De volgende fase in ons opknap-plan

Plaats hier de algemene Corvette berichten, die je niet in bovenstaande forums kwijt kunt.

Berichtdoor hansmiv » 27 Feb 2005, 19:42

Robinho en ik zijn heftig aan piekeren en sparen voor de volgende fase van ons grote opknap-plan. Dit jaar gaat er niet al te veel gebeuren, waarschijnlijk doe ik wel nog het koelsysteem, maar daarbij blijft het, onvoorziene omstandigheden voorbehouden.

Het dillema betreft het interieur of de buitenkant. Eerlijk gezegd heeft het interieur het meeste werk en het heeft ook de hoogste nood. Maar het effect voor de buitenstaander is natuurlijk het grootst als je de buitenkant aanpakt.

Zaterdag ben ik een paar uurtjes bij de Robi's geweest. Robert is fanatiek bezig met zijn interieur, zoals in andere topics te lezen is. Ik verwacht eigenlijk wel een update van hem, binnenkort. Voor mij was het in elk geval een hoop inspiratie en een stimulans om toch eerst de binnenkant te gaan aanpakken (over een jaar).

Zo even uit de losse hand moeten we denken aan:
- de dash met alle klokjes, speakers en radio, overbodige alarminstallaties en bedradingen, console met bediening airco en kachel,
- de bekleding van de portieren, de electrische raambediening, nieuwe ruiten (?), dorpels,
- de stoelen opnieuw bekleden,
- nieuwe binnenbekleding rondom, nieuwe zonneklepjes,
- deksels van de opbergvakjes en allerlei afwerkingen van het achterraam,
- nieuw stuur.

Ik ga maar eens proberen om een inventarisatie te maken en er prijsjes aan te hangen. Als ik er een beetje uit ben meld ik me wel. Ik heb jullie hulp wel nodig om een totaalplaatje te krijgen.

Afbeelding
<i>SCHORSEN of KICKEN</i>
Gebruikers-avatar
hansmiv
6th gear

Berichtdoor Peer81 » 27 Feb 2005, 22:31

Klinkt goed Hans,

Let er wel op dat het interieur veel goedkoper in nieuwstaat te brengen is dan de buitenkant! Je kan natuurlijk wel veel addertjes tegenkomen als je vogelkooi aan het roesten is maarja je moet er toch eens aan beginnen.

Groeten Peter.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor umfufu1 » 27 Feb 2005, 22:46

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">quote:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
Let er wel op dat het interieur veel goedkoper in nieuwstaat te brengen is dan de buitenkant!
Originally posted by peer81 - 27 Feb 2005 :  22:31:40[/right][/i]
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

ik durf eigenlijk niet aan enige bewering van jou te twijfelen Peter want je hebt immers the full monty gedaan, maar ik zit toevallig net een boek te lezen waarin (min of meer) omgekeerde wordt beweerd - Chevrolet Corvette Restoration Guide van Lindsay Porter. In voorwoord schrijft Tom Falconer (niet de minste dus) dat een volledige rebuild van je interieur veel duurder is dan een rebuild van je engine.............

Ik geloof dat eigenlijk ook wel!
Erik

"427/435 BHP L71 with no power options, so no power lost!"
Gebruikers-avatar
umfufu1
5th gear

Corvette: 1968 L71 Coupe, 1969 L46 Convertible, 2002 Z06

Berichtdoor hansmiv » 27 Feb 2005, 22:51

Ik weet het Peter [Sigh...] Breng me niet weer aan het twijfelen :wink:

Er zijn aan de binnen kant teveel dingen die "net niet" goed zijn.
De radio werkt niet; als die wel werkt doet een speaker het niet, de temperatuurmeter en de laadstroommeter doen het niet, de verwarming niet, het linkerraam doet het binnenkort niet meer en bovendien kan je er niet erg doorheen kijken, de bestuurdersstoel is door de naad heen gescheurd, bij de zonnekleppen komt de binnenkant naar buiten, de binnenspiegel is verweerd.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als ik het over de buitenkant heb, dan heb ik het over de lak in het algemeen, een lelijke reparatie achter de linker vleugel, een slecht gemonteerde achterbumper en wat foute emblemen, slecht afgestelde motorkap en koplampen. Allemaal dingen waar de auto niet minder om rijdt, terwijl de inwendige dingetjes tamelijk hinderlijk kunen zijn.
De noodzaak van het interieur is dus net iets groter.
Bedankt voor je reactie, ik krijg zo m'n argumenten wel weer beter op een rij.

@ Erik: Dat geloof ik ook wel, maar de engine is probleemloos. Het gaat in mijn geval om een keuze tussen het bodywerk of het binnenwerk. Naar mijn informatie moet je voor een goede opknapbeurt van de body rekenen op € 2.500,- tot 10.000,-. Ik ga gemakshalve maar uit van een worst-case scenario. Voor dat geld kan je heel veel aan je interieur doen.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
hansmiv
6th gear

Berichtdoor WenW » 27 Feb 2005, 23:22

Vergis je niet Hans, originele interieurdelen voor een Vette zijn verschrikkelijk duur. Ik wil nog steeds de twee opstaande Dashboarddelen vervangen. Dat zijn vrij kleine delen, maar kosten inmiddels wel een paar honder dollar per stuk. Deurpanelen zijn ook ca 350 á 400 euro per stuk. Ik denk dat als je hier in Nederland alles opnieuw laat bekleden je misschien nog goedkoper uit bent

Groeten W&W

Afbeelding
Gebruikers-avatar
WenW
4th gear

Corvette: Red 1976 Coupe/1999 artic white Convertible

Berichtdoor Petra » 28 Feb 2005, 00:42

Yep, het is zoald Wim het al aangaf erg duur als je nieuwe interieurdelen gaat gebruiken. Is het dan in zo slechte staat, dat er niets meer valt van te maken?!? Ik had een scheurtje in het dashboard, deze heb ik met lijm aan een speld dicht gemaakt, daarna voorzichtig op de plek met waterproof schuurpapier bij geschuurd en daarna met vinyl verf (spuitbus) weer gespoten en ik ben zeer tevreden over het resultaat. En zo heb ik al meer interieurdelen gedaan. Ik bedoel te zeggen, dat er misschien ook goede alternatieve oplossingen zijn en ook nog betaalbaar. Ik weet natuurlijk niet hoe erg je delen er aan toe zijn, maar ik opper maar een alternatief.

Petra

Afbeelding
Proud owner of: '62 '69 '70 '99 Corvette
Gebruikers-avatar
Petra
4th gear

Berichtdoor umfufu1 » 28 Feb 2005, 07:31

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">quote:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Naar mijn informatie moet je voor een goede opknapbeurt van de body rekenen op € 2.500,- tot 10.000,-. Ik ga gemakshalve maar uit van een worst-case scenario. Voor dat geld kan je heel veel aan je interieur doen.

<i><div align="right">Originally posted by hansmiv - 27 Feb 2005 :  22:51:42</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Voor 2500 niet Hans denk ik, voor 10000 weer wel :D:D:D

Suc6 met het maken van een plan en hou ons op de hoogte!
Erik

Gebruikers-avatar
umfufu1
5th gear

Berichtdoor hansmiv » 28 Feb 2005, 08:21

@ W&W en Petra: Ik ben het helemaal met jullie eens. Als je alles wilt vervangen door nieuw kost het erg veel geld. Bij de dingetjes, die ik zo even uit de losse hand opnoemde had ik het ook niet over nieuwe panelen. Die zijn inderdaad schrikbarend duur. Ik heb het over niet werkende klokjes, radio, speakers, spiegel en zo.

Robert (Robi82) suggereerde zaterdag bijvoorbeeld om het middelste paneel (met de vijf klokjes) gewoon opnieuw te spuiten. Dat is een oplossing waar ik wel voor voel.
De stoelen wil ik opnieuw laten bekleden. Zo'n overtek-setje, dat je zelf moet aanbrengen, zie ik niet zitten. Dat wordt nooit mooi strak. Ik heb daar ook op dit forum al voorbeelden van gezien.

Het kleine paneel lnks heeft wat scheuren opgelopen bij de stuurkolom, maar daarmee valt wel te leven. De middelconsole is ook niet helemaal fris. Waar de schroefjes van het afdekplaatje in moeten ontbreekt er nogal wat vlees. Maar daar moet iets op te vinden zijn.
Het bovendeel van het dashboard is versierd met een slordig aangebracht matje. Ik vrees, dat de speakergaten, die daaronder verscholen zitten. naar z'n grootje zijn. Dat is het slechtste deel van het binnenwerk. Maar dat moet ik eerst eens van dichtbij bekijken.

Bij Robert heb ik gezien, dat de maatvoering van de aftermarketdelen niet altijd zo naukeurig is, dat het allemaal vlekkeloos past. Het komt er uiteindelijk allemaal wel strak in, maar je hebt er toch erg veel werk aan.

De deurpanelen zitten er ook rommelig in. Ik zal ze eens moeten lostrekken om te zien waardoor dat komt. Op zich is er met die panielen niet veel aan de hand, dus ik denk niet dat ik ze moet vervangen.

Naar nieuwe tapijtsetjes heb ik niet gekeken, maar dat moet toch niet zo'n probleem zijn. Misschien is het wel mogelijk om de huidige opnieuw te gebruiken, maar ze er beter in te leggen. Ze zijn niet versleten, ze liggen er gewoon slecht in.

Kortom, het wordt een enorme rekenpartij om te bepalen wat er kan en moet gebeuren en wat de beste aanpak is. Maar ik heb nog een jaartje de tijd.

@ Erik: worst case scenario: dat is inderdaad 10k euries ... [xx(]

Afbeelding
Gebruikers-avatar
hansmiv
6th gear

Berichtdoor umfufu1 » 28 Feb 2005, 08:42

ik heb zelf al wel wat rondgekeken voor tapijt en ben tot 2 conclusies gekomen (mits je uiteraard voor nieuw gaat Hans maar ik heb het idee dat dit een wagen in het algemeen erg opknapt).

1. ik ga tapijt kopen bij Al Knock, en niet bij Ecklers etc

http://www.alknochinteriors.com

2. na lezing van deze theat op NCRS forum denk ik dat het best een leuke klus is:

http://www.ncrs.org/forum/tech.cgi/nofr ... 3&expand/1

Wederom suc6!
Erik

Gebruikers-avatar
umfufu1
5th gear

Berichtdoor callaway » 28 Feb 2005, 09:06

http://www.yankeelady.com/willcox/

Of de prijzen voor C3 onderdelen ook goedkoper zijn dan bij Al Knoch kan ik je niet zeggen omdat ik daar geen verstand van heb maar voor de C4 scheelt het toch weer een paar tientjes.

het duurt een beetje lang met antwoord via email en ze staan ook op ebay
maar ik heb uitgezocht dat het een grote Corvette workshop is.

Ik verwacht deze week mijn order rond te maken en dan laat ik het jullie wel weer weten in een eigen topic hoe de bevindingen zijn.

Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
callaway
4th gear

Corvette: 1986 Coupe Z51 Black/Graphite.

Berichtdoor VetteFreak » 28 Feb 2005, 10:02

Succes Hans en Rob !

Grtz,

Thijs
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding - My other car is a Corvette -
Gebruikers-avatar
VetteFreak
7th gear

Corvette: 1978 Silver Anniversary

Berichtdoor hansmiv » 28 Feb 2005, 19:55

Een eerste en voorlopige schatting komt uit op ca. € 4.200,- Daar kan nog een hoop aan verdiend worden, maar er zitten ook een hoop onzekerheden in.
Het moeilijke vind ik om in al de catalogussen die ik heb liggen de totaalprijs van een activiteit te krijgen. Als ik nieuwe zonneklepjes wil, moet ik de support en de boutjes apart rekenen. In dit geval is het duidelijk, maar als je bijvoorbeel bij het portier bezig bent wordt het erg onoverzichtelijk.
Wat ik nog niet heb gevonden is een nieuwe zijruit. Wel een voorruit of een achterruit, maar die heb ik niet nodig.
Tot mijn verrassing is het opnieuw bekleden van de beide stoelen (met leer) het duurste item in de lijst. Je zit zo op 1.000,- euries. In oude topics heb ik ook nog even gezocht. Het lijkt een gebruikelijk bedrag. Op een van de meetings heb ik nog een stoelbekleder gesproken, maar ik kan zijn gegevens niet meer terugvinden.

Eerst ga ik de bedragen verder specificeren en fijnslijpen. Daarna ga ik alternatieven zoeken voor de aannames die ik nu gedaan heb.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
hansmiv
6th gear

Berichtdoor fredjo » 28 Feb 2005, 20:08

Oef, grote plasnnen weer Hans.

Succes ermee.

groet,
Fred

Afbeelding
Corvette ... I like those big toys makin' big noise !
Gebruikers-avatar
fredjo
5th gear

Berichtdoor Peer81 » 28 Feb 2005, 21:08

Zijruiten kosten uit mn hoofd ongeveer 6 tot 9 tientjes per stuk! Bij mij zit er een donkergroene blindeer folie op, en daar moet dus zwarte folie op (wel volgens de regels natuurlijk) maar de blindeer zaak zei dat ze zouden kijken of het meer zou kosten om de ruiten van blindeer folie te ontdoen of gewoon nieuwe te kopen. Als ik het zeker weet laat ik het nog wel even weten. Voorruiten vallen ook best meer als je bij Autotaalglas gaat kijken!

Verder moet ik wel zeggen dat mijn interieur er bijna perfect uitziet en ik alleen wat schoonheidsfoutjes eruit haal waardoor ik een compleet nieuw dash ga aanschaffen en een compleet nieuw tapijt set. Anders moet je maar eens langs komen Hans, ik heb ook nog een gebruikte middenconsole liggen met klokkencluster volgens mij durf ik daar toch niets meer voor te vragen :wink:
Let bij het uithalen van je deuren meteen even op de balken in je deuren! Bij mij zit op een van de balken namelijk oppervlakte roest waardoor we met de zandstraalpistool en spuitverf aan de slag kunnen. Andere plekken voor eventuele ellende, als je het chrome van je t bar verwijder en boven je voorruit! (voorruit eruit snijden is eigenlijk niet zo moeilijk dus als je wat roest hebt is dat altijd nog mogelijk)

Bij mijn interieur zit ik echt de piep kleine dingen nog te vernieuwen maar je zit er natuurlijk wel een hele tijd tegenaan te kijken! Ik wil gewoon een perfect dash hebben. Krijg dus ook niet automatisch de neiging om alles bij de goedkoopste te halen! Er zit weldegelijk verschil tussen de verschillende onderdelen van de handelaars wat ook in de prijs terug te zien is. Sla er maar eens een NCRS blad op na welke bedrijven zij aantippen als goed.

Bedenk bij je body dat het daar niet bij ophoud! In ieder geval, ik zou daar je chassis en motorcompartiment ook bij rekenen. Misschien dat ik wel een vette aan het restoreren ben waarbij het nog helemaal niet nodig is, maar ik heb de chassis van Konstant en Arthur ook gezien en daarbij was het wel nodig! Dus het lijkt me sterk als je er zo ongestraft vanaf zou komen met je chassis. En je body ga je natuurlijk niet spuiten als er nog dingen moeten gebeuren aan je chassis... vind ik :wink::)

Oowja, zonnekleppen?? Niet nodig joh, die rotdingen. Hoppa eruit en een vette zonnebril kopen! :D Werkt perfect!

Groeten Peter.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor hansmiv » 28 Feb 2005, 21:18

Bedankt voor de reacties. Ik ga er nog eens goed voor zitten. Maar vanavond en morgen reageer ik even niet, wegens tijdgebrek. Maar ik kom er zeker op terug.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
hansmiv
6th gear

Re:Bediening Electrische Ruiten

Berichtdoor 75Corvette » 07 Mei 2017, 08:56

Beste

Ik zit met een vraag waar ik al een tijdje over denk.
Ik heb al overal zitten zoeken naar een antwoord maar het is namelijk zo mijn
bediening voor de elektrische ruiten werken zo. Als ik de bediening naar beneden duw
gaan de ruiten naar boven en naar boven duw gaan ze naar beneden is dat zo of zit
de bediening onderste boven ik heb de auto zo gekocht en voor mij is dat nieuw.

Alvast bedankt
75Corvette

Re: Re:Bediening Electrische Ruiten

Berichtdoor bosp-corv » 07 Mei 2017, 11:04

75Corvette schreef:Beste

Ik zit met een vraag waar ik al een tijdje over denk.
Ik heb al overal zitten zoeken naar een antwoord maar het is namelijk zo mijn
bediening voor de elektrische ruiten werken zo. Als ik de bediening naar beneden duw
gaan de ruiten naar boven en naar boven duw gaan ze naar beneden is dat zo of zit
de bediening onderste boven ik heb de auto zo gekocht en voor mij is dat nieuw.

Alvast bedankt

Je kan beter even een eigen topic aanmaken,dit is van iemand anders en bovendien al zo,n 12 jaar geleden. :)
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Re: De volgende fase in ons opknap-plan

Berichtdoor Worship79 » 07 Mei 2017, 20:10

Hans Man in 't Veld en zijn milka-corvette, een goede vent was dat.
Self-built 383 Stroker: 450 hp, dyno proven.
Worship79
6th gear

Corvette: 1979 dark-red metallic C3 "Marieke"

Re: De volgende fase in ons opknap-plan

Berichtdoor Sharky » 08 Mei 2017, 08:30

:D
Hij was wel fanatiek met z'n Corvette!
Heeft zijn zoon de Vette gehouden of is ie verkocht?
Groet,
Arjen

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sharky
6th gear

Corvette: C3 1980, C4 1990

Terug naar Corvette algemeen