Klopt, dat herken ik binnen de Corvette club ook wel. Niet veel mensen zijn "bereid" om te gaan met de perikelen die horen bij het rijden met een oude auto. Ik ben daar zelf ook het slachtoffer van geworden. Het lijkt allemaal zo heerlijk, zo'n oude bak (jaren '70 of ouder) maar de realiteit kan voor sommigen ontnuchterend zijn. Ongemakken als minder comfort, kraken & piepen, stinken naar benzine, vaag weggedrag, hoog verbruik, slijtage van alles, veel storingen, kosten van onderhoud en reparaties, etc. Ik kwam er na een paar jaar rijden in een auto uit 1967 ook achter dat ik die bakken prachtig vond, maar dat het rijden niet aan mij besteed was. De auto's zijn gewoon niet goed te gebruiken voor langere reizen of dagelijks gebruik en dienen eigenlijk maar één doel en dat is de autohobby.
Mijn C4 Corvette uit 1986 is wat dat betreft een prachtig compromis. Een auto uit de tijd dat Corvette de stap maakte naar moderne technieken als injectie, (simpele) electronica en computers en een digitaal dashboard. Heerlijk en midden uit de periode die ik het mooist vind qua tijdsbeeld (niet persé altijd qua auto's): de jaren '80. De auto is toch relatief modern, rijdt goed, en is toch al weer 35 jaar oud. Maar eigenlijk toch nog te oud voor een tripje naar het strand of naar het buitenland, daar is eigenlijk een relatief jonge auto de beste kandidaat voor, zoals onze Mustang.