mich7580 schreef:Blijft zonde Mario...denk dan bij mezelf over twee jaar is de Pace Car wegenbelastingvrij, ook de Camaro trouwens. Het vreet geen brood meer dan, alleen ruimte en oldtimerverzekering....maar ja ik snap wel dat je er over nagedacht hebt.
Het blijft zeker zonde. Het bijna wegenbelastingvrij zijn was voor mij één van de redenen om de Corvette (en later de Camaro) te kopen. Bijna wegenbelastingvrij en relatief goedkoop in verzekering. Financieel geen zware last dus? Fout!
Beide auto's zijn 38 jaar oud. Ondanks dat beide auto's goed waren onderhouden is er toch een doorlopend verhaal van slijtage dat steeds de kop op steekt. Niet alleen regulier onderhoud, maar grotere dingen die moeten worden vervangen: radiateur, schokbrekers, kachelradiateur. De Camaro is het "mooiste" voorbeeld: die auto was pak em beet 5 jaar geleden compleet gerestaureerd, lak, interieur en velgen prachtig. Kan niet mooier toch? Niet dus. Ik heb deze auto nu bijna een jaar en heb er al 3500 euro in moeten steken. Differentieel versleten en de electronica/computer/motorregeling was één grote bende. Moraal: hoe mooi die oude auto ook is, het blijft een oude auto met hogere kosten dan een jongere auto omdat je op een gegeven moment meer dan banden & motorolie moet gaan vervangen.
De Corvette is niet gerestaureerd, dus daar waren optisch dingen waar ik me aan stoorde. Interieur, stoelen, motorruimte, zonnekleppen, stuur, velgen, veel zaken al vervangen en in 6 jaar tijd dik 4000 Euro gestoken. Het blijkt dus dat een oude auto net zoveel kost dan een jongere