Tja.....
Wielen verkeerd om
4+3 met OD adverteren als automaat..
Ombouw is eehmmm... Neeehhhhh...
Geen gelukszoekers , 6500 Euro.
60 % is dik betaald vind ik.

Trogdor schreef:Een crossfire een injectiemotor noemen vind ik ook twijfelachtig. Ook als GM het zelf zo noemt.
De stoelen zijn compleet gaar, en dan heeft ie zgn nog geen 50.000 gelopen? Right.
C5 bumper ..![]()
Lekker laten staan.
bosp-corv schreef:Het zal wel eerder 150000 zijn
jan 64 schreef:waarom is volgens u een crossfire geen injectie ?
het zij toch injectoren die de brandstof inspuiten
jan 64 schreef:Trogdor schreef:Een crossfire een injectiemotor noemen vind ik ook twijfelachtig. Ook als GM het zelf zo noemt.
De stoelen zijn compleet gaar, en dan heeft ie zgn nog geen 50.000 gelopen? Right.
C5 bumper ..![]()
Lekker laten staan.
waarom is volgens u een crossfire geen injectie ?
het zij toch injectoren die de brandstof inspuiten
bosp-corv schreef:Ja en? waar het ingespoten word heeft niets te maken met of het nu wel of geen injectie is.
Er worden injectoren gebruikt en geen carbs,dus is het een injectie systeem.
Een injectiemotor is een verbrandingsmotor waar de brandstof door middel van inspuiting (injectie) in de verbrandingskamer terecht komt, in plaats van in een luchtstroom door een carburateur.
Trogdor schreef:Verder mag je beter lezen, want je verwijt mij uitspraken die ik pertinent niet gedaan heb! Zoals crossfire door vergelijking een carburatiesysteem noemen.
Trogdor schreef:Een crossfire vernevelt brandstof in de open lucht, en die wordt vervolgens de cilinder ingezogen. Dat is nagenoeg precies wat een carburateur ook doet.
De essentie is dat een injector moet inspuiten. Niet enkel spuiten. Inspuiten. In de open lucht spuiten is niet inspuiten.
Peer81 schreef:Mijn toon maak ik zelf uit!
Ik zie dus graag waar staat dat een injectiemotor ook daadwerkelijk de benzine ACHTER de gasklep (luchtklep) moet injecteren?
Trogdor schreef:Peer81 schreef:Mijn toon maak ik zelf uit!
Wil je dat de discussie ordentelijk verloopt? Dan maak je dat niet zelf uit. Zeker niet als moderator waar je het goede voorbeeld hoort te geven, en terughoudend dient te zijn.
Ik zie dus graag waar staat dat een injectiemotor ook daadwerkelijk de benzine ACHTER de gasklep (luchtklep) moet injecteren?
Ik zie graag waar jij ziet dat ik zeg dat dat moet? Want dat staat er niet. Ik zeg dat als je het vernevelt voor het ergens IN gaat, het geen INjecteren is. Dat het een uit het ander volgt, het zij zo.
Hoe je aan een verneveling komt is niet eens relevant. Óf het een nevel is, is zelfs niet relevant. Injecteren is een woord met een bepaalde betekenis: onder druk iets inbrengen. Inbrengen kan alleen als er iets is, waarin het ingebracht wordt. Dat is het hele eieren eten.
En vervolgens geef ik aan, dat ik het persoonlijk twijfelachtig vind, om 'injectie' in de open lucht, als injectie te beschouwen. Nu is de nevel onder atmosferische druk en wordt het met het motorvacuum als een mist van brandstof opgezogen. En wat doet een carburateur? Niet veel anders dan een mist van brandstof onder atmosferische druk aanleveren aan de motor. Daar zijn overeenkomsten. Dat maakt een vergelijking nog geen gelijkstelling. Ik ben heel duidelijk over waar het mij om gaat, en ik vind het hilarisch om vervolgens beticht te worden over het erbij halen van dingen terwijl ik juist degene ben die de essentie van de discussie benadrukt. Ik noem je de pot en de ketel.
Wat is een injectiemotor? Een motor met injectoren.
Wat is een injector? Iets dat injecteert.
Wat is injecteren? Onder druk inbrengen.
Ok, tot zover iedereen het er mee eens? Gaan we verder:
Bij een crossfiremotor ontbreekt imo het aspect 'inbrengen'. Dat alleen al is genoeg om de beschrijving injectiemotor niet op te laten gaan. Als het creëren van een brandbaar mengsel buiten het blok voldoende zou zijn, dan voldoet een carburateurmotor ook aan die omschrijving.
Maar wacht .. er is meer: ook het aspect 'onder druk' is discutabel. Zonder druk, ook geen injectie. Hier kunnen we over kibbelen, maar het is secundair. Zelfs als we druk buiten beschouwing laten lukt het een crossfire niet om aan de definitie te voldoen. Nogmaals: zonder daar enig waardeoordeel aan te verbinden.
Ik heb het idee dat iedereen met een crossfire nu op zijn pik is getrapt oid. Nergens voor nodig.
Waar het op neerkomt, is dat imo een vernevelaar aan voorwaarden moet voldoen, voordat het een injector genoemd zou moeten worden. Functioneel is er weinig onderscheid. Fabrikanten hebben echter in de overgangsperiode een hele losse definitie gebruikt van injecteren, die niet overeenkomt met de strikte definitie. Dat is meer een kwestie van semantiek dan techniek, maar daarom niet minder waar.
Zijn we nou weer vriendjes? Of snap je het nog steeds niet?
jan 64 schreef:stop nu met uw zever om uw gelijk te krijgen want ge kent er niets van
als u naar de dokter gaat om een inspuiting ,wordt een vloeistof geinjecteerd
omgekeerd een injectie bij de dokter is een inspuiting
inspuiten is onder druk vloeistof vernevelen gelijk waar of hoe
bij een crossfire wordt de benzine Ingespoten IN de manifold
Terug naar Computer & internet
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast