Showcase forum?

Mededelingen van de forum beheerders en uitleg over het gebruik van dit forum.

Showcase forum?

Berichtdoor Jens » 06 Nov 2011, 12:10

Gaat hier nog iets voor terug komen????

het lijkt mij en misschien wel meerdere wel leuk als er een topic is waar een ieder zijn verhaal over aanpassingen en verbeteringen aan zijn vette kan plaatsen. (een soort projecten forum)

net als bv Kees elberse en de C3. Peters boddy-off verhaal, de blower motor van 454 of bv mijn suspension verhaal etc. etc

mocht je ooit je wagen willen verkopen o.i.d. kan een potencieele koper zien wat je allemaal aan je vette hebt gedaan. velen zullen het ook leuk en leerzaam vinden. (anderen misschien niet, maar dan lees je het maar niet.)

persoonlijk lees ik op AAP de projecten regelmatig door. ik vind het mooi om te lezen en te zien wat sommige een prachtige creatie van hun auto maken.

Nu wordt het meeste in de desbetreffende techniek rubriek geplaast.

tussen de techniek topics, verdwijnen dit soort topics al gauw naar beneden, en zelfs met de zoekfunctie zijn ze niet altijd makkelijk te vinden. de frequente gebruiker van het forum weet vaak nog wel hoe een topic heet, maar een nieuweling weet niet waar hij moet zoeken.

Goed idee???? slecht idee???? geen idee????

just my 2cents
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Re: Showcase forum?

Berichtdoor Cenobyte » 06 Nov 2011, 14:43

Lijkt me een goed idee.

De Garage mod was een toevoeging aan de standaard forum software, maar was geschreven door iemand anders dan de originele forumsoftware. Daardoor was het een crime om te onderhouden. Toen we ons forum naar een nieuwe versie hebben geupdate werkte de Garage mod niet meer helaas. Dat is ook de reden dat ik de vraag van de TS even heb afgesplitst naar een nieuw topic hier.

Een Showcase forum lijkt me echter wel een goed idee: een apart forum waar iedereen een topic over zijn Corvette mag starten. Je kunt dan het eerste bericht van het topic gebruiken om de omschrijving, foto's e.d. van de Corvette te plaatsen en actueel te houden en de rest van het topic kan dienen voor vragen van mede-leden en antwoorden hierop.

Dit zijn de spelregels van het Mercedes forum, welke ik als voorbeeld even aanhaal:

Het Showroom / Logboek forum.

Doel:
In dit forum kan iedereen voor zijn of haar auto(’s) een nieuw onderwerp starten met als primair doel het leven van de desbetreffende auto te documenteren. Naast zaken als aanschaf, upgrades etc is het zeker ook de bedoeling dat zaken als reparaties en onderhoud aan de orde komen. Na verloop van tijd zullen er dan een aantal auto’s beschreven zijn en kan een ieder die de aanschaf van een soortegelijk type/uitvoering overweegt hopelijk een schat aan informatie kunnen vinden. Uiteraard is het natuurlijk ook een naslagwerk voor de eigenaar zelf. En als alles goed gaat met de auto en het is tijd om de wagen te verkopen zou het ook wel eens van pas kunnen komen om de hisorie van de auto inzichtelijk te maken. (Alhoewel dit laatste misschien een tikkeltje vergezocht is.)

Regels:
Gezien het specifieke karakter en doel van dit forum zijn er een aantal regels waar een ieder die wil posten zich aan dient te houden ten einde het gebruiksgemak zo hoog mogelijk te houden.

1. Een ieder start voor zijn/haar auto een onderwerp. Heb je meerdere auto’s dan start je een (1) onderwerp per auto.

2. Benoem het onderwerp in dit formaat <Model> <Type> <Bouwjaar> - <Gebruikersnaam>. Dus bijvoorbeeld: W202 C220CDI 2003: Gebruikersnaam
Alle model codes staan hier. En vanaf de W124 is de model code voor een Wxxx coupé Cxxx en voor een Wxxx combi Sxxx.

3. Het eerste bericht in het onderwerp is dus het feitelijke logboek. De "eigenaar" van het onderwerp/de auto zal dus altijd dit eerste bericht aanpassen om de historie van de auto te documenteren.

