1984 bootje

Leuke Corvette-gerelateerde websites of wallpapers gevonden? Geinige game op je computer? Laat het hier weten!

Re: 1984 bootje

Berichtdoor bosp-corv » 04 Nov 2015, 10:09

Let's Agree To Disagree,als Trogdor het geen injectie vind dan is dat zijn mening.
De fabriek en vele anderen denken daar anders over.Dus laten we maar weer verder gaan on topic.
Verder ben ik het wel met Trogdor eens dat te toon wel wat gematigder kan.Niet iedereen heeft
evenveel verstand van bepaalde zaken ,maar dan hoef je er nog niet met een boze ondertoon op in te hakken,dat kan op een normalere manier ook duidelijk gemaakt worden.
Het is een forum waar iedereen zijn zegje kan doen,maar wel graag op een normale fatsoenlijke manier. :nono:
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor Sjaak84 » 04 Nov 2015, 20:54

De discussie of een CFI nu wel of geen injectie is laat ik over aan de wiki engineers.
Het schoppen tegen de CFI vloeit vaak voort uit een gebrek aan kennis.
GM heeft het ooit uitgebracht onder de naam 'Crossfire Injection' dus wie ben ik om dat tegen te spreken.
En btw ik laat crossfire's mooier lopen dan menig TPI, dus zeg niet dat het een but systeem is.
Zoals ik dus al zei, het valt of staat bij de kennis van het systeem.

En tot slot, JA de crossfire is wel degelijk een injectie systeem!!!!!

Mvg, Sjaak
84er 383 crossfire (Lsx swap)
AfbeeldingAfbeelding
groet, Sjaak
Sjaak84
2nd gear

Corvette: 84 C4

Berichtdoor Peer81 » 04 Nov 2015, 21:35

Oke mijn laatste poging.
Iedere benzineinjector injecteert de benzine in de inlaatluchtkolom voor het de cilinder in gaat (die zie je niet maar is er wel). En nee de lucht boven de gasklep is dus niet atmosferisch maar onder veel onderdruk zodat het alleen maar (via de gasklep) naar de cilinderkamer kan gaan. Ook bij een TBI gaat alle benzine naar de cilinderkamer en nevelt het niet rond in de luchtfilterbehuizing... maargoed waar ben ik eigenlijk mee bezig. Een discussie voeren met naar mijn idee iemand met een woordenboek in zijn hand ipv een technisch handboek is geen beginnen aan. Er staan zoveel technische onwaarheden in ik heb geen zin om dat allemaal te corrigeren terwijl er met goed bedoelde opmerkingen niets wordt gedaan.

Een jaar of 5 geleden waren hier nog best wat technische mensen waar ik veel respect voor had. Helaas heb ik al van meerdere gehoord die hier niet meer komen omdat het toch geen zin heeft hier advies te geven. Want hier zitten mensen zonder technische kennis die alleen hun gelijk willen halen. Ik denk dat dit daar een uitstekend voorbeeld van is. Helaas zijn de technische mensen grotendeels weg en zijn de mensen die hun gelijk altijd nastreven over gebleven. Erg jammer maargoed.

ps. de gasklep is de fisieke grens tussen buiten en binnenzijde motor, doe er je voordeel mee. :)

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor bosp-corv » 04 Nov 2015, 21:43

Gelukkig hebben we jou nog Peerke,anders zouden we allemaal helemaal verloren zijn. :D
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Jens » 05 Nov 2015, 06:52

Cfi is een prachtig systeem en ik heb er met met plezier aan gesleuteld.

Let wel dat een tpi ook maar in 2 delen inspuit. Injectors linkerbank staan paralel aan elkaar en injecteren tegelijk en op de rechterbank vise versa.

Maar goed het ging om de c4. :D :D :D de "C5" bumper moet je van houden
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Berichtdoor Cenobyte » 05 Nov 2015, 08:01

Peer81 schreef:Een jaar of 5 geleden waren hier nog best wat technische mensen waar ik veel respect voor had. Helaas heb ik al van meerdere gehoord die hier niet meer komen omdat het toch geen zin heeft hier advies te geven. Want hier zitten mensen zonder technische kennis die alleen hun gelijk willen halen. Ik denk dat dit daar een uitstekend voorbeeld van is. Helaas zijn de technische mensen grotendeels weg en zijn de mensen die hun gelijk altijd nastreven over gebleven. Erg jammer maargoed

Ik denk dat jij ook wel weet dat dat niet zo is. Mensen die vanwege hun dikke ego opstappen om zelf een forum te beginnen (en daar vervolgens ook weer vanaf getrapt worden) gaan niet weg vanwege die enkeling die eens een gezonde discussie wil voeren, die gaan weg omdat ze hun zin niet krijgen en daar niet mee om weten te gaan. Kleuters doen dat ook. Dit forum heeft een paar van die personen gekend en ik ben blij dat ze weg zijn (ik spreek hier overigens op persoonlijke titel, niet als administrator of namens de club).

Ieder forum heeft wel eens discussies en sommige mensen gaan onredelijke taal uitslaan om gelijk te krijgen of ze worden kleinerend en gaan sarcasme en cynisme gebruiken zoals ook hier in het topic. Ik zie niemand tegen CFI aanschoppen, maar zo wordt het wel opgevat. Argumenteer dan gewoon met normale bewoording en ga niet lopen roepen dat mensen "er de ballen verstand van hebben" of "Google gepromoveerd" zijn, want dat is ronduit kleinerend en beledigend en draagt niet bij tot de discussie, het zweept alleen de emoties op.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor bosp-corv » 05 Nov 2015, 14:06

@ Cenobyte,
AMEN, :klap:
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Corvetterobby1985 » 05 Nov 2015, 18:33

Jaja wat een bootje niet te weeg kan brengen he ?

Tis gewoon een schip , das alles.

Als mijn vrouw het wil , injecteer ik op
korte termijn nog even met 40 PSI.

In het Nederlands vertaald , met Kruis Vuur Injectie.

:mrgreen: :D
Niks electrisch rijden , gewoon tanken en lawaai maken.
Corvetterobby1985
2nd gear

Berichtdoor Cenobyte » 05 Nov 2015, 19:00

Dus jij zit ook vóór die klep te rommelen? :mrgreen:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor Corvetterobby1985 » 05 Nov 2015, 19:32

Net als bij de oude Cadillacs.
Soms lijke het wel suicide doors.

:lgreen:
Niks electrisch rijden , gewoon tanken en lawaai maken.
Corvetterobby1985
2nd gear

Vorige

Terug naar Computer & internet