Hans Deen Corvette C3

Leuke Corvette-gerelateerde websites of wallpapers gevonden? Geinige game op je computer? Laat het hier weten!

Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor arenacorvette » 11 Jan 2017, 20:46

Dit zou de ex-Hans Deen Corvette moeten zijn!

https://www.youtube.com/watch?v=Z309lnXAqxA

Wie weet waar deze auto nu is???????????????????
arenacorvette
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 11 Jan 2017, 19:22

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor Speedy » 13 Jan 2017, 00:38

Gebruikers-avatar
Speedy
2nd gear
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 24 Nov 2014, 13:02
Woonplaats: Oss
Corvette: Corvette C5 Convertible 2004 Millennium Yellow

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor Speedy » 13 Jan 2017, 22:44

De bekende Franse coureur Diddier Sirgue die in deze C3 rijd;
Op 2:28 - 3:10 ook kort het dashboard te zien
https://www.youtube.com/watch?v=LfNKY27Yqe4

Corvette Racer Team incl. Diddier Sirgue / leuke website:
Naast diverse leuke C3’s in de lopende fotobalk bovenaan ook een artikel met 19 interessante foto’s van de ATCO C3 waaronder het dashboard, motor, etc.. Er is een smalle nummerbalk net boven het volgende artikel “sur lea piste” waarmee je de verschillende foto’s kunt kiezen.
Ook is er via de rubriekkeuze aan de bovenkant “Corvette Race” en “Stripped Corvette” en hun onderverdelingen veel leuke info incl. foto’s over de C3 racers te vinden incl. restauraties .
http://www.corvetteracerteam.com/funfest2013.html

Lijkt mij een verzoek waard om Diddier Sirque te contacteren en hem wat leuke vragen inzake de C3 te stellen.

Tenslotte nog een leuke site gevonden met veel info en diverse video's waaronder de C3 en Diddier Sirgue:
http://metalmc.goodbb.net/t1026-2e-funf ... rix-d-albi
Gebruikers-avatar
Speedy
2nd gear
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 24 Nov 2014, 13:02
Woonplaats: Oss
Corvette: Corvette C5 Convertible 2004 Millennium Yellow

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor arenacorvette » 14 Jan 2017, 11:19

Speedy bedankt voor je reactie. :op:
De foto´s van het dashboard had ik nog niet gezien. Die kan ik zeker gebruiken.

In verschillende stukjes bij de foto´s wordt geschreven dat het een ZL1 motor betreft en er wordt zelfs vermeld dat het een
"Grenwood" betreft.

Maar wat is nu juist? Was de Corvette van Deen een (complete) Greenwood auto of betrof het enkel een Greenwood motor?

Is de ZL1 motor gemonteerd bij de restauratie of is dit de orginele motor?

Ik ben bezig met het zoeken naar de contact-gegevens van Didier Sirgue, maar kan ze nog niet vinden.
Ik ben ook al een tijdje bezig om contact te krijgen met Hans Deen, dat is ook nog niet gelukt.
arenacorvette
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 11 Jan 2017, 19:22

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor Speedy » 14 Jan 2017, 16:26

Heb vandaag een bekende racecoureur benaderd die zich vriendelijk voor mij bereid heeft verklaard de contactgegevens van Hans Deeen z.s.m. te achterhalen. Ben tevens bezig de contactgegevens van Diddier Sirgue uit te vissen. Dus ff geduld a.u.b.
Laatst bijgewerkt door Speedy op 14 Jan 2017, 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Gebruikers-avatar
Speedy
2nd gear
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 24 Nov 2014, 13:02
Woonplaats: Oss
Corvette: Corvette C5 Convertible 2004 Millennium Yellow

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor Peer81 » 14 Jan 2017, 23:01

Greenwood maakt de uitgebouwde C3 body's, dus dat zou kunnen hoewel ik de body niet direct herken aan de bodylijnen. De ZL1 optie was alleen in 69 te krijgen en zeer zeldzaam dus ik lijkt me sterk dat deze in de wagen zat aangezien de wagen een heel andere motor heeft. Maar ik kan er naast zitten. :)

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 08 Okt 2001, 22:00
Woonplaats: Moerstraten

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor arenacorvette » 15 Jan 2017, 10:18

Speedy,
Alvast bedankt voor de getoonde moeite! :hail:
Het zou geweldig zijn, indien je contactgegevens van Hans Deen zou kunnen krijgen.

