de 755 zorgt dat de dat alleen de User (zie dat als server admin) files kan uploaden/plaatsen.
Dus Ik denk dat je eerst moet kijken waar de gebruikers van het forum (volgens UNIX) staan.
777 is inderdaad NIET een goede instelling als je wilt dat iedereen bij die folder kan.
Ace schreef:Als ze via die folder toegang tot de server hebben staan de rechten op de server niet goed
Dat zou namenlijk niet moeten mogen.
Als je wilt zal ik straks ok even wat mensen vragen hoe die het opgelost hebben.
Cybje schreef:Ik vraag me alleen een beetje af wat voor hackpoging er dan is gebeurd. Want normaal gesproken is het geen probleem om een directory op 777 te zetten. Mensen van buitenaf kunnen er toch niet naar schrijven, want dan moet je echt op de betreffende Unix systeem zijn ingelogd. Dus alleen hun eigen klanten kunnen ermee rotzooien en alle PHP scripts die draaien op de server. Maar dan moeten ze al wel eerst de exacte locatie van de directory weten.
Chriscarz schreef:Is het wellicht ook mogelijk om een restrictie op het te uploaden bestand te zetten? Dat er bijv alleen .JPG en .BMP bestanden geupload kunnen worden?
Dit zal dan waarschijnlijk aan de scriptkant opgevangen moeten worden.
Cybje schreef:Ik weet niet precies welke phpBB versie wordt gebruikt, want dat kan ik niet zo snel terugvinden, maar als dat versie 2.0.17 of lager is, dan is het ook voor niet-leden mogelijk om dingen te uploaden en zelfs aan te passen.
Corvette Maniac schreef:Kan mijn simpele hersenpan zijn, maar het moet toch mogelijk zijn, te achterhalen welke gebruiker welke content heeft geupload???????
Corvette Maniac schreef:De avatar's doen ut weer!!!!![]()
Uhm, uiteraard was het eerste bericht door mij geplaatst![]()
VetteFreak schreef:Uhm, uiteraard was het eerste bericht door mij geplaatst![]()
Goh...?![]()
![]()
Terug naar Forum hulp en uitleg
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten