Op zoek naar C4 '86 of '87 convertible rood/geel

Plaats hier de algemene Corvette berichten, die je niet in bovenstaande forums kwijt kunt.

Re: C4 1986 convertible: wa kosta?

Berichtdoor bosp-corv » 31 Jul 2018, 21:28

The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor Cenobyte » 03 Aug 2018, 11:09

bosp-corv schreef:Deze is wel nice, http://www.usedcorvettesforsale.com/198 ... 76814.html

Die is zeker mooi. Toch ook wel (voor Amerikaanse begrippen) aan de dure kant.

Ik heb mijn budget maar wat bijgesteld ;) en ga me nu richten op:
- mooie lak
- goed lopende motor en schakelende bak
- goed werkend dashboard

Het interieur is niet belangrijk meer want als ik daar op af moet gaan bij een vroeg model C4 dan vallen ze allemaal door de mand. Alleen de exemplaren die door echte pietlutten zoals ik zijn vertroeteld en waarvan het interieur al lang een keer vervangen is zijn dan acceptabel, maar die kosten ook veel meer uiteraard en zitten vaak rond de 20k (wat eigenlijk ook belachelijk is als je voor onder de 20k al een aardige C5 convertible koopt).
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor bosp-corv » 03 Aug 2018, 15:36

Ja maar een C5 is niet belastingvrij en ook niet zo zeldzaam als een goede C4 Convertible.
En een C5 met zo,n lage km stand in pacecar uitvoering ga je echt niet vinden onder de 20k.
Als je de rijeigenschappen en wegligging tegen de prijs gaat afzetten is een oude C3 ook
veel te duur,eigenlijk is iedere oudere Corvette dan te duur.Maar ja Opa of vader had vroeger
een Corvette of had er 1 gewild,dan gaan de nostalgische gevoelens mee spelen en dat maakt
de prijs hoog.Dat zie je bij iedere generatie Vette,en dat begint nu mee te spelen bij de
eerste generatie C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Cenobyte » 04 Aug 2018, 09:37

bosp-corv schreef:...dan gaan de nostalgische gevoelens mee spelen en dat maakt
de prijs hoog.Dat zie je bij iedere generatie Vette,en dat begint nu mee te spelen bij de
eerste generatie C4.

Zeker weten :D Ik was een '80 jaren kind en ik vind alles aan de '80's geweldig: de muziek, de levensstijl en dus ook de Corvette.

Voor de C4 eigenaren is het wel leuk om te zien dat de C4 nu eindelijk eens geapprecieerd gaat worden, alhoewel ik denk dat het nu voornamelijk voor de vroege C4's geldt (en dan helemaal voor '86 en '87). De latere modellen na de facelift zitten nog steeds muurvast op de bodem qua prijs.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor bosp-corv » 04 Aug 2018, 11:19

Eerlijk gezegd vind ik de laatste C4 modellen uiterlijk ook niet zo mooi als de eerste,alleen het interieur dan weer wel.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Re: Op zoek naar C4 '86 of '87 convertible rood/geel

Berichtdoor Cenobyte » 08 Aug 2018, 09:38

Klopt, het late C4 interieur (met de "cockpit") is echt 100x beter van kwaliteit dan het vroege C4 interieur (het "Atari dashboard"). Pasvorm is beter, de deurpanelen zijn veel beter en komen niet zo snel los, naden zitten veel netter in elkaar en de gebruikte plasticsoort is beter. Het oude dashboard is hard glad plastic en vaak zijn er veel dingen gebroken of gescheurd of bekrast. De latere dashboards blijven veel netter ondanks goed of slecht onderhoud.

Gisteren weer een auto bezocht. Halve tank benzine en halve dag weggegooid aan een op het eerste gezicht mooi exemplaar in Duitsland, net over de grens bij Venlo. De velgen waren verkeerd in alle opzichten: 1990 velgen en ook nog eens verchroomd. Het interieur was afgeleefd, maar dat had ik al ingecalculeerd. Vooral de lak zag er op de foto's mooi uit en dat was voor mij de doorslag om erheen te rijden.

Kom ik daar aan, had ik meteen al zin om om te draaien. :(

Onzettend veel swirls in de lak ("oh, dat poets ik er wel uit"). Een berg overspray onder de motorkap ("Tja, het goed spuiten van een Corvette kost al snel 10.000 Euro.."). Hier en daar prutserig afgeplakt voor het spuiten. En dat geknoei bij het spuiten geeft mij maar één conclusie: gespoten door een knoeier. Maar het lakwerk was dan ook nog eens overal niet mooi. Veel krassen, swirls. Interieur: stoelen afgeleefd en met losse lappen leer, beide deurpanelen die er letterlijk af vielen. Stoffen kap had minimaal drie goed zichtbare beschadigingen, achterruitje begon al mat te worden, auto startte voor geen meter en liep erg onregelmatig (wel mooi geluid met die Magnaflow uitlaten), verschrikkelijk vieze motorruimte en toen de man de hoge vraagprijs uiteindelijk verklaarde met "ja, maar ik heb er ook veel te veel voor betaald" was mijn laatste restje zin ook over. €13500 voor een C4 waar werkelijk alles aandacht nodig had, dat ging em niet worden.

Ik wou toch eens dat ik een vliegticket naar Corvettes@Carlisle had komende maand :redface:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Riconl » 08 Aug 2018, 15:48

Als je daar heen gaat neem voor mij dan even een mooie C5 convertible in het geel mee :D
Weet dat jij wel een mooi exemplaar kan uitzoeken.
Maar las ook je invoer kosten toen en dat is ook niet niks helaas.
Jammer dat je toen die C5 moest weg doen want was echt een pracht exemplaar zoals ik hem op de foto's zag.
Ik ben net zo'n pietlut met mijn auto's maar dat maakt het zoeken ook moeilijker.
De basis moet goed zijn anders wil ik er geen bakken met geld in stoppen.
Hopelijk vind je een mooie C4 en je zoekt de goede kleuren vind ik. Geel is ook mijn nr1 en rood nr2.
Riconl

Berichtdoor bosp-corv » 08 Aug 2018, 20:03

Cenobyte schreef:Klopt, het late C4 interieur (met de "cockpit") is echt 100x beter van kwaliteit dan het vroege C4 interieur (het "Atari dashboard"). Pasvorm is beter, de deurpanelen zijn veel beter en komen niet zo snel los, naden zitten veel netter in elkaar en de gebruikte plasticsoort is beter. Het oude dashboard is hard glad plastic en vaak zijn er veel dingen gebroken of gescheurd of bekrast. De latere dashboards blijven veel netter ondanks goed of slecht onderhoud.

Gisteren weer een auto bezocht. Halve tank benzine en halve dag weggegooid aan een op het eerste gezicht mooi exemplaar in Duitsland, net over de grens bij Venlo. De velgen waren verkeerd in alle opzichten: 1990 velgen en ook nog eens verchroomd. Het interieur was afgeleefd, maar dat had ik al ingecalculeerd. Vooral de lak zag er op de foto's mooi uit en dat was voor mij de doorslag om erheen te rijden.

Kom ik daar aan, had ik meteen al zin om om te draaien. :(

Onzettend veel swirls in de lak ("oh, dat poets ik er wel uit"). Een berg overspray onder de motorkap ("Tja, het goed spuiten van een Corvette kost al snel 10.000 Euro.."). Hier en daar prutserig afgeplakt voor het spuiten. En dat geknoei bij het spuiten geeft mij maar één conclusie: gespoten door een knoeier. Maar het lakwerk was dan ook nog eens overal niet mooi. Veel krassen, swirls. Interieur: stoelen afgeleefd en met losse lappen leer, beide deurpanelen die er letterlijk af vielen. Stoffen kap had minimaal drie goed zichtbare beschadigingen, achterruitje begon al mat te worden, auto startte voor geen meter en liep erg onregelmatig (wel mooi geluid met die Magnaflow uitlaten), verschrikkelijk vieze motorruimte en toen de man de hoge vraagprijs uiteindelijk verklaarde met "ja, maar ik heb er ook veel te veel voor betaald" was mijn laatste restje zin ook over. €13500 voor een C4 waar werkelijk alles aandacht nodig had, dat ging em niet worden.

Ik wou toch eens dat ik een vliegticket naar Corvettes@Carlisle had komende maand :redface:

Ik heb nog wel eens nachtmerries als ik terug denk aan de tijd toen ik een nette C3 zocht,
man wat heb ik er veel bekeken en zo'n beetje heel NL gezien.Ze waren volgens de eigenaren
allemaal heel netjes en zelfs op het forum werden sommige aangeprezen als zijnde in superstaat,
dan kwam je daar nam 1 blik onder de auto en de roest glom je tegemoet :puke: .
Praat me verder niet over de lak,wat een ellende bij heel veel van die gebakkies.
Na zo,n 15 auto,s uiteindelijk een opzich heel net exemplaar gekocht met een volledige historie,
mee naar huis gereden en een paar weken later maar eens naar een expert gebracht voor
een controle,nou dat werd even schrikken,alles bij elkaar kwam er nog 4800,- aan reparaties bij.
Maar toen was hij ook perfect en heb ik er veel plezier mee gehad,eigenlijk heb ik
nog spijt dat ik hem heb verkocht.
:drool:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Julius » 15 Aug 2018, 13:07

