'Import charges' bij Ebay

Plaats hier de algemene Corvette berichten, die je niet in bovenstaande forums kwijt kunt.

'Import charges' bij Ebay

Berichtdoor Novusuhu » 03 Mei 2018, 23:02

Hey iedereen

Ik ben van plan om enkele onderdelen te kopen op Ebay voor mijn C3.
Het betreft onder andere een embleem voor op mijn valve covers, een radio, deur scharnier veer, ...

Om te kijken hoeveel het me totaal zou kosten, 'checkte' ik even uit om dit te weten te komen.
Wat me direct op viel was dat er buiten de gewoonlijke kosten zoals het product zelf en de shipping, er ook nog eens 'import charges' verschenen in het overzicht.

Ik heb vorig jaar nog enkele zaken gekocht op Ebay, maar ik diende altijd mijn 'import kosten' te betalen, wanneer het afgeleverd werd door de post mijn deur, of op het post kantoor.

Ik heb er geen probleem mee om deze import kosten te betalen.

Mijn vraag is echter:
Wanneer ik deze 'op voorhand gevraagde import charges' op Ebay zou betalen bij de checkout (samen met het totaal bedrag), ben ik dan zeker dat er geen extra kosten i.v.m. import etc. erbij komen wanneer mijn pakjes het land binnen komt, en gecontroleerd wordt door de douane (België)?

Zijn er hier mensen die al ervaring hebben met het betalen van die gevraagde 'import charges' op Ebay?
Novusuhu
1st gear

Re: 'Import charges' bij Ebay

Berichtdoor jasper1978 » 04 Mei 2018, 09:39

heb ik inderdaad ook wel eens gehad. het ligt eraan met welk postbedrijf het verzonden word. usps en of feddex. dacht dat fedex inderdaad al de import heft. bij mij aan de deur hoefde ik niks meer af te dragen.
Gebruikers-avatar
jasper1978
1st gear

Berichtdoor kj_corvette » 05 Mei 2018, 07:33

Dit is volgens mij het global shipping program van ebay. Ik heb dit de afgelopen jaren vaker gebruikt en nooit een rekening voor import kosten achteraf ontvangen. Ik vind het zelf ideaal, je weet direct wat je totaal kwijt bent.
kj_corvette
1st gear

Corvette: C5

Berichtdoor Peer81 » 05 Mei 2018, 23:00

Inderdaad op voorhand betalen betekend niet meer wachten omdat ze bij de import je pakketje nog moeten bekijken en niet meer bij betalen aan de deur.

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Terug naar Corvette algemeen