Schade gehad?

Plaats hier de algemene Corvette berichten, die je niet in bovenstaande forums kwijt kunt.

Schade gehad?

Berichtdoor ToJo » 07 Aug 2018, 19:31

Beste corvette liefhebbers,

In onze zoektocht naar een mooie corvette hadden we een mooie corvette gezien.
Ik vermoed dat deze corvette schade heeft gehad, de verkoper wist van niets..
We laten deze aan ons voorbij gaan maar ik ben toch nieuwsgierig naar jullie mening.
Via de RDW app niks kunnen vinden mbt schade.

Zie bijgevoegde foto's.
Bijlagen
koplamp 2.jpg
koplamp 1.jpg
corvette.jpg
ToJo

Re: Schade gehad?

Berichtdoor bosp-corv » 07 Aug 2018, 20:57

Die lampen zijn niet origineel,dus het kan zijn dat de pasvorm niet 100% is.
Al heb ik het vermoeden dat de voorbumper ook niet origineel is,dus een schade verleden
zou niet ondenkbaar zijn.
Hoe dan ook het ziet er niet uit zo,dus lekker laten staan.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor jvscorvette » 08 Aug 2018, 07:59

Deze vette staat op autotrack.nl
en daar staat ook de carfax bij
die moet je maar even goed lezen!! voor dat je auto mischien wilt kopen ;)

gr:jan
Afbeelding
Gebruikers-avatar
jvscorvette
2nd gear

Corvette: Corvette C 5 Bj.2000 6-h

Berichtdoor JeroenV » 08 Aug 2018, 08:05

Als je die bekijkt weet je al genoeg: met een grote boog omheen lopen
JeroenV

Corvette: Corvette C5 MY99

Berichtdoor ToJo » 08 Aug 2018, 08:25

jvscorvette schreef:Deze vette staat op autotrack.nl
en daar staat ook de carfax bij
die moet je maar even goed lezen!! voor dat je auto mischien wilt kopen ;)

gr:jan

Bedankt voor je reactie!
Ik had al een vermoeden dat er iets niet klopte en had deze zowiezo laten staan gevoel daar was ook niet goed.
Als je vraagt aan de verkoper of de auto schade heeft gehad en hij zegt keihard nee terwijl je ziet dat de koplampen niet ok zijn weet je al genoeg.
Carfax bevestigd mijn vermoeden, lekkere oplichters daar bij autobenelux...
ToJo

Berichtdoor Cenobyte » 08 Aug 2018, 09:18

ToJo schreef:Ik had al een vermoeden dat er iets niet klopte en had deze zowiezo laten staan gevoel daar was ook niet goed.
Als je vraagt aan de verkoper of de auto schade heeft gehad en hij zegt keihard nee terwijl je ziet dat de koplampen niet ok zijn weet je al genoeg.

Het kan best zijn dat de verkopers niet van het Carfax rapport hebben afgeweten. Ik vroeg laatst een Carfax op van een auto die te koop stond en liet daarbij de verkoper ook flink schrikken...

Overigens geeft het Carfax rapport alleen maar aan dat de auto in een "flood area heeft gestaan", dus er staat niet persé dat de auto schade heeft gehad! Dat is altijd het vervelende van een Carfax rapport: het maakt je vervelend, maar geeft geen sluitende info. Mijn Carfax report gaf een teruggedraaide mijlenteller aan die in werkelijkheid niet was teruggedraaid, maar waar per abuis mijlen als kilometers waren vermeld. Ook hier krijg je een mijlenstand waarschuwing, maar wordt er nergens verteld wat er aan de hand is!

Overigens: waarom met een grote boog om een auto heen lopen? Je bent al bereid om originaliteit de deur uit te gooien met deze koplampen, maar je hecht wel waarde aan een schadevrije auto? Dat is mijns inziens erg onzinnig. Schadevrij en originaliteit zijn van belang als je een klassieker koopt, niet wanneer je een leuke en relatief jonge hobbyauto zoekt. Het is belangrijker hoe een auto er uit ziet en of hij technisch in orde is. Er zijn genoeg schadevrije auto's die zijn afgeleefd en slecht onderhouden. Zo zijn ook veel herstelde schade-auto's die er als nieuw uit zien en altijd netjes hun beurten hebben gehad. Geef mij die laatste dan maar.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor bosp-corv » 08 Aug 2018, 16:03

Er hoeft inderdaad niks mis te zijn met een schade auto mits het goed gerepareerd is en dat
is bij die gele niet het geval,kom je er bij een C3 en ouder nog mee weg dat alles niet
100% past bij een C5 moet alles kloppen en dat is hier duidelijk niet het geval,die voorbumper past
gewoon niet goed,dat zal waarschijnlijk een imitatie bumper zijn,wat doet vermoeden dat
het een snelle zo goedkoop mogelijke reparatie is geweest.
Dat wil nog niet zeggen dat de rest slecht is en alles is wel netjes te maken,maar dan moet de
prijs er ook naar zijn.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor ToJo » 08 Aug 2018, 16:20

Cenobyte schreef:
ToJo schreef:Ik had al een vermoeden dat er iets niet klopte en had deze zowiezo laten staan gevoel daar was ook niet goed.