4. De eigenaar van het onderwerp/de auto zal iedere update van het logboek (eerste bericht) voorzien van een datum en kilometerstand en plaatst een nieuw bericht in het onderwerp zodat het onderwerp als "aangepast" word gezien door het forum.

5. Het logboek betreft deze specifieke auto dus alleen foto’s van de feitelijke auto in het onderwerp uploaden middels de upload functie van het forum. Geen foto’s van soortegelijke auto’s of o.i.d. uploaden. Plaats bij voorkeur niet meer dan 1 foto per update en dan alleen een die met de update te maken heeft. Meer fotos kunnen altijd in het fotoalbum geplaatst worden en naar verwezen worden met een link.

6. Alle andere forumgebruikers kunnen commentaar leveren, vragen stellen, etc op basis van wat de eigenaar in het logboek heeft geschreven. Een quote vanuit het logboek is uiteraard erg nuttig zodat een ieder weet waar op gereageerd word. Vermijd offtopic bijdragen en posts met bijvoorbeeld alleen "Mooie auto". Voor dit alles is er bijvoorbeeld het “Vertel alles wat je kwijt wilt” forum.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor Jens » 06 Nov 2011, 17:00

ik zie dat Mario dit verhaal al even afgesplits heeft naar een nieuw topic.

Maar dus een projecten forum.

Vind ik een mooi uitgangs punt. voor een ieder die een kleinigheid aan zijn auto heeft gedaan kan het topic "wat heb je aan je corvette gedaan" gebruiken.

de wat uitgebreidere verslagen van groots scheepse verbouwingen, verbeteringen en aanpassingen kunnen hier wel in terecht.

ik denk dat een ieder die zijn posts hier in wil hebben misschien door de Moderators op verzoek naar dit topic verplaatst kunnen worden ( ctrl C, ctrl V, of praat ik nu iets te makkelijk :lol: )

zo kun je technische vragen en antwoorden in het techniek topic houden en de "auto story's" in het ander. zo blijft het allemaal ook iets overzichtiger. (denk ik)

als hier een nieuwe topic regel voor aangemaakt zou kunnen worden. (net als bv de nieuwe "schatkamer") kunnen mensen daar makkelijker kijken/zoeken naar ideeén, auto history e.d.
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Berichtdoor VetteV8 » 06 Nov 2011, 18:43

Jens schreef:ik denk dat een ieder die zijn posts hier in wil hebben misschien door de Moderators op verzoek naar dit topic verplaatst kunnen worden ( ctrl C, ctrl V, of praat ik nu iets te makkelijk :lol: )
Het is duidelijk dat jij geen moderator bent :flaptong:

Overigens: wel mee eens met de rest, en hetgeen Mario voorstelt.
[dat mercedesforum is zo gek nog niet [daar kom ik al veel langer, maar hier mag je nauwelijks zeggen dat je een MB hebt (S-klasse)] of je krijgt van alles over je heen :stom:
Cor
Gebruikers-avatar
VetteV8
3rd gear

Corvette: C3 '81

Berichtdoor Nick » 06 Nov 2011, 18:46

Goed idee, grote of kleine dingen gewoon in 1 eigen topic over je Vette gooien, is wat overzichtelijker.
Dingen waar je niet uit komt of vragen over hebt kunnen gewoon nog altijd in techniek lijkt me.
Gebruikers-avatar
Nick
4th gear

Corvette: Niet meer

Berichtdoor Jens » 06 Nov 2011, 19:04

VetteV8 schreef:[]Het is duidelijk dat jij geen moderator bent :flaptong:

Overigens: wel mee eens met de rest, en hetgeen Mario voorstelt.
[dat mercedesforum is zo gek nog niet [daar kom ik al veel langer, maar hier mag je nauwelijks zeggen dat je een MB hebt (S-klasse)] of je krijgt van alles over je heen :stom:
Cor

klopt Cor. maar mocht je een nieuwe groepenkast of ketel moeten hebben, regel ik dat perfect voor je.

en tsja MB. (m.u.v. SLR etc.) daar ga ik wel eens kijken als ik 65+ ben :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: (grapjuh) kan me geen MB veroorloven.

maar hoop dat er meerdere zijn die dit een goed idee vinden en dat hier een plekje op het forum voor gemaakt kan worden.

mijn handen jeuken al weer om de C5 aan te pakken en dat ook te posten
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Berichtdoor VetteV8 » 06 Nov 2011, 21:19

Jens schreef: ...............klopt Cor. maar mocht je een nieuwe groepenkast of ketel moeten hebben, regel ik dat perfect voor je.

Dat staat genoteerd René
Jens schreef:en tsja MB. (m.u.v. SLR etc.) daar ga ik wel eens kijken als ik 65+ ben.
Dat bedoel ik: "of je krijgt van alles over je heen"

Even serieus: de topic naam vind ik eigenlijk niet zo geweldig, dat zou dan alleen maar gaan over grote [en grootse] onderwerpen als die van Peter en Kees, die komen zo geweldig uit de bus: echte Showcases dus, maar dan zou ik in zo'n forum niets durven publiceren.
Voorstel (als enkele van de vele mogelijkheden) iets als :
Projecten forum
Project
Customising
Uitdagingen en Oplossingen

Cor
Gebruikers-avatar
VetteV8
3rd gear

Berichtdoor Jens » 07 Nov 2011, 18:21

Met Cor eens.

Projectenforum vind ik persoonlijk de meest toepasselijke term. en of dat idd nou een groot project is of een wat kleinere, maakt dan niet uit.
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Berichtdoor Peer81 » 07 Nov 2011, 23:20

Met Cor eens!

Het gaat natuurlijk ook niet over de omvang van een project maar eerder hoe je het hebt uitgevoerd en hoe het gedocumenteerd is :)

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor Worship79 » 07 Nov 2011, 23:39

Projectenforum klinkt wel logisch idd.
383 stroker, retro roller cam, forged pistons, edelbrock top end.
Worship79
6th gear

Corvette: 1979 dark-red metallic C3

Berichtdoor Jens » 08 Nov 2011, 00:08

Peer81 schreef:Met Cor eens!

Het gaat natuurlijk ook niet over de omvang van een project maar eerder hoe je het hebt uitgevoerd en hoe het gedocumenteerd is :)

Groeten Peter

X2

Worship79 schreef:Projectenforum klinkt wel logisch idd.

en ik ben natuurlijk rete benieuwd naar het 383 in de making verhaal, die je gaat posten..............toch???????????
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Berichtdoor Cenobyte » 08 Nov 2011, 08:44

Jens schreef:Met Cor eens.

Projectenforum vind ik persoonlijk de meest toepasselijke term. en of dat idd nou een groot project is of een wat kleinere, maakt dan niet uit.

Maar "projectenforum" suggereert weer dat er alleen topics mogen komen van Corvettes waar aan geknutseld wordt. De bedoeling was eigenlijk dat iedereen er zijn/haar Corvette kan showen, met of zonder lopende werkzaamheden :)

Maar gewoon, evenals op het MB forum, bij "Showroom" houden dan?
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor VetteV8 » 08 Nov 2011, 09:50

Showroom en projecten zijn twee heel verschillende zaken, met name qua doelstelling en ook de 'drive' die er achter zit.
Bovendien was deit helemaal niet waaron René gevraagd heeft, hij vroeg duidelijk om een dagboek van een ombouw of lopende verbeteringen, niet om gewoon iemands auto's ten toon te stellen.
De bedoeling was eigenlijk dat iedereen er zijn/haar Corvette kan showen, met of zonder lopende werkzaamheden

Dat was dus niet zijn bedoeling ;)
Cor
Gebruikers-avatar
VetteV8
3rd gear

Berichtdoor Peer81 » 08 Nov 2011, 11:31

Ach wat voor naam het heeft maakt mij niet zoveel uit. Lijkt mij ook niet de bedoeling om een groep mensen die alleen hun auto (dagboek) willen laten zien dit platform te verbieden toch? Om van je geheel OEM Corvette de banden op te pompen van 2.2 naar 2.4bar is ook al een project op zich! ;) Voor mij part noem je het het Corvette dagboek forum, kan iedereen er wat op zetten of zijn of haar Corvette.

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor Cenobyte » 08 Nov 2011, 16:04

VetteV8 schreef:Showroom en projecten zijn twee heel verschillende zaken, met name qua doelstelling en ook de 'drive' die er achter zit.
...
Dat was dus niet zijn bedoeling

Ah oke. :) Jens had zijn bericht geplaatst in het topic over "De Garage", welke destijds opgezet was om voor iedereen een platform te bieden om zijn/haar Corvette te showen d.m.v. foto's. Ik dacht dan ook dat dit hier ook de bedoeling was. Ik ben eigenlijk van mening dat het technische forum eigenlijk de beste plaats blijft om restauratietopics in te plaatsen, evenals topics over mensen die het project aangaan om zelf hun banden op te pompen :D

De technische fora blijven ook intact, daar worden geen berichten gewist of gearchiveerd, dus de restauratie- en projecttopics blijven bestaan. Als je een nieuw subforum voor projecten gaat maken, dan vrees ik dat er een grote overlap is met het technische forum, waardoor straks de technische topics niet meer fatsoenlijk terug te vinden zijn.

Wat ik eigenlijk bedoelde is een subforum waar iedere Corvette eigenaar een topic aan kan maken over zijn eigen Corvette. Met omschrijving zo uitgebreid als men zelf wil, met foto's zoveel men zelf wil en eventueel met alles wat de Corvette interessant maakt. In het eerste bericht van ieder topic kan dan de status van de Corvette actueel worden gehouden, terwijl middels replies in dat topic wijzigingen in de auto kunnen worden besproken, met reacties van mede-leden.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Jens » 08 Nov 2011, 19:08

wat de garage exact in hield kon uit het topic niet meer op maken, maar het suggereerde idd dat je er werkzaamheden, verbeteringen, restauratie en noem het maar op kon plaatsen.

ik vind het een goed idee(zoals op het MB forum) om per forumdeelnemer 1 topic per 1 auto te doen. plaats dan alles wat je aan die auto doet, verbeterd of veranderd in dat zelfde topic. heb je meerdere auto's, kan je meerdere topics starten. begin zo'n topic dan ook met BV. "1981 C3 boddy-off restauratie" of bv. "2005 C6 motor tuning"

zo blijft zo'n topic ook overzichtelijk

vat het niet verkeerd op, maar een ieder die zijn band op pompt, of een rondje heeft gereden kan dit plaatsen in "wat heb jij vandaag aan je corvette gedaan" voor een ieder die een mooie foto van zijn vette heeft gemaakt, naast een schattig boerderijtje, kan dat kwijt in "mooie corvette foto's"

wat ik wel in dit topic vind passen is dat als iemand bv mooie stiping aan zijn vette heeft aangebracht, of heeft verlaagd of weet ik veel wat en dit dan documenteerd met foto's...... we zijn allemaal gek op foto's.....

dit was een beetje mijn gedachtengang achter dit verhaal, maar misschien sla ik de plank wel helemaal mis
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Berichtdoor VetteV8 » 08 Nov 2011, 19:58

Jij slaat de plank helemaal niet mis! Dat kan toch niet, want het is JOUW voorstel, dat je hier alleen iets verder uitwerkt.
Cor
Gebruikers-avatar
VetteV8
3rd gear

Berichtdoor Jens » 08 Nov 2011, 22:47

Cenobyte schreef:[
Wat ik eigenlijk bedoelde is een subforum waar iedere Corvette eigenaar een topic aan kan maken over zijn eigen Corvette. Met omschrijving zo uitgebreid als men zelf wil, met foto's zoveel men zelf wil en eventueel met alles wat de Corvette interessant maakt. In het eerste bericht van ieder topic kan dan de status van de Corvette actueel worden gehouden, terwijl middels replies in dat topic wijzigingen in de auto kunnen worden besproken, met reacties van mede-leden.

Helemaal goed toch :op: maar waar zou je dit gaan plaatsen dan? In "Corvette's" of bij het "Technisch forum"?
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Berichtdoor Kees Elberse » 08 Nov 2011, 23:09

De technische fora blijven ook intact, daar worden geen berichten gewist of gearchiveerd, dus de restauratie- en projecttopics blijven bestaan. Als je een nieuw subforum voor projecten gaat maken, dan vrees ik dat er een grote overlap is met het technische forum, waardoor straks de technische topics niet meer fatsoenlijk terug te vinden zijn.

Vind het prima en overzichtelijk zoals het is. Maar mischien een Subforum zoals hierboven genoemd erbij?
Als ik met mijn C3 ook daadwerkelijk bij de C3 in de Techniek sta, daar wil je toch zoeken als je interesse heb in de C3, dan hoef ik niet tussen allerlij projekten van bijvoorbeeld C1, C2, C3, C4, C5, C6 te gaan zoeken ;) Zou dat zeer verwarrend vinden, uiteindelijk gaat het maar om een handjevol projekten per type :dunno:
En als je vindt dat je te ver terug komt te staan met je topic wordt het tijd dat er weer wat gepost gaat worden :mrgreen:
Sta op het Porsche forem bij overige zaken met een topic, later kwam daar pas zoals iets met techniek, daar is dit nooit naar toe geplaatst en ook op een paar BMW's forums heb ik een draadje zoals met de Vette en reken maar dat daar op gegoogeld wordt :hail: als ik " Kees Elberse Porsche " of mijn naam met BMW of met Porsche erachter googled dan kom ik daar zo op :-o:
En met de verkoop van de Porsche had ik inderdaad een heleboel aan dat draadje, de nieuwe eigenaar heeft de hits behoorlijk verhoogd :D Ik heb daar best wel wat aan gehad, maar hoop dat dit voor de "Jay's Vette " voorlopig niet van toepassing is, die wil ik voorlopig nog wel houden ;)
Gebruikers-avatar
Kees Elberse
4th gear

Berichtdoor Cenobyte » 09 Nov 2011, 09:32

Jens schreef:Helemaal goed toch :op: maar waar zou je dit gaan plaatsen dan? In "Corvette's" of bij het "Technisch forum"?

Gewoon als een apart subforum, net boven "Schatkamer". Ik denk dat we het dan gewoon "Toon jouw Corvette" moeten noemen om verwarringen te voorkomen.

Mijn idee was eigenlijk om dat subforum als centrale plaats te bombarderen waar iedereen zijn Corvette kan voorstellen. Heb je toevallig al een uitgebreid restauratie topic, zoals Peter bijvoorbeeld, dan kun je in je "Toon jouw Corvette"-topic een link naar jouw restauratietopic plaatsen. Gebeurt er iets nieuws met jouw Corvette, bijv. andere velgen of weet ik veel, dan kun je nieuwe foto's plaatsen en meteen een link posten naar een eventueel topic over je nieuwe velgen, of je plaatst alleen een nieuw bericht in dit topic, dat is eigen keuze.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Jens » 10 Nov 2011, 18:46

nou mijn zegen heb je. dit zal vast nog even met de andere Mods overlegd moeten worden en met de opperknurft, maar lijkt me helmaal top :op: de naam van het topic vindt ik iets minder, maar da's eigenlijk ook niet belangrijk. het gaat er om dat je je corvette kan showen/presenteren, of je verbouwingen, aanpassingen en of verbeteringen daar kan posten. grote of kleine dingen.
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Berichtdoor Jens » 20 Nov 2011, 18:54

TTT ?????????? :lol: :lol: :lol: :lolsmack: :lol: :lol: of toch niet zo'n goed idee :lol: :lol: :lol:
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Berichtdoor VetteV8 » 20 Nov 2011, 21:40

JOUW idee was prima! :B):
Cor
Gebruikers-avatar
VetteV8
3rd gear

Berichtdoor Cenobyte » 21 Nov 2011, 09:52

Het showcase forum is geinstalleerd en is te vinden onder "Toon je Corvette". Lees a.u.b. wel eerst even de regels door :)
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Jens » 21 Nov 2011, 19:38

heb het gezien en inmiddels heb je het "openings topic" hierin gemaakt. Top Mario :op:

toch even een kleine kanttekening op het regelement. misschien hebben mensen geen directe vragen of mededelingen, maar vinden ze het wel een mooie auto....... ik persoonlijk vind een reply met de mededeling "mooie auto" een compliment. we zijn tenslotte als het goed is, allemaal trots op onze vette.

maar begrijp ik goed dat we hier eventuele restauraties, reparaties en/of verbetering WEL mogen plaatsen, maar voor wie dat niet wil, het ook in de desbetreffende techniek topics mogen plaatsen en een linkje in het "Toon je Corvette"kunnen/mogen plaatsen? (PFFF wat een lange moeilijke zin :lol: )

In beide een verslag doen zal wat onoverzichtelijk worden lijkt mij.

of wordt ik nou te zeurderig???? :lol: :lol: :lol:

ik vind het leuk dat er nu de mogenlijk is om idd een soort logboek/project topic te maken.

Namens deze THNX :op:
Groeten, René
Gebruikers-avatar
Jens
6th gear

Volgende

Terug naar Forum hulp en uitleg