Import zonder boekjes

Plaats hier de algemene Corvette berichten, die je niet in bovenstaande forums kwijt kunt.

Import zonder boekjes

Berichtdoor JCVD » 20 Jul 2018, 11:39

Goedemiddag!

Ik heb al een tijdje Mn oog op een ‘96 Corvette die geïmporteerd is vanuit de USA.
Contact gehad met de verkoper en de wagen ziet er zo op het eerste oog erg goed uit.
Er zit alleen geen onderhoudshistorie bij.
Nu is dit waarschijnlijk vragen naar de bekende weg want een normale auto zou ik nooit kopen zonder de historie en boekjes.
Volgens de man is het heel veel voorkomend dat er bij usa import niks bij zit, hoe denken jullie erover?
Het is de witte bij autogreven.nl (excuses ik krijg de link niet gekopieerd)

Bedankt gr Jeff
JCVD

Re: Import zonder boekjes

Berichtdoor bosp-corv » 20 Jul 2018, 13:13

Je kan via Carfax de USA historie opvragen.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... ycpY4sC7WN
Laatst bijgewerkt door bosp-corv op 20 Jul 2018, 13:23, in het totaal 2 keer bewerkt
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor JCVD » 20 Jul 2018, 13:20

Dat zei de verkoper inderdaad! Maar is dat waterdicht en betrouwbaar?
Ik ben er zelf niet zo in thuis, heb vroeger wel eens wat jeeps gehad daar maakte het niks uit of je boekjes erbij had of niet. Maar voor een knappe Corvette lijkt het me toch wel belangrijk?
JCVD

Berichtdoor bosp-corv » 20 Jul 2018, 13:26

JCVD schreef:Dat zei de verkoper inderdaad! Maar is dat waterdicht en betrouwbaar?
Ik ben er zelf niet zo in thuis, heb vroeger wel eens wat jeeps gehad daar maakte het niks uit of je boekjes erbij had of niet. Maar voor een knappe Corvette lijkt het me toch wel belangrijk?

Tja je weet niet wat er met de auto gebeurd is tussen de tijd van export en nu,verder
is wat het USA verleden betreft Carfax wel betrouwbaar voor zover het een schade verleden
betreft.
Net nog even hun site bekeken,ik vind de koelwater temperatuur op die foto wel erg hoog staan,
staat bijna tegen het max van de meter aan.Auto zelf ziet er op de foto,s wel netjes uit.
Wil je weinig risico lopen koop er dan 1 waar wel boekjes of een onderhoudshistorie bij zit.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor ferry030 » 20 Jul 2018, 15:24

Mijn oude C4 had ook geen boekjes en was een Canadese import.
In Amerika hebben ze volgens mij geen onderhoudsboekjes (schijnt typisch iets te zijn voor Europa, boekjes)
Toen ik de C4 wilde verkopen was het voor veel mensen wel een punt maar de uiteindelijke koper vroeg er weer niet na. Ik ben zelf ook iemand die graag alles erbij heeft, was ook zeker een aandachtspunt voor de aankoop van mijn huidige C5.

Kijk boekje erbij wil niet zeggen dat het een goeie auto is ;) . Als je een Corvette koopt waaraan je kunt zien dat hij van een liefhebber is geweest maar er zitten geen boekjes bij koop ik die liever als een Corvette met boekjes die van iemand is geweest die het niets interesseerde en met een koude motor vol gas ervan door gaat.

Wat ook meespeelt vind ik, hoelang wil je de auto houden......, als je van plan bent om er een aantal jaar mee te gaan rijden en er jouw Corvette van te maken wat maakt het dan uit dat er geen boekjes bij zitten. Je bewaard dan toch alles van het onderhoud wat je er zelf aan doet de komende jaren. Wil je de auto korte tijd houden en je wilt hem na de zomer weer verkopen vind ik het belangrijker dat alle onderhoud en boekjes erbij zitten.

Succes
Groeten Ferry. Chapter Utreg
Gebruikers-avatar
ferry030
4th gear

Corvette: Corvette C4 lt-1 1994, Corvette C5 Conv.

Berichtdoor JCVD » 21 Jul 2018, 04:39

Bedankt voor jullie reacties, moet er nog maar eens goed over denken!
JCVD

Berichtdoor ferry030 » 21 Jul 2018, 08:24

JCVD schreef:Bedankt voor jullie reacties, moet er nog maar eens goed over denken!

Dat moet je altijd :B): maar dat maakt de hobby ook weer leuk. Het zoeken naar de juiste Corvette.

Succes met de zoektocht.
Groeten Ferry. Chapter Utreg
Gebruikers-avatar
ferry030
4th gear

Corvette: Corvette C4 lt-1 1994, Corvette C5 Conv.

Terug naar Corvette algemeen