)
Nu zijn er meestal weinig auto's, om niet te zeggen uitgestorven.
Maar nu waren er zeker 40 auto's op de baan.
Heel veel topspul. ferrari's, GT3RS-en en maar liefst 3 C6 Z06.
Later begreep ik waarom het zo druk was: de Nordschleife was dicht door dezelfde mist..
Helaas was het niet alleen mistig, maar zelfs aan het miezeren.
En ik was er nog geen 10 minuten, toen de baan dicht ging doordat de mist dichter werd.

Op het eind van seizoen zijn er natuurlijk altijd wel gasten die hun banden wel wilden oproken met wat fraaie donuts.
Op gegeven moment werd de mist zo dik dat je de auto's alleen maar hoorde, maar niet meer zag.
FF later kwam dan de geur van verbrand rubber aandrijven. Best wel een raar sfeertje.

Nog FF kort met een duitse rijder van een zwarte Z06 gesproken.
Die had, net als ik ook Stoptech remmen op de vooras. Hij had er Hawk remblokken in zitten. Ik rij nu met Carbotech.

De andere Z06-en hadden wel een duits kenteken, maar spraken zeker geen duits. Leek wel pools of russisch.

Mijn racemaatje, met een heftig aangepaste M3 E46, ging zijn auto wegbrengen voor de winterbeurt en -stalling.
Er liggen rond de Ring veel bedrijven die race en sportwagens prepareren.
En veel auto's staan daar ook gestald en sommige eigenaren komen met het vliegtuig aan om een trackday te doen en gaan dan weer naar huis.
Als in zo'n werkplaats rond mag neuzen, loopt het water je uit de mond.
Stapels AP-Racing remklauwen op voorraad, alsof het niets kost.
En natuurlijk geheel kale body's gereed voor montage van de rolkooi.
Op de brug een Ford GT 40 zonder motor, voor een grondige onderstel upgrade.

Outjer
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech luchtfilter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Matex » 21 Nov 2012, 22:56

Jammer dat je niet lekker hebt kunnen rijden.
Al de tweede keer tref je het niet met miezel en mist op de baan.
In iedergeval heb je nog wat bij gekletst met de anderen Z06 rijder,en mogelijk wat tips gekregen.
Je race maatje Andreas gaat ook lekker elke keer komen er cirquit aanpassingen bij.
Alleen het rijden door de Eifel is al een feest.

Matex
Gebruikers-avatar
Matex
1st gear
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 05 Nov 2009, 21:49
Woonplaats: Den Hoorn
Corvette: Yellow Tint Coat C6 Z06

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 01 Dec 2012, 22:15

De kalender van vrijrijden.nl voor 2013 is uit.
http://www.vrijrijden.nl/programma-2012.

De prijs zal wel weer 25 euro voor 20 min zijn.
Paaszondag 31-3-2013 gaan we weer naar Zandvoort.

Het mooie is dat in dit paasweekend ook de Paasraces zijn.
Die trainen en racen op zaterdag en op maandag 2e paasdag.
Op zondag van 12.00 u tot 18.00 u mogen wij rijden.
Er zijn klassen. Toer, sport en race.
Met de rolbeugel erin moet ik dit jaar in de sportklasse rijden.
De toerklasse is een stuk rustiger. Minder deelnemers.
Er is geen aanmelding vooraf. Gewoon ter plekke aanmelden.
Er is erg veel te zien. Het rennerskwartier staat vol met echte racers.
Entree is gratis.

Ik zat al weken op de site van vrijrijden te kijken naar het programma voor 2013.
Omdat ik helemaal uit Limburg kom hebben we dus gelijk ook maar het hotel geboekt (In Haarlem)
Immers, vanwege de paasdagen zijn de hotels lang van te voren vol.

Het is mijn 6e trackday hier.
Eerst via de HARC = historische auto ren club en de laatste jaren via vrijrijden.nl
We gaan met 2 M3's en en natuurlijk mijn Vette.

In 2011 heeft mijn racemaatje vanuit zijn M3 mij gefilmpt.
In reed toen met de RX 8
http://www.youtube.com/watch?v=qUE0c57Tyhk

In dit filmpje van 2010 gaat een BMW er vlak voor mij vanaf.
http://www.youtube.com/watch?v=Sj7J32imFRA

Outjer
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech luchtfilter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor SanderC5 » 02 Dec 2012, 02:28

Ik kom samen met mijn vader ook regelmatig op zandvoort en assen , laatste paar x ook met vrij rijden tijdens de paasraces gereden... maar viel me erg tegen ze laten dan zoveel volk op de baan dat het niet meer te doen is.
Groeten Sander

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
SanderC5
5th gear
 
Berichten: 2194
Geregistreerd: 02 Sep 2007, 13:27
Corvette: 1999 Corvette c5

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 02 Dec 2012, 12:38

Vaak is het in het begin erg druk, tegen het einde zijn er al veel naar huis.
In de toerklasse minder druk dan de andere klassen.
Bekijk de filmpjes maar eens.

Outjer
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech luchtfilter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor SanderC5 » 02 Dec 2012, 14:13

Outjer schreef:Vaak is het in het begin erg druk, tegen het einde zijn er al veel naar huis.
In de toerklasse minder druk dan de andere klassen.
Bekijk de filmpjes maar eens.

Outjer


Klopt maar wij mogen niet meerijden in de toerklasse , dat is alleen voor standaard wagens zonder rolkooi en mensen zonder ervaring.

Wij rijden altijd mee in de supersport klasse , toch wel een fijn idee dat er niet alleen maar golfjes/kadetjes op de baan zitten met mensen erin die voor het eerst op de baan rijden en meteen denken dat ze schumacher zijn... om vervolgens meteen in de tarzanbocht eruit te vliegen :lolsmack:
Groeten Sander

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
SanderC5
5th gear
 
Berichten: 2194
Geregistreerd: 02 Sep 2007, 13:27
Corvette: 1999 Corvette c5

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor peter koster » 02 Dec 2012, 20:23

ha mooi,mag je dan met een C5 conv. zonder rolkooi ,zonder ervaring en met je dochter in de toerklasse het circuit op?
( waarschijnlijk niet :D )
ik wordt namelijk helemaal gestoord van dat gezeur wanneer we nou een x ergens het circuit opmogen met de vette ,en niet alleen maar kijken :D
[img_resize][/img_resize]
peter koster
4th gear
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19 Mrt 2012, 19:47
Woonplaats: numansdorp
Corvette: C5conv.

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor SanderC5 » 02 Dec 2012, 20:40

peter koster schreef:ha mooi,mag je dan met een C5 conv. zonder rolkooi ,zonder ervaring en met je dochter in de toerklasse het circuit op?
( waarschijnlijk niet :D )
ik wordt namelijk helemaal gestoord van dat gezeur wanneer we nou een x ergens het circuit opmogen met de vette ,en niet alleen maar kijken :D


Jazeker zolang jij en je dochter een helm opdoen mag je in de toerklasse het circuit op.
Houd alleen wel ff in de gaten dat als iemand met zijn gebakje van 500euro bij jou erin knalt je allebei geen geld ziet... je bent niet verzekerd op het circuit en de ander is ook niet aansprakelijk te stellen.
Groeten Sander

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
SanderC5
5th gear
 
Berichten: 2194
Geregistreerd: 02 Sep 2007, 13:27
Corvette: 1999 Corvette c5

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor peter koster » 02 Dec 2012, 20:58

die helm komt wel goed :D en van die schade's had ik ook al zo' vermoede,daarom ben ik daar een beetje terug houdend mee ,ik zie wel meer van die idioten met hun gti ed als een mongool daar rondtuffen als een kip zonder kop :stil: maar van dat gezeur wil ik ook een x af en 200 over de A4 kost ook een hoop geld :D dus t wordt waarschijnlijk om 20 voor 5 de baan op als de meeste al weer weg zijn :lolsmack: hebben we dat ook weer een x gehad.het lullige is dat als je zo'n race experience op CPZ doet dat er geen passagier mee mag ,of dat ze minstens 16/18 moeten zijn .de mijne is 10 maar 1,6 m dus qua lengte lang zat.volgend seizoen dus maar een x informeren.
[img_resize][/img_resize]
peter koster
4th gear
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19 Mrt 2012, 19:47
Woonplaats: numansdorp
Corvette: C5conv.

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 02 Dec 2012, 21:30

In al die jaren dat ik trackdays rij, zie ik dat circa 95 % van de ongelukken eenzijdig zijn.
Dus als je zelf geen fouten maakt, gaat het bijna altijd goed.

Wat ook opvalt, is dat de auto's bij trackday-ongelukken aan de binnenkant van de bocht tegen de vangrail rijden.
Te laat tegensturen bij een uitbrekende achterkant. Bij races vliegen de auto's juist de bocht uit.