Het kan best zijn dat de verkopers niet van het Carfax rapport hebben afgeweten. Ik vroeg laatst een Carfax op van een auto die te koop stond en liet daarbij de verkoper ook flink schrikken...

Overigens geeft het Carfax rapport alleen maar aan dat de auto in een "flood area heeft gestaan", dus er staat niet persé dat de auto schade heeft gehad! Dat is altijd het vervelende van een Carfax rapport: het maakt je vervelend, maar geeft geen sluitende info. Mijn Carfax report gaf een teruggedraaide mijlenteller aan die in werkelijkheid niet was teruggedraaid, maar waar per abuis mijlen als kilometers waren vermeld. Ook hier krijg je een mijlenstand waarschuwing, maar wordt er nergens verteld wat er aan de hand is!

Overigens: waarom met een grote boog om een auto heen lopen? Je bent al bereid om originaliteit de deur uit te gooien met deze koplampen, maar je hecht wel waarde aan een schadevrije auto? Dat is mijns inziens erg onzinnig. Schadevrij en originaliteit zijn van belang als je een klassieker koopt, niet wanneer je een leuke en relatief jonge hobbyauto zoekt. Het is belangrijker hoe een auto er uit ziet en of hij technisch in orde is. Er zijn genoeg schadevrije auto's die zijn afgeleefd en slecht onderhouden. Zo zijn ook veel herstelde schade-auto's die er als nieuw uit zien en altijd netjes hun beurten hebben gehad. Geef mij die laatste dan maar.

Een auto met schade die goed gerepareerd is heb ik geen moeite mee. Ik vind alleen dat de koplampen raar staan vandaar dat ik het vermoeden had dat de auto schade heeft gehad. De reparatie vind ik niet zo mooi gedaan gezien de ruimte tussen de koplampen en motorkap enz.
Ook het feit dat de verkoper niet wist of de auto schade heeft gehad vind ik niet echt geloofwaardig maar dat is dan mijn mening. Misschien is de topic naam niet helemaal goed uit gekozen.
Originaliteit geef ik niet om als de auto er goed uit ziet en goed onderhouden is. Ik ben in het bezit van een Suzuki intruder 1400 die verre van origineel is dus eerlijk gezegd hou ik er wel van als men iets aan past.

Hier ging het mij erom of een eventuele reparatie goed uitgevoerd was en ik heb het idee dat dit niet goed gebeurd is gezien de ruimte bij de koplampen.

Groeten Ton
ToJo

Berichtdoor ferry030 » 08 Aug 2018, 16:47

Deze auto is jaren lang van een auto verhuurbedrijf geweest uit Ijsselstein.
Silver Line BV bel de vorige eigenaar maar op Mark Stroop.
Hij kan je alles vertellen wat je wil weten van eventuele schade tot bakrevisie etc. Etc.

Succes met het vinden van een 100% schadevrije auto, die 20 jaar oud is en origineel.
Gaat een hele zoektocht worden ;) kan ik jeverzekeren want het heeft mij 2 jaar gekost om iets te vinden.
Groeten Ferry. Chapter Utreg
Gebruikers-avatar
ferry030
4th gear

Corvette: Corvette C4 lt-1 1994, Corvette C5 Conv.

Berichtdoor bosp-corv » 08 Aug 2018, 17:25

Een verhuurde wagen zou ik zeker laten staan,daar word meestal niet voorzichtig mee
omgegaan.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor peter koster » 10 Aug 2018, 12:35

Die koplampen zijn zowiezo niet orgineel,dus dat gaat nooit keurig passen .maar een c5 is minimaal14 jaar oud.en dan zijn echt niet alle naden meer gelijk.halo zeg het is ook nog eens een plastic auto :D dus heel gevoelig voor temperatuur schommelingen en voor onderhoud moet er ook nog welleens wat gedemonteerd.
Maar idd vind maar een c5 die en goed is onderhouden en schade vrij .zelfs met een c6 wordt dat niet makkelijkk.
en iedereen weet vn niks als ze schade hebben gehad en de auto verkopen :B):
[img_resize][/img_resize]
peter koster
4th gear

Corvette: C5conv.

Berichtdoor Ed » 10 Aug 2018, 13:52

bosp-corv schreef:kom je er bij een C3 en ouder nog mee weg dat alles niet
100% past bij een C5 moet alles kloppen

Dan had jij waarschijnlijk de enige C5 ter wereld... :D
*-*-*-* Greets, Ed *-*-*-*

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ed
Moderator

Corvette: 2003 50th AE Indy 500 Pacecar

Berichtdoor bosp-corv » 10 Aug 2018, 17:00

Ed schreef:
bosp-corv schreef:kom je er bij een C3 en ouder nog mee weg dat alles niet
100% past bij een C5 moet alles kloppen

Dan had jij waarschijnlijk de enige C5 ter wereld... :D

Voor Amerikaanse begrippen dan he,afwijkingen zoals bij die gele zijn niet normaal.
En een EX huurwagen die ongeschonden door die periode komt is zeldzaam,
zeker een wagen als een Corvette waar mensen in gaan rijden die dat niet gewend zijn.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Terug naar Corvette algemeen