Als ik zo om me heen kijk, denk ik dat het best lastig wordt een net exemplaar te vinden. Er zal best nog een enkeling zijn, maar net zoals met zoveel spullen wordt er niet altijd goed naar omgekeken. Kwestie van geduld hebben denk ik zo. In ieder geval, veel succes met de zoektocht :op:
Julius

Corvette: 1987 Corvette Coupe

Berichtdoor Cenobyte » 15 Aug 2018, 20:39

Julius schreef:Als ik zo om me heen kijk, denk ik dat het best lastig wordt een net exemplaar te vinden. Er zal best nog een enkeling zijn, maar net zoals met zoveel spullen wordt er niet altijd goed naar omgekeken. Kwestie van geduld hebben denk ik zo. In ieder geval, veel succes met de zoektocht :op:

Dankjewel Julius! Ik heb inmiddels een waardig exemplaar gezien in Belgie en dat heeft mijn hoop op een leuke '86-er wel een beetje terug laten komen. Helaas ook daar een relatief hoge prijs, maar in die staat komt "waar voor het geld" naar mijn mening wel dicht in de buurt.

En stiekem hoop ik nog op een goede afloop met de gele Pace Car. :D
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Korvette » 15 Aug 2018, 21:40

Vette groetjes,

Afbeelding
Kor
Gebruikers-avatar
Korvette
Moderator

Berichtdoor Cenobyte » 16 Aug 2018, 17:06

Dank je Kor, maar die zijn allebei al bezichtigd een paar weken geleden ;)
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Korvette » 16 Aug 2018, 18:01

Auto alberts krijgt nog een hele mooie binnen...
Maar ja...1988...net geen overgangsregeling....

http://www.alberssportscars.nl/voertuig ... onvertible

Maar wel een hele mooie...
Vette groetjes,

Afbeelding
Kor
Gebruikers-avatar
Korvette
Moderator

Berichtdoor Cenobyte » 16 Aug 2018, 18:39

Erg mooi inderdaad, maar ook extreem duur! :aargh:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor bosp-corv » 16 Aug 2018, 20:45

Daar koop je een C6 voor :D
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Cenobyte » 28 Aug 2018, 13:54

De zoektocht is over! :wauw:

Het is een gele 1986 Pace Car geworden, eentje die ook echt tijdens de Indianapolis 500 race aanwezig was op het circuit als zogenaamde "Track Car". Er waren tijdens de race van 1986 ongeveer 90 auto's op het circuit aanwezig voor allerlei (vaak promotionele) doeleinden en daar was dit exemplaar er dus eentje van, aldus het Corvette Pace Car Registry.

De auto heeft 76000 mijl gelopen en heeft ook een mooi en kloppend Car Fax rapport. Ik ben de derde eigenaar, dus da's ook wel tof. Er zijn met deze leeftijd altijd wel wat punten van aandacht en zo heeft ook deze Corvette wel wat werk in het vooruitzicht (voornamelijk interieur), maar de lak is nog erg mooi.

Ik zal binnenkort snel wat mooie foto's maken en een voorstel topic aanmaken.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Rob90 » 28 Aug 2018, 14:12

Hey Mario

Gefeliciteerd met deze Pace Car!!! :op:
Des un schoone waoge!!
Veel veilige kilometers ermee gewenst :op:

Groeten Rob
Afbeelding
Rob90
2nd gear

Corvette: Corvette C 5

Berichtdoor bosp-corv » 28 Aug 2018, 14:15

Ja als nieuweling je zelf wel eerst even voorstellen :pin: :D
Maar gefeli met de nieuwe aanwinst. :bier:
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor DJRoger » 28 Aug 2018, 22:35

Mooi Mario, dat je weer een Vette hebt. :klap:
TIP: bij cruisen, gladde kant boven houden en tussen de lijntjes blijven!
Gebruikers-avatar
DJRoger
3rd gear

Corvette: Nog niet allemaal : (

Berichtdoor jvscorvette » 29 Aug 2018, 08:21

Top Mario :op: :op: :op:
Veel plezier toegewenst met je mooie Pace car :rofl: :rofl: :rofl:

Gr: Jan
Afbeelding
Gebruikers-avatar
jvscorvette
2nd gear

Corvette: Corvette C 5 Bj.2000 6-h

Berichtdoor ferry030 » 29 Aug 2018, 15:30

Gefeliciteerd Mario veel veilige kilometers.
Groeten Ferry. Chapter Utreg
Gebruikers-avatar
ferry030
4th gear

Corvette: Corvette C4 lt-1 1994, Corvette C5 Conv.

Berichtdoor Cenobyte » 29 Aug 2018, 18:24

bosp-corv schreef:Ja als nieuweling je zelf wel eerst even voorstellen :pin: :D

Nou vooruit dan, hier is het voorsteltopic: viewtopic.php?f=32&t=24057
:flaptong:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Vorige