Als je de controle toch kwijtgeraakt bent, vol op de rem blijven staan, tot je stilstaat.
Vaak zie je een auto alle kanten op vliegen , nadat je ze de controle kwijt zijn, en door te blijven remmen gaat ie tenminste maar in een rechte lijn.

Ga zeker niet stoer doen door de tracktion control direct uit te zetten. Als die er natuurlijk op zit.
Voordat je zover bent dat de traction control in de weg zit, ben je wel FF bezig.
Het beste is om gewoon nette lijnen te rijden. De hele dag.

Op de Nürburgring rijden de raceauto's tijdens de 24 uursrace altijd met traction control.
Die is wel een stuk beter dan waar mee rond rijden.

Outjer
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech luchtfilter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor peter koster » 02 Dec 2012, 22:06

haha was ook niet van plan om als een idioot over het circuit te sjezen,t is natuurlijk gewoon een convertible en dat zijn niet bepaalt race auto's.controle over de vette heb ik inmiddels wel.( al een paar x met te koude banden op een nat wegdek iets teveel gas gegeven :D ) maar op een circuit rijden blijft toch anders dan op de openbare weg ,en in 20 min.ken je niet gelijk de baan goed genoeg,denk dat je dan toch wat vaker moet rijden.
krijg ik waarschijnlijk dat gezeur weer ,van wanneer gaan we nog een x :D :373:
[img_resize][/img_resize]
peter koster
4th gear
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19 Mrt 2012, 19:47
Woonplaats: numansdorp
Corvette: C5conv.

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 25 Jan 2013, 23:22

Intussen staat mijn kalender voor 2013 vast.
6 verschillende banen !!

24-2 Nürburgring GP baan. (DSK, maar dan moet er geen sneeuw liggen)
31-3 Zandvoort (vrijrijden.nl)
27-5 Spa (evo club)
5-6 Nordschleife (DSK)
1-7 Bilsterberg (DSK)
31-8 Zolder (vette club belgië)

DSK staat voor: Deutsche Sportfahrer Kreis.
Ik ben sinds 2007 lid van die club.
Kost bijna niets (58 euro incl een maandblad Sportauto of PS) en ze organiseren veel trackday's.
Omdat die club daar geen winst op hoeft te maken, zijn de prijzen lager dan elders.

Vaak zijn hun trackday's dan ook binnen enkele uren volgeboekt.
Ik hoop dat ik voor Bilsterberg en Nordschleife een plekje krijg.
Online aanmelden en vooraf betalen

http://www.dskev.de/aktuelle-aktionen/
Op zaterdag 23-2 hebben ze hun jaarlijkse vergadering in het Dorint hotel bij de Nürburgring.
Daar komt normaal natuurlijk een hond naar toe, dus hebben ze daar wat op gevonden.
Je mag de dag erna gratis de GP baan op.

Bilsterberg is een compleet nieuwe baan in duitsland.
Ziet er buitengewoon spectaculair en lastig uit.
https://www.google.nl/search?q=bilster+ ... 00&bih=643

In Spa rij ik altijd bij de engelse Mitsubishi Lancer Evo club.
Die organiseren circa 10 trackdays per jaar en komen eenmaal naar het vaste land.
Ze hebben een erg vaste deelnemersgroep. (niet alleen evo's)
De aanmelding was al op 19 december 2012 gestart.
En tegen de middag van die dag waren ze al vol !!

De Vette is er klaar voor.
Wel heb ik nog 3 sets remblokken (2 x voor en 1 x achter) besteld in Amerika.
Ik heb gekozen voor Carbotech blokken rondom in de XP 10 compound.
Die zijn bestand tot 900 graden en zijn nog redelijk vriendelijk voor de schijven.
Ik rij er nu ook mee.
Op hoge snelheid afremmen gaat met slechts weinig pedaaldruk en is erg indrukwekkend.
Ze piepen wel als een gek, maar daarom staat er ook bij dat ze niet voor de straat geschikt zijn....

Reserve remschijven voor de vooras (Stoptech) ga ik volgende maand nog kopen.
Beter nu klaar hebben liggen , dan vlak voor een (betaalde) trackday er achter komen dat je niet kunt rijden omdat je geen onderdelen hebt.

Outjer
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech luchtfilter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 08 Mrt 2013, 23:08

FF een update.

De eerste trackday op de GP baan van de Nürbrgring viel uit.
Op 23-2-2013 naar de Nürburgring gereden voor de DSK jaarvergadering.

De hele week ervoor al de weersvoorspellingen en de webcam bekeken.
Er lag sneeuw op de baan, terwijl de temperaturen ook overdag flink onder nul lagen.
En ik had de zomerbanden al onder de Vette liggen....
Daarom maar met de Dacia genomen voor de weg ernaar toe.
Op de terugweg binnendoor lag lekker veel sneeuw op de weg. Toch nog een uitdaging..

De trackday wordt later dit jaar ingehaald voor de mensen die naar de vergadering waren gekomen.
Dat waren er flink minder dan vorige jaren, ivm met de weersomstandigheden.
Dat is wel weer fijn , want dan is het minder druk op de baan. (later dit jaar)

De organisatie van de Ring is (weer) gewijzigd , maar het programma incl F1 loopt gewoon door.

De eerste trackday wordt dus nu Zandvoort over 3 weken.

Vorige week eindelijk de bestelde remblokken uit Ameika aangekomen.
Sinds october vorig jaar heb ik veel informatie en offerte's aangevraagd.
Veel verschillende merken (Pagid, Stoptech, Hawk, Carbotech, etc.) en verschillende leveranciers in binnenland en buitenland (België, Duitsland, Engeland en Amerika)

De prijzen voor raceblokken waren bij alle leveranciers vanaf 300 euro. Voor de stoptech remmen op de vooras.
Straatblokken heb je voor de helft.
Uiteindelijk voor Carbotech gekozen. De XP 12 compound voor en XP 10 achter
Omdat ik die al van de vorige eigenaar overgekocht had en goed voldoen.
Ze zijn bestand tot maar liefst 1100 graden !
Tuurlijk gaat me dat wel meer slijtage van de schijven kosten. Kan helaas niet anders.

De Carbotech blokken kon ik rechtstreeks van de fabriek krijgen.
http://ctbrakes.com/
Wel heel veel moeten mailen en steeds lang wachten op antwoord.
Uiteindelijk kreeg ik het banknummer en kon ik gaan betalen.
Wat denk je, klopte het BIC nummer niet.
Tjonge, wat een slordige gasten.

Toch de gok genomen dat het goed zou komen.
800 dollar (600 euro) voor 2 sets voor VOOR en een setje voor de achteras overgemaakt.
Weer 3 weken wachten. En niet reageren op mijn vraag voor het tracking nummer.
Dacht al bijna geld weggegooid te hebben, maar uiteindelijk toch flink bespaard.
Hier moet ik jaren mee vooruit kunnen.
Ik moest nog 35 euro douane kosten betalen.
Ik had er wel op gerekend, maar niet dat ik die direct aan de postbode moest geven.
Normaal stuurt de vervoerder een rekening.
Ik had mijn werkadres opgegeven. Daar is overdag tenminste altijd iemand om het pakket aan te nemen.
Stond de dame van onze receptie raar te kijken..

Ik hoorde van mijn racemaatje dat je tegenwoordig extra dikke blokken kunt krijgen die nog langer meegaan.
Heb je wel speciale klauwen nodig waar die inpassen.
Wordt bij 24 uurs races gebruikt.

De Stoptech remschijven liggen in bij Racetech in Heist op den Berg (België) al voor me klaar. (600 euro)
Omdat de schijven opgebouwd zijn uit 2 delen hoef je alleen de buitenring te vervangen en kan je het centerstuk hergebruiken.

De DSK (deutsche Sportfahrer Kreis) heeft de 2e trackday op de Nordschleife vlak na Bilsterberg ingepland.
Dan ga ik liever op 3-7 naar de Ring.
Dus dit is nu het lijstje:

31-3 Zandvoort (vrijrijden.nl)
27-5 Spa (evo club)
5-6 Nordschleife (DSK)
3-7 Nordschleife (DSK)
31-8 Zolder (vette club belgië)
?-11 Nürburgring GP baan. (DSK)

Outjer
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech luchtfilter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor redonred » 09 Mrt 2013, 14:25

Mooi werk Outjer, je bochtenwerk ziet er goed uit. Ik kom een keer kijken met of zonder Vette!
ZR-1 1990 Spijkenisse
redonred
3rd gear
 
Berichten: 741
Geregistreerd: 13 Jan 2013, 00:02

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 09 Mrt 2013, 15:48

Hier een linkje naar de webcam bij de inrit van de Nordschleife:
http://www.nuerburgring.de/ueberuns/str ... ebcam.html

Daar zie je de auto's langs rijden.
Hier sta ik met de mazda erop.
Heeft een oplettende kennis gesafe't en op het forum geplaatst.

Maar veel leuker is natuurlijk er live bij zijn.
Er is echt ongelooflijk veel superautospul te zien.
Denk je zelf wat speciaals te rijden....
GTR,GT3RS,SLR wie Sand im Meer. Maar ook Caterhams, Lotus 2 Eleven, race kadetten, etc.
Kijk hier maar;
http://www.flickr.com/photos/dskev/sets ... 874379197/

De online aanmelding voor de DSK trackdays op de Nordschleife start op maandag 18 maart.
Dan moet je er echt snel bij zijn. Binnen enkele uren is de autogroep vol.
De auto's en motoren rijden niet tegelijk.
De kosten zullen wel gelijk zijn aan vorig jaar: 195 euro.
Natuurlijk direct te betalen bij de aanmelding.
Daar mag je dan 4 uur voor rijden.
En dat voldoet, kan ik je zeggen.

Outjer
1.png
1.png (183.8 KiB) 14135 keer bekeken
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech luchtfilter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 31 Mrt 2013, 23:25

Vandaag was het dan eindelijk zover: Mijn circuitdoop in Zandvoort met de Vette !!
Driemaal eerder niet gelukt.
Te nat, te mistig , te donker, te druk.
Nu geen uitvluchten meer...
Hotel was al 3 maanden eerder geboekt.

Zaterdag onderweg naar het hotel, FF koffie gaan drinken in Zwijndrecht bij Arton.
Daar trof ik nog een Z06 rijder (Peter).
En de zwarte getunde Z06, die al langer te koop stond, was er ook.
Met zeer speciale motor, opgebouwd volgens GT3 specs. 630 pk!
Hij ging komende week naar een nieuw baasje!

Na een wat rusteloze nacht in het hotel in Haarlem lekker ontbeten.
Buiten scheen de zon en dwarrelde de sneeuw...
Hmm. Naja, dat was zeker te weinig om de straat nat te maken, dacht ik.

Dus niet.
Het circuit lag er nat bij

De eerste groepen (sport en toer) reden een droog spoor.
We reden in de snelste groep: Supersport.
Die is normaal wat minder bezet. Maar wel met een hoog raceauto-gehalte...

Mijn verwachting dat eenmaal op het citcuit, alles op zijn plaats zou vallen, kwam uit.
Na 2 ronden geven de banden goede grip, voor straatbanden dan. (Michelijn Pilot Sport, nee niet de Cup)
Maar vergeleken met de rest van het veld, die op semis of echte slicks reden natuurlijk geen vergelijk.

Wel lollig, de diesel raceseat's gingen me op het bochtengedeelte royal langs.
Maar op het rechte eind fiets je er met grootste gemak weer voorbij.

Met de traction control in de straatstand was niet te rijden.
Werkelijk elke bocht in het regelbereik.
De competitie mode ging veel beter.

De combinatie straat banden en race remblokken is niet ideaal.
Bij elke forsere remactie zie je de hele tijd het ABS lampje oplichten.
De bandenslijtage na 100 km is dan ook groot.

Tot mijn grote opluchting is gooi en smijt weggedrag vergelijkbaar met de Rex.
Alleen is de tijd dat je volgas rijdt wat korter...
Om het wat makkelijker te maken, uiteindelijk alleen de 3 en 4 gebruikt.

Ook het beperkte achteruitzicht met de rolbeugel stoorde me niet (meer)
Ik had een extra binnenspiegel gemonteerd, om onder beugel door te kijken.

Wat een superdag.
Geen moment in moeilijkheden gekomen.

Eens kijken of ik voor Spa (27-5) toch maar de Toyo's R888 (semi slicks) ga monteren.
Eigenlijk zou ik nog een setje velgen moeten scoren (10 x 18 en 13 x 18)
Met mijn Rex had ik ook 3 setjes (zomer, winter en circuit)

Erg leuk om ook Michel en Ton te treffen.

Foto's volgen nog.

Outjer
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech luchtfilter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor hessel » 01 Apr 2013, 06:11

Bedankt voor het gave verslag!
Groet, Hessel
Afbeelding Afbeelding 1989 L98 Power
Gebruikers-avatar
hessel
2nd gear
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 13 Okt 2003, 17:44
Woonplaats: Voorschoten
Corvette: C4 1989 Metallic black/red convertible

Volgende

Terug naar Corvette algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten