Cruise control vacuum slangen

Over de vierde generatie Corvette (1983-1996).

Cruise control vacuum slangen

Berichtdoor RonnieVette » 12 Dec 2017, 21:14

Kan iemand mij vertellen of er altijd twee vacuum slangen naar de cruise control unit horen te lopen? Of kan één ook genoeg zijn?
De CC unit in mijn 1994 c4 heeft twee nippels, maar aan slechts één ervan, de dikste, zit een slang gekoppeld. Die slang lijkt door het schutbord te gaan richting rem. Aan de andere nippel zit geen vacuum slang. Ik zie verder onder de motorkap echter geen loshangende slangetjes of t-stukken zonder slang of iets dergelijks. Alles lijkt verder dus in orde, voor zover ik het kan beoordelen. Wat klopt hier niet?
RonnieVette

Re: Cruise control vacuum slangen

Berichtdoor stoney » 12 Dec 2017, 22:04

aan de loze nippel behoort een vacuumslang aan die vanaf je 3-weg klepje achterlangs je ontsteking er na toe loopt
als die er niet aan zit heb je goede kans dat ie onderin voor de accubak ligt :B): ..is mezelf ook al eens overkomen :stom:
:hr: :bier:
Gebruikers-avatar
stoney
4th gear

Corvette: 1985-Z51-

Berichtdoor RonnieVette » 12 Dec 2017, 22:15

Bedankt. Ik ga nog eens kijken. De accu had ik er al uit gehaald. Maar ik zag nog niets geks.
RonnieVette

Berichtdoor RonnieVette » 23 Dec 2017, 10:26

Er lag geen slang los, dus het was even puzzelen. Een vergelijking met een andere C4 leerde me wat er anders is: het laatste deel van de vacuümslang naar de cruise control, dus het flexibele deel vanaf het T-stukje naar de cruise control unit, loopt bij mij helemaal niet naar de cruise control unit, maar is aangesloten op een andere dikkere slang, die dieper in de motorruimte ligt. Ik weet niet waarom dit zo aangesloten is. Wie heeft dit wel eens eerder gezien en/of snapt de bedoeling hiervan?

Hier een foto van de vacuümslang vanaf het T-stukje. Deze loopt dus niet naar de CC, maar maakt een bocht naar een dikkere slang die dieper in de motorruimte ligt.
Dia1.JPG

Hier een foto waar de vacuümslang aangesloten is op die dikkere slang.
Dia2.JPG
RonnieVette

Berichtdoor Jitse » 24 Dec 2017, 13:38

Als je die dikke slang volgt loopt die dan niet naar het charcoal canister.
Jitse
2nd gear

Corvette: ZR1

Berichtdoor RonnieVette » 25 Dec 2017, 09:55

Ja. Ik heb er een foto van gemaakt. Waarom zou je de vacuumslang van de CC op deze slang aantakken?
Dia1.JPG
RonnieVette

Terug naar C4 techniek