corvette c3

Plaats hier de algemene Corvette berichten, die je niet in bovenstaande forums kwijt kunt.

corvette c3

Berichtdoor harm » 22 Feb 2018, 19:10

hai allemaal ik ben van plan om later een corvette te kopen maar aangezien dat ik als auto monteur er best een tijdje voor kan sparen, vroeg ik me eigen af hoe ik zo'n corvette c3 uit 69 nou goedkoop voor elkaar kan krijgen. Is het namelijk een idee om alles los te kopen en zelf in elkaar te zetten of weten jullie ideeën? dit corvette model is namelijk mijn droom auto en heb geen idee hoe ik meteen 25 duizend euro uit me hogehoed kan toveren :373: en als hem zelf uit onderdelen opbouwen een mogelijk is dan is de tijd die er in gaat zitten geen probleem voor mij. En effe voorstellen ik ben dus Harm, 17 jaar woon in gelderland en hou van sleutelen aan auto's :B):
harm

Re: corvette c3

Berichtdoor Wijnand » 22 Feb 2018, 19:53

Tja een 69 C3 dat is meteen de jackpot. Ik herken mijzelf wel in jou tekst. Het risico van zo hoog inzetten kan zijn dat het helemaal niet gaat lukken. Zelf heb ik op mijn 28e mijn eerste hobby auto gekocht. En dat was er 1 in het goedkopere segment (€5.000,-). Veel succes volg je hart en hou de ambitie vast!
Corvette C5
Jeep Wrangler JK 3.8 V6
Gebruikers-avatar
Wijnand
1st gear

Corvette: C5

Berichtdoor stoney » 22 Feb 2018, 21:14

hé koekwous, ga spelen..of ga eerst je rijbewijs halen..en oefenen met een oud golfje :-o:
ik wil ook wel een kasteel met gracht en ophaalbrug, betalen kan ik hem niet, maar metselen dat ik kan... :lol: :-o:
blijven dromen Harm..
:hr: :bier:
Gebruikers-avatar
stoney
4th gear

Corvette: 1985-Z51-Greenwood

Berichtdoor Klaver3 » 25 Feb 2018, 20:05

Hè Harm,

Goede smaak hoor!
Vooral veel lezen en hard sparen :)

Een 69er is erg duur, de eerste C4s zijn goed te betalen.
Let wel, verzekering, brandstof en onderhoud zijn behoorlijk t.o.v. een ‘normale’ auto.

Ik kocht op mijn 19e mijn eerste Corvette.

Succes, Wout
Afbeelding
De ' Klavers' Collectie!!!
Gebruikers-avatar
Klaver3
5th gear

Corvette: 1992 Callaway

Berichtdoor blauwmarc » 27 Feb 2018, 12:36

je moet dromen hebben. Ik begon gelijk al met een opel GT, ik was nog net geen 19 jaar. Corvette was voor mij in die tijd onbereikbaar, vooral omdat de dollarkoers toen iets van 3 gulden per dollar was. Stel je nu voor, 1 dollar voor 3 euro. Anderzijds waren de 2e hands C3's in dollars uitgedrukt toen goedkoper dan nu. Maar dan nog... Ze worden net als bijna elke andere klassieker meer waard. Ik heb 30 (!) jaar GT gereden. Een paar jaar geleden stond de dollarkoers heel laag en toen heb ik mijn slag geslagen. Nu mag ik me inmiddels 7 jaar corvette eigenaar noemen. Je kunt toch met een later bouwjaar C3 beginnen die je gunstig op de kop tikt evt, knap hem op, rijd een jaartje of zo en verkoop hem weer. Dan heb je wat meer in de hand om je droom te kopen. (je moet geen sloper kopen anders ga je er niet op vooruit wat investering betreft :mrgreen: )
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
blauwmarc
4th gear

Corvette: corvette 1973 en een 1976 project

Berichtdoor Sharky » 01 Mrt 2018, 09:54

Hoi Harm,

Leuk idee om zelf vanuit onderdelen een 69er C3 te bouwen. Geen idee of iemand dat ooit heeft gedaan. Ik denk ook niet dat het uiteindelijk goedkoper gaat zijn, maar dat is een gevoel. Ik kan het je niet bewijzen. Opbouwen vanuit alleen nieuwe onderdelen gaat een hele dure business worden. Maar tweedehands... tsja...? Voordeel is wel dat je kunt beginnen met een kaal chassis of chassis met body welke je misschien op de kop kan tikken, maar een 69er is wat dat betreft een duur en gewild model, dus je begint al met een hoge inzet.

Je kunt 10 jaar sparen en in één keer een aardige 69er kopen voor €25.000,- of ieder jaar €2.500,- investeren aan onderdelen. Heb je wel 10 jaar lang iets wat je van de straat houdt...

De kans bestaat dat je op je 21ste met een halfbakken project zit en je heel anders in het leven staat en de beoogde '69er er uiteindelijk nooit komt. Dan was het misschien toch aardig geweest om met een goedkoper autootje te beginnen of zoals hier ook al geopperd is; een goedkoper model Corvette. Voor €6000,- kun je een aardige C4 opknapper kopen. Heb je wel een echte Corvette met dikke V8. Kun je een hoop van leren voor je droom 69er.

Ach, en zo zijn er nog vele scenario's denkbaar...
Groet,
Arjen

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sharky
6th gear

Corvette: C3 1980, C4 1990

Berichtdoor Peer81 » 04 Mrt 2018, 22:46

Hoi Harm,

Leuk idee en in de States ziu je best eens kunnen slagen. Hier gaat het helaas niet lukken denk ik. Zeg dt je 10% onderdelen hier kunt kopen en 90% in States dat gaat je verzendingkosten je kop kosten.

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor Wijnand » 05 Mrt 2018, 19:00

Harm is na het plaatsen van zijn verhaal nooit meer online geweest.....
Corvette C5
Jeep Wrangler JK 3.8 V6
Gebruikers-avatar
Wijnand
1st gear

Corvette: C5

Berichtdoor Renegade » 12 Apr 2018, 20:19

Harm is geschrokken denk van de prijzen.
Ik koop regelmatig onderdelen voor mijn 69 C3 en weet wat het kost, modelkeuze is prima maar wel goed sparen inderdaad.
My first corvette!
Renegade
1st gear

Corvette: 1969 C3 stingray

Terug naar Corvette algemeen