Peer81,
Er is op de Greenwood-site ook helemaal niks te vinden over de auto van Deen.
Ik heb het vermoeden dat er Greenwood onderdelen voor de opbouw van de auto gebruikt zijn.
Indien het een complete, officiële Greenwood auto was geweest, zou er zeker een nummer bekend zijn.
Wat betreft de ZL1 motor, er zijn inderdaad maar 2 of 3 complete auto´s geleverd.
De Optie met de ZL1 motor was indertijd vrij duur. Maar er zijn wel veel aparte motoren verkocht, die vrij frequent in de racerij werden gebruikt, gezien de gewichtsbesparing van +/- 70kg.
Het kan dus best zijn dat er zo´n motor gemonteerd is door Deen of misschien is de motor in de auto van Sirgue er later is in geplaatst.

Ik ga proberen te achterhalen wat juist is! Wellicht met behulp van de informatie van Speedy.

Wordt vervolgd!!!!!!!!!
arenacorvette
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 11 Jan 2017, 19:22

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor arenacorvette » 15 Jan 2017, 11:05

Peer81,
Nog even terugkomend op jouw reactie betreffende de body van de corvette van Hans Deen,
1975-Hans Deen-corvette-wit_pag.jpg


Dit is zeker geen Greenwood-body.
Het lijkt mij meer een eigen ontwerp en dat is gezien de (sponsor)contacten die Hans Deen indertijd had met de firma EGLASS uit Rijssen niet vreemd.
EGLASS was importeur/dealer van allerlei exotische auto´s en had daar naast een polyester verwerkend bedrijf.
Dus de body´s voor de race-corvette van Deen kwamen vrijwel zeker uit de fabriek van EGLASS en niet van Greenwood.
Greenwood werkte in het begin met opzet-delen voor het body-werk, later met de grote body´s waren het complete polyesterdelen.
# 48 - 1975 SCCA club - John Greenwood - 01.jpg


# 37 - Mancuso at Mid-Ohio or LRP - 1976 - Corvette 4-76-XL.jpg
arenacorvette
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 11 Jan 2017, 19:22

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor Duorien » 17 Jan 2017, 22:27

In de autorevue van 17 oktober 1975 staat een circuittest van de corvette van Hans Deen. De auto stamt uit 1972 en was van Chris Teurlinck, o.a. nog bereden in de 1000 km van francorchamps in groep 1,5 vorm. Hans Deen kocht de auto in januari 1975 met geplofte motor. Hans heeft toen een nieuw standaard corvette motorbok gekocht. Daarop kwamen wilde koppen en vier dubbele webers. Het blok werd geprepareerd door Teeuwissen in Nijmegen. De auto werd opgebouwd als groep 4 auto. Ik zal het artikel scannen en doormailen.
Duorien
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 27 Sep 2014, 18:09

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor arenacorvette » 18 Jan 2017, 23:29

Ik heb inmiddels een groot gedeelte van de geschiedenis van Corvette van Hans Deen kunnen achter halen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Maar ik krijg het er niet anders op!

Ik heb eventueel voor de werkelijk geïnteresseerden wel een Word of Exel bestand.
Indien je daar belangstelling voor hebt, stuur me dan even een berichtje.

Het overzicht is niet helemaal compleet;
- Waar en door wie is de auto geprepareerd voor Le Mans 1968?
- De periode 1979 - 2003 is nog niet duidelijk.
- De periode in Frankrijk kan nog verduidelijkt worden.
- Waar is de auto nu?????????



1968
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
29.09.1968 24 h Le Mans 5 Corvette Tuerlinx / Koob Écurie Luxembourg DNA
L’écurie Luxembourg avait de son coté demandé une invitation pour une Corvette ’68. Il s’agissait en fait de la Corvette qu’avait acquis Chris Tuerlinx, le coéquipier de Claude Dubois en 1967, sur une Shelby Mustang…,
qu’il comptait partager avec Nicolas Koob. Cet engagement ne sera pas honoré,,,,

1969
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
11.05.1969 1000km Spa 57 Corvette Tuerlinx/Stalpaert Tuerlinx 23rd
06.07.1969 Coupes Benelux Corvette Tuerlinx ?th

1970
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
31.05.1970 1000km Nürburgring 80 Corvette Tuerlinx Tuerlinx DNA

1971
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
25.04.1971 1000 km Monza 46 Corvette Tuerlinx/Grauls Trans-Europ Gulf RT 5th
09.05.1971 1000 km Spa 40 Corvette Tuerlinx/Beyttebier Trans-Europ Gulf RT DNF
04.07.1971 Coupes Benelux Corvette Tuerlinx ?th

1972
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
07.05.1972 1000 km Spa 40 Corvette Tuerlinx/Stalpaert Euroil RT DNF
02.07.1972 Euro GT Nivelles 22 Corvette Tuerlinx DNF

1973
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
06.05.1973 1000 km Spa 48 Corvette Tuerlinckx/Stalpaert Tuerlinx Racing DNA

1974
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
Chris Tuerlinx died in an accident on his way back from Spa Francorchamps 1973.

1975
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
31.03.1975 NTK Zandvoort 75 Corvette Hans Deen ATCO ?th
20.04.1975 NTK Zandvoort 75 Corvette Hans Deen ATCO DNF
19.05.1975 NTK Zandvoort 75 Corvette Hans Deen ATCO DNF
22.06.1975 NTK Zandvoort 75 Corvette Hans Deen ATCO 3rd
20.07.1975 NTK Zandvoort 75 Corvette Hans Deen ATCO ?th
07.09.1975 NTK Zandvoort 75 Corvette Hans Deen ATCO 2nd
05.10.1975 NTK Zandvoort 75 Corvette Hans Deen ATCO DNF

1976
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
28.03.1976 NTK Zandvoort 26 Corvette Hans Deen Lowlands Racing 1st
19.04.1976 NTK Zandvoort 26 Corvette Hans Deen Lowlands Racing DNF
07.06.1976 NTK Zandvoort 88 Corvette Hans Deen Lowlands Racing 1st
18.07.1976 NTK Zandvoort 63 Corvette Hans Deen 2nd
29.08.1976 Zandvoort 63 Corvette Hans Deen Lowlands Racing 3rd
19.09.1976 NTK Zandvoort 96 Corvette Hans Deen Lowlands Racing 1st
03.10.1976 NTK Zandvoort 96 Corvette Hans Deen Lowlands Racing 1st

1977
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
11.04.1977 NTK Zandvoort 90 Corvette Hans Deen ?th
24.04.1977 Belgium Zolder 90 Corvette Hans Deen DNA
01.05.1977 NTK Zandvoort 90 Corvette Hans Deen DNF
30.05.1977 NTK Zandvoort 90 Corvette Hans Deen ?th
19.06.1977 NTK Zandvoort 90 Corvette Hans Deen ?th
17.07.1977 NTK Zandvoort 90 Corvette Hans Deen 2nd
28.08.1977 Zandvoort 34 Corvette Hans Deen DNF
18.09.1977 NTK Zandvoort 90 Corvette Hans Deen DNS
02.10.1977 NTK Zandvoort 90 Corvette Hans Deen DNF

1978
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
15.05.1978 Benelux Zandvoort 80 Corvette Bas van Vliet raced
18.06.1978 Benelux Zandvoort 80 Corvette Bas van Vliet raced

1979 - 2003
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
State unknown

2004 - 2008
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
Yvan Mahé, Equipe Europe, Ozouer Le Voulgis, France

2009
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
Bernollin, Toulouse, France (restored, car is white with red stripes an ATCO on hood)


2010 - 2016
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
Didier Sirgue, France

2016
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
juni-2016 Stanislas Machoïr’s 5e June auction, The Classic Heritage event at the Circuit d’Albi in southern France / £100000 Auction Estimate

2017
Date Race No. Car Drivers Entrant Result
State unknown
arenacorvette
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 11 Jan 2017, 19:22

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor arenacorvette » 18 Jan 2017, 23:40

Hier nog een paar foto´s van de Corvette toen deze nog werd geraced door Chris Tuerlinx:

1000km Spa 1972
1000 km Spa 72 2s5wgzt.jpg


Corvette Chris Tuerlinx Racing Show Brussel 1971
Corvette Chris Tuerlinx Racing Show Brussel 1971.jpg


1000km Spa 1972
Spa-1972-Urolracing (1).jpg
arenacorvette
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 11 Jan 2017, 19:22

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor jacobsieger » 24 Jan 2017, 14:08

ik zie een mooi artiekel voor het clublad ontstaan :B):


mvg Jaap
C`est la vie, Carpe diem
jacobsieger
4th gear
 
Berichten: 1420
Geregistreerd: 24 Feb 2007, 15:50
Corvette: jazeker

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor arenacorvette » 24 Jan 2017, 19:28

:sleep: Er blijven nog steeds enkele vragen onbeantwoord!!!!!!

- Waar en door wie is de auto geprepareerd voor Le Mans 1968 en/of deelname aan races in 1969?
- De periode 1979 - 2003 is nog niet duidelijk. Wat heeft Bas van Vliet met de auto gedaan?
- De periode in Frankrijk kan nog verduidelijkt worden.
- De auto is vorig jaar geveild en verkocht. Maar waar is de auto nu?????????


Hans Deen in de ex-Tuerlinx Corvette 1975, Zandvoort
1975 Corvette Hans Deen1.jpg


Didier Sirgue ex-Hans Deen Corvette C3 2010-2016
Didier Sirgue 2010-2016 0.jpg
arenacorvette
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 11 Jan 2017, 19:22

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor corvettest » 27 Jan 2017, 14:22

Duorien schreef:In de autorevue van 17 oktober 1975 staat een circuittest van de corvette van Hans Deen. De auto stamt uit 1972 en was van Chris Teurlinck, o.a. nog bereden in de 1000 km van francorchamps in groep 1,5 vorm. Hans Deen kocht de auto in januari 1975 met geplofte motor. Hans heeft toen een nieuw standaard corvette motorbok gekocht. Daarop kwamen wilde koppen en vier dubbele webers. Het blok werd geprepareerd door Teeuwissen in Nijmegen. De auto werd opgebouwd als groep 4 auto. Ik zal het artikel scannen en doormailen.


Als deze info klopt kan de auto natuurlijk nooit voor 1972 Le Mans hebben gereden...
Was dat misschien een andere Vette?

groeten,

Jan-Paul
corvettest
1st gear
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 24 Mei 2014, 12:05
Woonplaats: Eindhoven
Corvette: C3 Collector Edition

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor Speedy » 27 Jan 2017, 16:24

Onderaan een deel uit het Autorevue drie pagina artikel “De bullebak van Hans Deen” uit 17 oktober 1975 die mij door forumlid Duorien werd toegestuurd. Naast wat foto’s en een grafiek staat dus nog meer leuke informatie in het artikel zoals rij en rem eigenschappen (geen optimaal remsysteem). Ik zal trachten het PDF bestand z.s.m. via een weblink te plaatsen.

Sinds 1974 heeft Hans Deen het definitieve plan gehad zo’n dikke Amerikaan op de baan te brengen. Hij zocht en vond ijn 1972er exemplaar bij onze zuiderburen waar hij toen in een min of meer 1,5 uitvoering door Chris Teurlinck tijdens de 100 KM van Franchorchamps werd gereden. Tot Hans Deen de auto in januari 1975 met geplofte motor opkocht. De auto is toen tot een echte groep IV omgebouwd. In eerste plaats heeft Hans Deen een gloednieuwe 7,4 ltr. Corvette blok met 390 PK gekocht, de op een na sterkste die destijds verkrijgbaar was. Daarna kwamen er twee zeer wilde cilinderkoppen van maar liefst 2,5 inch diameter (=63mm) en uitlaatkleppen van 50mm. Vier dubbele 48mm Webers, twee race uitlaat spruitstukken en een speciaal semi dry sump smeersysteem met twee oliekoelers en 17 liter olie (standaard slechts 4,5 liter maar die werd met 150 C te heet). De motor werd haarfijn geprepareerd doorTeeuwissen / Nijmegen.
Maar met 500 PK alleen ben je er niet. Achter de standaard koppeling kwam een close ratio vierversnellingsbak en een sperdifferentieel dat voor 75% sperwerking zorgt. De wielen zijn voor Hans speciaal gemaakte BBS die achter zgn. overvierkant zijn. Bij een diameter van 15 inch zijn ze namelijk 16 inch breed. Voor zijn ze met 12 inch een beetje krapper bemeten. Door de gemaakte enorme brede wielkasten. Enorme stukken polyester die vloeiend in de oorspronkelijke carrosserie overlopen bedekken de enorme sloffen. Ze maken de auto zo breed dat dit kanon inmiddels van links naar rechts twee meter meet. De ruim 10 cm brede tredeplanken waren in ieder geval om esthetische reden noodzakelijk. De remmen zijn van veel extra koeling voorzien om het droog 1850 kg wegende gevaarte enigszins in toom te kunnen houden. Speciaal gemaakte Koni schokdempers, een 160 liter benzinetank (1 op 2,5 ltr. verbruik) en een speciale beschildering zijn enkele andere belangrijke wijzigingen. Hans Deen is voor ca. ¾ gesponsord door ATCO, Castrol, Koni,Teeuwissen en Champion bougies.
Gebruikers-avatar
Speedy
2nd gear
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 24 Nov 2014, 13:02
Woonplaats: Oss
Corvette: Corvette C5 Convertible 2004 Millennium Yellow

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor arenacorvette » 27 Jan 2017, 17:34

Hallo Corvettest,

Tuerlinx heeft in 1969 twee races gereden met een Corvette, namelijk:
- 11.05.1969 1000km Spa,
- 06.07.1969 Coupes Benelux.
zie ook: http://www.racingsportscars.com/driver/ ... ckx-B.html

Tuerlinx had zich voor 1968 Le Mans 24H ingeschreven, maar heeft niet deelgenomen.
Één van mijn vragen betreft deze inschrijving. waarom heeft hij niet deelgenomen?
Had hij de Corvette niet op tijd beschikbaar of is de inschrijving geweigerd door het organisatiecomité van de
Le Mans 24H?

Tuerlinx had in 1969 de beschikking over een Corvette en heeft daarmee gereden tot en met de race op 06.05.1973
1000 km Spa.
Op de terugweg naar z´n huis in Herentals is Chris Tuerlinx verongelukt.

Het moet die Corvette geweesd zijn, die door Hans Deen gekocht is.
Het lijkt mij niet dat Tuerlinx ooit een andere Corvette heeft gehad. Ik kan dat namelijk nergens terug vinden.
Ook lijkt de auto op foto´s uit de verschillende jaren steeds dezelfde, behalve de kleurstelling.
Maar misschien weet iemand iets??????????? Ik hoor het graag.

Tuerlinx 1000km Monza 1971.jpg
Tuerlinx 1000km Monza 1971.jpg (27.63 KiB) 32579 keer bekeken


1971 07 chris tuerlinx.jpg


Corvette Tuerlinckx Coupes Benelux 1972 Nivelisse-1972-22.jpg
Corvette Tuerlinckx Coupes Benelux 1972 Nivelisse-1972-22.jpg (56.11 KiB) 32579 keer bekeken





Hallo Speedy,

Bedankt voor je bijdrage, Ik had de Autorevue inmiddels ook gezien.
Het lukt mij alleen niet om het stuk hier te plaatsen. Dus als jij weet hoe, dan graag. :hail:
Lijkt mij voor de lezers wel interessant.
arenacorvette
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 11 Jan 2017, 19:22

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor exit » 27 Jan 2017, 19:05

in 68 heeft hij wel de practice gedaan, maar verder staat er voor de race: did not arrive ...
http://www.racingsportscars.com/photo/L ... 09-29.html
http://www.racingsportscars.com/photo/L ... 04-07.html
http://www.lemans-history.com/equipas.p ... &_evento=C

ergens uploaden en dan link plaatsen
anders plaats ik het op mijn webspace en zet link hier ....?
Chevrolet Corvette C4 - 1984 - Crossfire
exit
2nd gear
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 16 Mrt 2016, 17:57
Corvette: Chevrolet Corvette C4 - 84

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor arenacorvette » 27 Jan 2017, 20:59

Hallo Exit,

Ik ben bekend met de links.
Maar ze maken mij niet duidelijk of Tuerlinx daadwerkelijk gereden heeft.

Ik heb ook navraag gedaan op Corvette Forum USA en daar werd mij verzekerd dat de auto op de foto´s een ´69 is en het nagenoeg onmogelijk is dat Tuerlinx met die auto in 1968 deel had kunnen nemen aan de Le Mans 24H in september. Laat staan aan de test in april omdat het model 1969 toen nog niet geproduceerd was.

Maar blijft staan dat hij zich aangemeld had met een Corvette voor de Le Mans 24H 1968.
:373: Het blijft voor mij een vreemd verhaal en als iemand weet hoe het werkelijk is geweest dan hoor ik het graag!
arenacorvette
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 11 Jan 2017, 19:22

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor Worship79 » 28 Jan 2017, 00:35

Leuk om te lezen mannen! Ik heb bewondering voor jullie detective skills :B):
383 stroker, retro roller cam, forged pistons, edelbrock top end.
Worship79
6th gear
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 18 Mrt 2002, 13:34
Woonplaats: Brabant, The Netherlands
Corvette: 1979 dark-red metallic C3

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor exit » 28 Jan 2017, 08:00

dan was die mss bezig met onderhandelen voor een wagen en al wel ingeschreven, uiteindelijk wagen niet kunnen bekomen en dus niet deelgenomen gehad ...?
Chevrolet Corvette C4 - 1984 - Crossfire
exit
2nd gear
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 16 Mrt 2016, 17:57
Corvette: Chevrolet Corvette C4 - 84

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor arenacorvette » 31 Jan 2017, 17:35

Ik heb op het net nog 2 foto´s uit 1969 gevonden. Genomen op 11-5-1969 Spa 1000 km.
De Corvette ziet er op deze foto´s vrij "standaard" uit.

Corvette C3 #57 Chris Tuerlinx Spa 1969 1000 km.jpg
Corvette C3 #57 Chris Tuerlinx Spa 1969 1000 km.jpg (13.21 KiB) 32476 keer bekeken


1969.jpg
1969.jpg (24.01 KiB) 32476 keer bekeken


1969-1.jpg
1969-1.jpg (30.38 KiB) 32476 keer bekeken


Het lukt mij niet om de foto´s groter te krijgen
Daarom hierbij de link naar de foto´s :

https://revslib.stanford.edu/catalog/kr738tn4613

https://revslib.stanford.edu/item/cq014yf4570
arenacorvette
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 11 Jan 2017, 19:22

Re: Hans Deen Corvette C3

Berichtdoor arenacorvette » 01 Feb 2017, 17:03

Het moet wel zo zijn geweest als door Exit beschreven;
Tuerlinx heeft de bedoeling gehad om in 1968 aan de 24H van Le Mans deel te nemen met een Corvette.
Maar de Corvette kon niet op tijd geleverd worden.
De Corvette is pas in 1969 geleverd en dat zal dus niet zo heel erg ver voor 11-05-1969 geweest zijn.
Gezien zijn deelname aan Spa 1000km op 11-05-1969 in een bijna standaard Corvette.

Zie ook onderstaande tekst. Dit is een reactie op http://www.corvetteforum.com, waar ik dezelfde vraag heb gesteld.

http://www.corvetteforum.com/forums/c3- ... 8-a-2.html


Interesting pictures, the car looks like it just came off the boat, they threw numbers and some sponsor stickers on it and went racing! It still has the bumpers, mirror and emblems installed. It's hard to tell, but does it even have a roll bar or cage in it there?

If that is the same car, as in the other pictures, it's likely a very early 69,.....and it's not an L-88.

68's and very early 69's, had black plastic grills, with silver painted edges. These were replaced with plain black grills, a month or two into 69 production. After going back and looking at the first picture you posted, the car appears to have dark front side marker lamps. 68's had clear front markers, with amber bulbs, while 69's had amber lenses in the markers. Seeing that the car has 69 doors, side markers and rear exhaust panel, I'm pretty sure it's a very early 69. It must have started life as a 427/390 single 4 bbl, or a 400 or 435 tri-power.

As far it being an L-88, your latest pictures of the car, show it with a regular 427 big block hood. With that hood, it could not have been an L-88. The L-88 needed the taller hood to clear the intake manifold, carb and air cleaner.
arenacorvette
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 11 Jan 2017, 19:22


Terug naar Computer & internet

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron