Iets leuks voor naast de Corvette

Wat is er, naast de Corvette, allemaal nog meer aan auto's op de weg?

Re: Iets leuks voor naast de Corvette

Berichtdoor Cenobyte » 08 Jan 2022, 18:30

Klopt, dat herken ik binnen de Corvette club ook wel. Niet veel mensen zijn "bereid" om te gaan met de perikelen die horen bij het rijden met een oude auto. Ik ben daar zelf ook het slachtoffer van geworden. Het lijkt allemaal zo heerlijk, zo'n oude bak (jaren '70 of ouder) maar de realiteit kan voor sommigen ontnuchterend zijn. Ongemakken als minder comfort, kraken & piepen, stinken naar benzine, vaag weggedrag, hoog verbruik, slijtage van alles, veel storingen, kosten van onderhoud en reparaties, etc. Ik kwam er na een paar jaar rijden in een auto uit 1967 ook achter dat ik die bakken prachtig vond, maar dat het rijden niet aan mij besteed was. De auto's zijn gewoon niet goed te gebruiken voor langere reizen of dagelijks gebruik en dienen eigenlijk maar één doel en dat is de autohobby.

Mijn C4 Corvette uit 1986 is wat dat betreft een prachtig compromis. Een auto uit de tijd dat Corvette de stap maakte naar moderne technieken als injectie, (simpele) electronica en computers en een digitaal dashboard. Heerlijk en midden uit de periode die ik het mooist vind qua tijdsbeeld (niet persé altijd qua auto's): de jaren '80. De auto is toch relatief modern, rijdt goed, en is toch al weer 35 jaar oud. Maar eigenlijk toch nog te oud voor een tripje naar het strand of naar het buitenland, daar is eigenlijk een relatief jonge auto de beste kandidaat voor, zoals onze Mustang.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor kuupertie » 09 Jan 2022, 09:30

Ik rij om die reden +/- 300 km per jaar met mijn Mustang. Het is te spartaans. Daarnaast ben ik er te zuinig op. Naar mijn werk is 65km, maar vind ik te druk, te ver, te veel geluid, te zoekerig stuurgedrag, te veel vogels die hem vol kunnen kakken, etc. Daarnaast is hij poppy red dus zet ik hem niet graag de hele dag vol in de zon, om over andere weersomstandigheden nog maar te zwijgen.

Als daily rij ik een 535d dus dat biedt ook wel wat fun.

Ik zoek alleen nog iets voor er tussen in :-)
Gebruikers-avatar
kuupertie
1st gear

Berichtdoor Cenobyte » 31 Aug 2023, 17:01

Inmiddels is de Mustang weer verkocht aan een vriend :cry:

Geen leuke auto? Zeker wel! Maar hij was relatief te duur. Niet alleen in het rijden (vol in de wegenbelasting en vanwege jonge leeftijd relatief duur in verzekering), maar ook qua bedrag wat er in vast zat (waarde auto) en waar vele andere leuke dingen mee gedaan konden worden :D

Dus... Inmiddels een heel leuk ander speelgoedje gekocht waarna er nog 70% van de waarde van de Mustang overblijft voor andere leuke dingen :D

Voor het andere speelgoedje: zie ander topic.

Tipje van de sluier (het IS weer Chevy!):

270260713_1064451371010924_8088403579767808463_n kopie.jpg
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Vorige

Terug naar Andere auto's